دراگون فروت یا میوه اژدها دراگون فروت یا میوه اژدها خبرخوان

میوه اژدهاپیتایا یا میوه اژدها (دراگون فروت) یک کاکتوس جنگلی است که میوه‌های بسیار با ارزشی تولید می‌کند. سایز میوه‌های دراگون فروت بزرگ است و تولید بالایی دارد. در کشورهایی مانند ویتنام پرورش دراگون فروت یک کسب و کار خوب در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود.

Pitaya یا همان میوه اژدها رشد سریعی دارد اما برای باردهی نیاز است درختان اندازه بزرگی پیدا کنند تا توان تولید میوه را پیدا نمایند. کاشت میوه اژدها از بذر بسیار ساده است و اگر شرایط محیطی مناسب باشد پس از یک ماه شکل اصلی این گیاه ارزشمند نمایان می‌شود. مقالات آموزشی دراگون فروت را در این بخش جستجو کنید.

 

 


چه خاکی برای دراگون فروت مناسب است؟
اگر برای یافتن خاک مناسب کاشت و پرورش دراگون‌فروت جستجو کنید به نتایجی دست خواهید یافت، اما اگر بیشتر جستجو کنید اطلاعات ضد و نقیضی را مشاهده می‌کنید که بعضا بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چه خاکی برای میوه اژدها یا همان دراگون فروت مناسب است.
! در این مقاله گاهی از واژه دراگون‌فروت و گاهی از عنوان میوه‌اژدها استفاده می‌شود که هر دو به یک گیاه اشاره دارد. همچنین نام دیگر Dragon Fruit، پیتایا است.

گیاه میوه اژدها (Hylocereus undatus) در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 10 درجه سانتی گراد است به خوبی رشد می‌کند. این گیاه دمای بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد و در دمای بیشتر از 38 درجه سانتی گراد پژمرده می‌شود و در دمای زیر 3- درجه سانتی گراد از بین می‌رود. این گیاه در آفتاب کامل عملکرد بهتری دارد ولی در مناطق خیلی گرم باید در مکانی سایه دار کاشته شود.

دراگون فروت یا میوه اژدها که همچنین با نام پیتایا نیز شناخته می‌شود یک گیاه بسیار جذاب با میوه های خوشمزه و شیرین می‌باشد. این کاکتوس رشد نسبتا آسانی دارد و در مکان های گرمسیری یا نیمه گرمسیری به خوبی رشد می‌کند و به حداقل نگه داری نیاز دارد. همچنین در مناطقی که مستعد یخ زدگی است می‌توان آن را در گلدان کاشت و در خانه یا گلخانه نگه داری کرد.

درخت میوه اژدها یا پیتایا با ساقه های بلند و مواج خود و میوه های قرمز آتشینی که دارد یکی از گیاهان منحصر به فرد می‌باشد. این گیاه نام خود را به دلیل توانایی بالقوه ای که برای حفاظت از خود در برابر شکارچیان دارد گرفته است. گیاه میوه اژدها در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. چند آفت وجود دارد که می‌توانند گیاهان جوان میوه اژدها را مورد تهدید قرار دهند.

میوه اژدها (Hylocereus undatus) یا پیتایا یک گیاه چند ساله است که در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. این گیاه در مناطقی که زمستان های سردی ندارند رشد بسیار خوبی دارد. هوای خیلی سرد باعث از بین رفتن درخت میوه اژدها می‌شود. گیاه میوه اژدها هم از طریق بذر و هم از طریق قلمه قابل کاشت است. قلمه از گیاه اصلی جدا می‌شود. در صورتی که قلمه به درستی از گیاه جدا شود و برای کاشت آماده گردد، به خوبی ریشه می‌زند و مشکلات و بیماری ها نیز به حداقل می‌رسند.

میوه اژدها یک نوع کاکتوس است در حدود 20 گونه دارد که میوه های خوراکی بیضی شکلی تولید می‌کند. این گیاه همچنین با نام پیتایا نیز شناخته می‌شود. درخت میوه اژدها، ساقه مثلثی شکلی دارد که دارای تعدادی برآمدگی می‌باشد و باید به درختان، ستون ها، سنگ ها و سایر داربست های قوی متصل شود تا بتواند به سمت بالا رشد کند. گیاه میوه اژدها گل های سفید بسیار زیبا و بزرگی تولید می‌کند که مدت کمی زنده هستند و بعد از آن تولید میوه آغاز می‌شود. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد در خارج از خانه می‌باشد.

میوه اژدها (Hylocereus undatus) یک میوه نسبتا جدید است که برای کاشت در مناطقی که زمستان های سردی ندارند مناسب می‌باشد. گیاه میوه اژدها یک نوع کاکتوس است که بومی مکزیک و جنوب و مرکز آمریکا می‌باشد. این گیاه دارای ساقه های برگ مانند است، گل ها بزرگ و سفید رنگ هستند که در شب باز می‌شوند. میوه در رنگ های قرمز، صورتی، زرد و ... می‌باشند که درون آن ها خمیری شکل است و دارای دانه های ریز می‌باشند. میوه ها بسیار خوشمزه هستند و طعم شیرینی دارند. این گیاه در مناطقی که دمای هوا درزمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد قادر به رشد در خارج از خانه می‌باشد، در مناطق سردتر می‌توان گیاه میوه اژدها را در خانه یا گلخانه نگه داری کرد. گیاه میوه اژدها می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند ولی می‌توان آن را هرس کرد و گیاه را در اندازه کوچک تر نگه داشت. در صورتی که گیاه میوه اژدها برای تولید میوه کاشته می‌شود به کود، فضای زیاد و یک داربست قوی نیاز دارد ولی در صورتی که به عنوان یک گیاه زینتی کاشته می‌شود به کود کمتری نیاز دارد.

گیاه میوه اژدها بیش از 25 گونه دارد که میوه تولید می‌کنند و می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند. این گیاه علاوه بر تولید میوه، ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. درخت میوه اژدها در تابستان گل می‌دهد، گل ها بزرگ و سفید رنگ هستند و در شب باز می‌شوند، بعد از این که گل ها کاملا باز شدند در ظهر پژمرده می‌شوند و تولید میوه آغاز می‌گردد. بعد از گل دهی میوه های بزرگ و خوشمزه ای در گیاه تولید می‌شود.

میوه اژدها یا دراگون فروت (Hylocereus undatus) که همچنین با نام پیتایا نیز شناخته می‌شود، یکی از کاکتوس های با رشد سریع است و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد. میوه اژدها بسیار منحصر به فرد است و بیضی شکل می‌باشد. پوست میوه اژدها معمولا به رنگ قرمز، صورتی و زرد می‌باشد. هرچند درخت میوه اژدها می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند، ولی در برابر هرس مقاوم است و می‌توان آن را کوچک نگه داشت. در مناطق سرد، می‌توان درخت میوه اژدها را در داخل خانه در یک گلدان در نزدیکی یک پنجره جنوبی که مقدار زیادی نور خورشید دریافت می‌کند نگه داشت.

میوه اژدها یا دراگون فروت یا پیتایا (Hylocereus undatus) یک نوع کاکتوس است که می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند. درخت میوه اژدها برای گل های بسیار زیبایی که دارد و میوه های خوشمزه ای که تولید می‌کند بسیار ارزشمند و قابل توجه می‌باشد. گل ها در شب باز می‌شوند و گاهی اوقات ممکن است قطر آن ها به 30 سانتی متر می‌رسد. میوه ها اغلب به رنگ قرمز، صورتی، سفید می‌باشند.

میوه اژدها یا دراگون فروت که همچنین با نام پیتایا (Hylocereus undatus) نیز شناخته می‌شود، میوه های خوراکی بسیار خوشمزه ای تولید می‌کند که دارای پوست فلس دار هستند. این گیاه همیشه سبز در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. درخت میوه اژدها نمی‌تواند هوای سرد را به مدت طولانی تحمل کند. میوه اژدها در هر سال، چندین بار میوه تولید می‌کند و در صورتی که با دقت از آن نگهداری شود می‌تواند تا چندین دهه به تولید میوه ادامه دهد.

میوه اژدها (Hylocereus undatus) یا دراگون فروت که همچنین با نام پیتایا نیز شناخته می‌شود، به دلیل گل های بسیار زیبا و میوه های خوراکی که تولید می‌کند ارزش بسیاری دارد. درخت میوه اژدها در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد. این گیاه می‌تواند به ارتفاع 6 متر رشد کند. میوه اژدها از طریق قلمه، بذر یا نهال قابل کاشت می‌باشد.

در مورد شکوفه دهی، میوه دهی و شرایط رشد میوه اژدها سوالاتی وجود دارد که در این متن به آن ها پاسخ داده شده است.
گیاه میوه اژدها در چه سنی شکوفه می دهد؟
میوه اژدها با نام مستعار پیتایا (pitaya) که در عکس دیده می شود کمتر از دو سال سن دارد و ارتفاع آن 45 سانتی متر می باشد، همانطور...

میوه اژدها (به انگلیسی Dragon Fruit)
میوه اژدها که پیتایا ( Pitaya ) نیز نامیده می شود یکی از میوه های شناخته شده در غرب جهان است و در سایر نقاط جهان نیز یافت می شود. میوه اژدها احتمالا به دلیل شکل ظاهری آن که پوستی پوشیده از فلس دارد به این اسم نامیده می شود. میوه اژدها در واقع بومی مکزیک و جنوب...

نمایش 1 تا 14 از 14 (1 صفحه)