مناطق مناسب برای کاشت پشن فروت

چه منطقه آب و هوایی برای کاشت پشن فروت مناسب است؟
پشن فروت (Passiflora edulis) یک گیاه چند ساله بالارونده است که برای گل های بسیار زیبایی که دارد، برگ های لوب دار و همیشه سبز آن و میوه های خوشمزه ای که تولید می‌کند کاشته می‌شود. درون میوه ها خمیری شکل است که دارای چندین دانه می‌باشد. پوست میوه ها در رنگ های سبز، بنفش، زرد یا نارنجی هستند. پشن فروت بومی جنوب آمریکا است که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به خوبی رشد می‌کند ولی در مناطقی که زمستان های خیلی سردی دارند رشد خوبی ندارد.
مقاومت آب و هوایی
پشن فروت در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 10 درجه سانتی گراد است بدون هیچ مشکلی رشد می‌کند. در مناطقی که دمای هوا در زمستان از 3- درجه سانتی گراد کمتر می‌شود، برگ های گیاه می‌ریزند و معمولا در بهار که دمای هوا بالا می‌رود رشد جدید شروع می‌شود. پشن فروت آب و هوای گرم را دوست دارد و فقط زمانی که دمای هوا بیشتر از 38 درجه سانتی گراد شود از گرما رنج می‌برد.
محل کاشت
در مناطق گرم که دمای هوا در زمستان 4 تا 10 درجه سانتی گراد است می‌توان گیاه پشن فروت را در مکانی کاشت که در بعد از ظهر سایه دارد. در غیر این صورت بهتر است گیاه پشن فروت در آفتاب کامل کاشته شود. گیاه پشن فروت در یک مکان که دارای خاک با زهکشی خوب و مرطوب است و از بادهای قوی محافظت می‌شود رشد خوبی دارد. پشن فروت را می‌توان در خانه و در گلدان نیز پرورش داد و آن را در یک پنجره آفتاب گیر قرار داد.
حفاظت در برابر سرما
پشن فروت ریشه مقاومی دارد و معمولا در یک زمستان سخت نیز زنده می‌ماند. با توجه به این که گیاه باید برای رشد در آینده سالم بماند بهترین راه این است که پشن فروت را در نزدیکی یک دیوار کاشت تا دیوار نور خورشید را به گیاه منعکس کند و گیاه را گرم نگه دارد. به دلیل این که گیاه اندازه بزرگی دارد به سختی می‌توان برای آن یک پوشش تهیه کرد تا در زمستان از سرما محافظت شود ولی برای گیاهان جوان تر که اندازه کوچک تری دارند می‌توان یک پوشش مناسب تهیه نمود تا از سرما محافظت شوند.
کاشت پشن فروت
پشن فروت معمولا از طریق بذر کاشته می‌شود ولی می‌توان از طریق قلمه نیز آن را کاشت. جوانه زنی بذر ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. در صورتی که گلدان بر روی یک سطح گرم با دمای 24 تا 26.5 درجه سانتی گراد است قرار داده شود جوانه زنی سریع تر می‌شود. خیساندن بذر به مدت 24 تا 48 ساعت در آب باعث سریع شدن جوانه زنی می‌شود. در صورتی که بعد از بذرگیری از میوه پشن فروت، بذر کاشته شود جوانه زنی در حدود سه هفته انجام می‌گردد.

گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ