آفت کش‌های طبیعی

دفع آفات گیاهان با روش‌های طبیعی

آفت کش ارگانیک

از بین بردن آفات گیاهان با روش‌های طبیعی و خانگی

بسیاری از باغبانان به دنبال آفت کش‌های طبیعی و ارزان قیمت برای از بین حشرات هستند. سموم شیمیایی گاه گران قیمت و مضر هستند که در بیشتر فروشگاه‌های لوازم کشاورزی یافت می‌شوند. غالباً برای یافتن آفت کش‌های طبیعی نیازی نیست از خانه خارج شوید و مواد خاصی را تهیه کنید. به عنوان مثال، آب لیمو گاهی اوقات می‌تواند به کنترل آلودگی‌های کوچک آفات باغ مانند مورچه‌ها، شته‌ها و سوسک‌های برگ کمک کند. از آنجا که آب لیموترش نیز یکی از عناصر موجود در برخی از علف کش‌های طبیعی است که غالباً همراه با سرکه است، با احتیاط از آن استفاده کنید تا به دلیل استفاده بیش از حد به گیاهان آسیب وارد نشود.

از بین بردن آفات با استفاده از آب لیمو

از بین بردن آفات با آبلیمو

در حین استفاده از آبلیمو برای از بین بردن آفات، مواظب باشید که آبلیمو روی گیاهان ریخته نشود. آبلیمو در بیشتر علف کش‌های طبیعی وجود دارد و ممکن است برگ گیاهان شما را بسوزاند. در حین استفاده، گیاهان خود را با پلاستیک بپوشانید یا روی آن‌ها سطل قرار دهید. یا بین محل محلول پاشی و گیاهان مقوا قرار دهید تا آبلیمو روی گیاهان اسپری نشود.
در یک بطری اسپری آبلیمو و آب را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید تا یک محلول 50-50 از آب و آبلیمو به دست آید.
مخلوط آب و آبلیمو را مستقیما روی حشرات اسپری کنید. اگر روی گیاهان اسپری می‌کنید، بعد از مرگ حشرات گیاه را با آب بشویید تا به آن‌ها آسیبی وارد نشود.
نکته: اگر این محلول حشرات را از بین نبرد، میزان آبلیمو را بیشتر از آب بریزید. یک روز بعد از استفاده به خوبی روی خاک آب بریزید تا از اسیدی شدن خاک جلوگیری شود یا یک روز قبل از بارندگی محلول آبلیمو و آب را روی حشرات اسپری کنید.

استفاده از پوست پیاز برای دفع حشرات از گلدان

پوست پیازها را جدا کنید. سپس آن‌ها را در یک ظرف قرار دهید. روی پوست پیازها آب بریزید و ظرف را روی حرارت بگذارید. اجازه دهید تا چند دقیقه آب بجوشد. ظرف را از روی حرارت بردارید. بعد از اینکه آب خنک شد، آن را به صورت آبیاری به گیاهان گلدانی بدهید. با انجام این کار حشرات از گلدان‌های شما دور می‌شوند و همچنین باعث تقویت خاک می‌گردد.

دفع آفات گیاهان

دور کردن مورچه‌ها از گلدان

دفع آفات گیاهان

گاهی اوقات ممکن است مورچه‌ها به گل‌ها و گیاهان گلدانی شما آسیب وارد کنند. یک راه حل ساده برای دور کردن مورچه‌ها از گیاهان، استفاده از اسطوخودوس و نعنا می‌باشد. یک قاشق چای خوری اسطوخودوس خشک شده را با یک قاشق چای خوری نعنا خشک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی گیاه و روی خاک بریزید. با انجام این کار مورچه‌ها از گلدان و گیاهان شما دور می‌شوند.

دور کردن پشه‌های ریز از گلدان

یکی از راه‌های دور کردن پشه‌های ریز از گلدان، استفاده از سیر است. دو یا سه حبه سیر در خاک گلدان قرار دهید. اگر سیرها در خاک ریشه زدند، آن‌ها را از خاک خارج کنید. همچنین می‌توانید سیر را از وسط نصف کنید و آن را در خاک بگذارید.
همچنین می‌توانید روی خاک دارچین بپاشید تا پشه‌های ریز به گلدان نزدیک نشوند. 
از آبیاری بیش از حد خودداری کنید. یکی از دلایل زیاد شدن پشه‌های ریز، آبیاری بیش از حد است. مطابق با نیاز گیاه به آن آب دهید. اکثر گیاهان آپارتمانی به آبیاری زیادی نیاز ندارند و فقط مرطوب کردن خاک کافی است. بهتر است بین هر بار آبیاری اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

دور کردن پشه های ریز از گلدان

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

بذر بلوط

12,500تومان

بذر ذرت سفید

14,500تومان

نهال بلوط

58,000تومان

بذر گل گلرنگ

6,800تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ