از بین بردن مورچه در خاک باغچه

روش‌های از بین بردن مورچه‌ها در باغ و باغچه

از بین بردن مورچه های باغ

از بین بردن مورچه در باغ

وجود تعداد کمی مورچه در باغ یا باغچه شما چندان نگران کننده نیست ولی اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد ممکن است به گیاهان شما آسیب برسانند. 
برخی از افراد که از نظر اکولوژیکی بیشتر فکر می‌کنند ممکن است این سوال را داشته باشند که آیا مورچه‌ها برای باغ مفید هستند یا اینکه واقعاً به گیاهان آسیب می‌رسانند.
مورچه‌ها می‌توانند تا حدودی برای باغ شما مفید باشند. از آنجا که آن‌ها شکارچی هستند، حشرات دیگری را که در چمن باغ شما زندگی می‌کنند شکار کرده و می‌توانند در هنگام جستجوی غذا به گرده افشانی کمک کنند. با این حال، مورچه‌ها دوست دارند لانه‌هایی در اطراف سیستم ریشه گیاهان ایجاد کنند که می‌تواند رشد گیاه را متوقف کند و گیاهان را در معرض بیماری قرار دهد.
تعداد کمی از مورچه‌ها نیز عسلک می‌خورند که توسط شته‌ها دفع می‌شود. مشخص شده است که مورچه‌ها از شته‌ها در برابر سایر حشرات شکارچی محافظت می‌کنند تا یک منبع غذایی قابل اعتماد را حفظ کنند. افزایش فعالیت شته در باغ شما، به ویژه هنگامی که آن‌ها دارای محافظ هستند، می‌تواند برای زندگی گیاه فاجعه بار باشد زیرا آن‌ها می‌توانند از طریق باغ شما بدون هیچ گونه مانعی پیش بروند.
چگونه می‌توان از شر مورچه‌های باغ خلاص شد؟
قبل از اینکه اقدام به از بین بردن مورچه‌ها کنید سوالات زیر را از خود بپرسید:
آیا آن‌ها در یک منطقه جداگانه از باغ من زندگی می‌کنند؟
آیا آن‌ها به من یا خانواده‌ام آسیب می‌رسانند؟
آیا آن‌ها تهدیدی برای خانه من هستند؟
اگر واقعا مورچه‌ها باعث مزاحمت و ضرر و زیان به باغ شما شده‌اند، با ما همراه باشید تا روش از بین بردن آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

روش‌های طبیعی برای از بین بردن مورچه‌ها

روش های خانگی از بین بردن مورچه ها

آب جوش: مشهورترین روش طبیعی برای نابودی مورچه استفاده از آب جوش است. کافی است تا جایی که ممکن است ورودی‌های لانه را پیدا کرده و داخل آن آب جوش بریزید. ممکن است مجبور باشید این کار را مرتباً انجام دهید تا زمانی که همه مورچه‌ها از بین بروند.
مایع ظرفشویی و روغن: این روش موفقیت بالایی دارد زیرا اسکلت بیرونی مورچه‌ها در مایع ظرفشویی و روغن غرق می‌شود و در نتیجه خفه می‌شوند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که نصف قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را با یک و نیم قاشق چای خوری روغن پخت و پز (روغن زیتون و روغن کانولا بهتر است) با 1 لیتر آب مخلوط کنید. پس از آماده شدن مخلوط، مقداری را در بطری اسپری ریخته تا روی مورچه‌های خارج از لانه بپاشید و مابقی را مستقیماً درون لانه بریزید.
اسید بوریک و شکر: این احتمالاً موثرترین درمان خانگی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها است. اسید بوریک را با شکر مخلوط کنید تا تبدیل به خمیر شود و سپس مقدار کمی از خمیر را در اطراف ورودی‌های لانه مورچه قرار دهید. مورچه‌ها چیزهای شیرین را دوست دارند و بنابراین به سمت آن جذب می‌شوند، مقداری می‌خورند و بقیه را به لانه ملکه می‌برند. پس از خوردن خمیر شیرین، ملکه و سایر مورچه‌ها به دلیل خوردن اسید بوریک می‌میرند.
سرکه سفید: ریختن حدود 1 لیتر سرکه سفید به طور مستقیم در لانه می‌تواند معجزه کند. سرکه سفید برای زمین و گیاهان شما مضر نیست، اما مورچه‌ها در اثر تماس با سرکه سفید از بین می‌روند.
نماتدها: این کرم‌های میکروسکوپی قاتل مورچه‌ها هستند. کرم‌های کوچک مورچه‌ها را شکار می‌کنند و می‌‌بلعند. در این صورت مورچه‌ها به احتمال زیاد به دنبال لانه جدیدی می‌گردند زیرا آن‌ها تحمل ندارند که شکارچی طبیعی خود را در این نزدیکی داشته باشند.
خاک دیاتومه: از خاک دیاتومه هم برای از بین بردن مورچه‌های باغ استفاده می‌شود هم مورچه‌های درون خانه. در حین استفاده مواظب باشید خاک دیاتومه خیس نشود. مقداری از آن را در مکانی که مورچه وجود دارد بپاشید.
گیاهان دفع کننده مورچه‌ها: مورچه‌های بوی بعضی گیاهان مانند نعنا و اسطوخودوس را دوست ندارند. کاشت چنین گیاهانی در باغ و باغچه باعث دور شدن مورچه‌ها می‌شود.
اکثر روش‌های طبیعی بلافاصله کار نمی‌کنند. در واقع، مواد فعال موجود در آن‌ها برای مورچه‌ها به اندازه سموم تجاری، کشنده نیستند. بنابراین، اگر احساس می‌کنید اوضاع وخیم تر است، می‌توانید به روش‌های تجاری زیر مراجعه کنید.

روش‌های شیمیایی برای از بین بردن مورچه‌ها

ژل کشنده مورچه: بیشتر فروشگاه‌های لوازم کشاورزی یک سم مورچه که به شکل ژل است می‌فروشند. این ژل به همان روشی است که اسید بوریک و شکر کار می‌کند. مورچه‌ها به سمت ژل شیرین کشیده می‌شوند و سپس آن را به لانه برای ملکه حمل می‌کنند. این ژل علی رغم اینکه نوعی سم است، هیچ تهدیدی برای باغ و گیاهان شما ایجاد نمی‌کند.
سم مورچه کُش: سموم پودری برای مورچه‌هایی که در خانه هستند بهتر است استفاده شوند. زیرا این سموم برای گیاهان شما خطرناک هستند و برای خاک نیز مضر می‌باشند. سم پودری مورچه کش برای حیوانات خانگی نیز ضرر دارند. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که مورچه‌ها می‌توانند به آرامی در برابر سم مقاومت پیدا کنند.

روش های شیمیایی از بین بردن مورچه ها

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

بذر بلوط

12,500تومان

بذر ذرت سفید

14,500تومان

نهال بلوط

58,000تومان

بذر گل گلرنگ

6,800تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ