کاشت نارگیل

کاشت میوه نارگیل

کاشت درخت نارگیل

 

درخت نارگیل یک درخت دوست داشتنی است که میوه‌های خوشمزه‌ای تولید می‌کند. این درخت در مناطق گرمسیر قابل کاشت است. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که دمای هوا در زمستان زیر صفر درجه است، می‌توانید نارگیل را در گلدان بکارید و در خانه نگه داری کنید. کاشت درخت نارگیل در خانه و یا خارج از خانه کار آسانی است و این درخت جذابیت زیادی به خانه و حیات شما می‌بخشد.

جوانه زنی نارگیل

جوانه زنی نارگیل

یک میوه مناسب برای کاشت انتخاب کنید. یک نارگیل ایده آل مقدار زیادی آب درون خود دارد، به گونه‌ای که وقتی آن را تکان می‌دهید از صدای آن مشخص است. پوسته‌های روی سطح میوه را جدا کنید. شما می‌توانید از نارگیل‌هایی که ازدرخت روی زمین افتاده‌اند یا نارگیل‌هایی که در میوه فروشی‌ها وجود دارند برای کاشت استفاده کنید.
نارگیل را به مدت 3 تا 4 روز در یک سطل آب ولرم قرار دهید. برای اینکه نارگیل در آب بماند، روی آن یک سنگ یا یک جسم سنگین بگذارید. این کار باعث می‌شود نارگیل نرم شده و جوانه زنی سریع تر انجام شود. 
یک زیپ پک بزرگ فراهم کنید، درون آن به اندازه یک فنجان آب بریزید. نارگیل را در زیپ پک قرار دهید و در آن را ببندید. پلاستیک را در یک مکان گرم و تاریک نگه دارید. مثلا می‌توانید آن را کنار آبگرمکن قرار دهید.
هر هفته نارگیل را بررسی کنید. زمانی که نارگیل جوانه زد و شروع به ریشه زنی کرد، یک حوله کاغذی مرطوب به آرامی اطراف ریشه بپیچانید و دوباره آن را در پلاستیک قرار دهید. وقتی که جوانه به اندازه یک انگشت رشد کرد و طول ریشه‌ها به 15 تا 20 سانتی متر رسید، زمان کاشت نارگیل در خاک می‌باشد.

کاشت نارگیل

یک گلدان را با خاک گلدان و شن و ماسه پر کنید. نیمی از گلدان را شن و ماسه و نیم دیگر را خاک گلدان بریزید. می‌توانید مقداری ورمیکولیت هم برای کمک به هوادهی خاک اضافه کنید. اگر قصد دارید نارگیل را در خارج از خانه بکارید، دیگر نیازی نیست ابتدا در گلدان کاشته شود. یک مکان با خاک نرم و سبک دارای زهکشی خوب انتخاب کنید و نارگیل را در آنجا بکارید. 
نارگیل را در خاک قرار دهید به گونه‌ای که قسمت جوانه بیرون از خاک باشد. یک سوم از نارگیل باید خارج از خاک قرار بگیرد. اگر نارگیل را در گلدان می‌کارید، از گلدانی استفاده کنید که حداقل 25 سانتی متر عمق داشته باشد که نارگیل در آن جا بگیرد.
بعد از کاشت، خاک را مرطوب کنید. هفته‌ای دو بار به نارگیل آب دهید. مواظب باشید خاک خیلی خیس نشود. گیاه نارگیل را در مکانی بکارید که نور مستقیم دریافت کند و در طول روز مقداری سایه هم داشته باشد. درخت نارگیل به حداقل روزی شش ساعت نور مستقیم نیاز دارد. برای گیاهانی که خارج از خانه کاشته می‌شوند، یک گلخانه کوچک درست کنید. چند میله اطراف درخت قرار دهید و روی آن یک پلاستیک بکشید. زمانی که اندازه نهال نارگیل به 30 سانتی متر رسید، گلخانه را بردارید. با انجام این کار، رطوبت کافی در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

کاشت نارگیل

نگه داری از درخت نارگیل

درخت نارگیل

درخت نارگیل را سیراب و گرم نگه دارید. این درخت به حداقل دمای 22 درجه سانتی گراد نیاز دارد و در دمای بالای 27 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می‌کند.
یک سال بعد از کاشت نارگیل، به آن کود دهید. برای هر 9 متر مربع، 400 گرم کود نیاز است. از کودهایی استفاده کنید که سرشار از مواد مغذی مانند بور، منگنز و منیزیم باشد. در طول سال اول، درخت نارگیل مواد مغذی را از درون میوه جذب می‌کند.
درخت نارگیل 5 سال بعد از کاشت بالغ شده و میوه می‌دهد. بعد از گلدهی، 7 تا 12 ماه طول می‌کشد تا میوه‌ها به طور کامل برسند. یک میوه نارگیل که کاملا رسیده باشد، حدودا 2.7 کیلوگرم وزن دارد.

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ