از بین بردن آفات گیاهان به صورت ارگانیک

آفت کش‌های ارگانیک

آفت کش ارگانیک

استفاده از سیر و فلفل برای دفع آفات

مواد شیمیایی دفع کننده حشرات می‌توانند برای انسان و حیوانات و همچنین محیط زیست مضر باشند. با این حال، محلول‌هایی که با مواد معمول و طبیعی خانگی مانند سیر و فلفل تند ساخته می‌شود می‌تواند در جلوگیری از آسیب حشرات نسبت به گیاهان باغ و باغچه بسیار موثر باشد. برای افرادی که علاقه مند به پرورش ارگانیک هستند، در صورت وجود آفات و حشرات، استفاده از آفت کش‌های ارگانیک بهترین پیشنهاد است.

از بین بردن آفات با سیر

استفاده از سیر به عنوان آفت کش

سیر برای انواع آفات و حشرات، دفع کننده قوی و طبیعی است. بو و عطر و طعم سیر گیاهان را برای حشرات، گوزن‌ها، خرگوش‌ها و سایر حیوانات وحشی ناخوشایند می‌کند.
استفاده از سیر در باغ تاثیری در رشد و سلامت گیاهانی که برای آن‌ها استفاده می‌شود نمی‌گذارد، بنابراین می‌توان آن را به روش‌ها مختلف برای دفع آفات ناخواسته استفاده کرد. می‌توان پودر سیر را مستقیماً روی زمین زیر گیاهان نیز ریخت تا حشرات مزاحم و حیوانات از گیاه دور شوند. برای گیاهان آپارتمانی که پشه‌های ریز اطراف آن‌ها هستند نیز می‌توانید از سیر استفاده کنید. به این صورت که یک حبه سیر را به صورت سالم و یا تکه شده در خاک قرار دهید. در صورتی که سیر در خاک ریشه زد آن را از خاک خارج کنید.

از بین بردن آفات با فلفل تند

انواع فلفل تند به دلیل داشتن ماده شیمیایی قوی موجود در آن‌ها به نام کپسایسین طعم تندی دارند. کپسایسین ماده شیمیایی است که باعث سوختن دهان ما در هنگام خوردن فلفل تند می‌شود. حشرات گیاهان تند را دوست ندارند، بنابراین استفاده از فلفل تند یکی از راه‌های دور نگه داشتن حشرات از گیاهان شماست. 

استفاده از فلفل به عنوان آفت کش

روش استفاده از سیر و فلفل برای دفع آفات

ساخت آفت کش با سیر و فلفل

در مخلوط کن، 1 فنجان آب گرم را به همراه دو فلفل کامل و دو سیر تازه ترکیب کنید. می‌توانید از 2 قاشق غذاخوری پودر سیر به عنوان جایگزین سیر تازه استفاده کنید، اما باید از فلفل کامل تازه یا خشک استفاده شود. فلفل کامل حاوی دانه‌هایی است که تندی بیشتری به محلول اضافه می‌کند.
با استفاده از یک قیف مخلوط را در یک ظرف تمیز 3.5 لیتری بریزید. بقیه ظرف را با آب پر کنید، درب آن را محکم کنید و به آرامی تکان دهید. بگذارید این محلول یک شب بماند.
هنگامی که قصد دارید از این مخلوط برای دفع حشرات استفاده کنید، یک چهارم فنجان از مخلوط را در یک بطری اسپری تمیز ریخته و بقیه بطری را با آب پر کنید. برای دفع حشرات به آرامی تکان داده و بر روی گیاهان خود اسپری کنید. برای محافظت از گیاهان در برابر حشرات، به صورت هفتگی یا بعد از بارندگی شدید دوباره روی گیاهان اسپری کنید. بعد از استفاده از این مخلوط، میوه‌ها و سبزیجاتی را که از باغچه برداشت می‌کنید، قبل از خوردن آن‌ها را بشویید.

ملاحظات

اسپری مخلوط فلفل و سیر بهتر است به عنوان پیشگیری از آسیب حشرات استفاده شود. گرچه این یک انتخاب طبیعی و سالم به عنوان ضد حشره است، اما برای خلاص شدن از حمله حشرات موجود در باغ کمتر مفید است. حشره کش‌های تجاری، که به صورت ارگانیک و شیمیایی وجود دارند، ممکن است در خلاص شدن از آلودگی موجود بهتر عمل کنند. هنگامی که آلودگی کاهش یافت، می‌توان از اسپری فلفل سیر برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی حشرات استفاده کرد.

ساخت آفت کش

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ