سبزی‌های لاغر کننده

 

استفاده از سبزیجات برای از کاهش وزن یک ایده هوشمندانه است. سبزیجات کالری کمی دارند، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و معده شما را با فیبر و آب پر می‌کنند. این مواد غذایی بشقاب شما را پر می‌کنند ولی در عین حال کالری کمی دارند. در واقع شما می‌توانید هر مقدار که می‌خواهید از این سبزیجات مصرف کنید. سبزیجات دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها، فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که برای بدن ضروری می‌باشند و باعث ایجاد انرژیِ در بدن می‌شوند. بعلاوه تحقیقات جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه می‌خورند "خوشبختی، رضایت از زندگی و رفاه را تجربه می‌کنند".

 

Imagem


7 سبزی برتر برای لاغری


1 – هویج
هویج برای کاهش وزن در صدر لیست در بین سبزیجات قرار دارد. هویج به صورت پخته شده، خام، رنده شده و ... بسیار محبوب است. همچنین هویج‌ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند، به خوبی در یخچال نگه داشته می‌شوند و ماندگاری بالایی دارند و طعم آن نیز بسیار عالی می‌باشد. هویج سرشار از بتا کاروتن و فیبر است و برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد. یک هویج معمولی با وزن 140 گرم دارای 45 کالری است.


2 – قارچ
قارچ‌ها بسیار خوشمزه هستند و شما می‌توانید آن‌ها را تقریبا در اکثر غذاها جای دهید. همراه مرغ، ماهی، املت و .. قابل استفاده است. قارچ یکی از سبزیجات عالی برای رژیم لاغری می‌باشد. نصف فنجان قارچ فقط 15 کالری دارد.


3 – خیار
خیار مقدار زیادی آب دارد و هیچ گونه چربی و کربوهیدارتی در خیار وجود ندارد. خیار یکی از اجزای اصلی سالاد است و طعم بسیار خوبی دارد و از سبزیجات محبوب می‌باشد. یک عدد خیار با وزن 100 گرم دارای 10 کالری است.


4 – کرفس
کرفس نیز مانند خیار تقریبا از آب تشکیل شده، بنابراین برای کاهش وزن بسیار عالی است. همچنین فیبر زیادی دارد و بسیار خوشمزه هم می‌باشد. 30 گرم کرفس دارای 5 کالری است.


5 – گل کلم
گل کلم چربی و کربوهیدرات ندارد، دارای فیبر فراوان و طعم عالی است. گل کلم یکی از بهترین سبزیجات برای لاغری است زیرا بسیار متنوع است و می‌توان آن را جایگزین غذاهایی مانند سیب زمینی و برنج کرد. گل کلم در غذاهای زیادی قابل استفاده است. 145 گرم گل کلم حاوی 35 کالری می‌باشد.


6 – فلفل چیلی
فلفل یکی از سبزیجات گرم است و به صورت تازه یا خشک شده برای کاهش وزن مناسب است. فلفل دمای بدن را بالا می‌برد و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. 20 گرم فلفل چیلی دارای 7 کالری است.


7 – سبزیجات برگ سبز (کاهو و سایر سبزیجات سالاد)
کاهو و سایر سبزیجات برگ سبز از سبزیجات مفید هستند که سرشار از انوع ویتامین‌ها می‌باشند. این سبزیجات با سبزیجاتی مانند کلم، هویج، خیار و ... یک بشقاب سالاد عالی و خوشمزه به وجود می‌آورند. 35 گرم سبزیجات برگ سبز دارای 2 کالری هستند.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ