زمان سمپاشی درختان میوه


سمپاشی درختان میوه برای از بین بردن حشرات

 جمع‌آوری میوه‌های خوشمزه و کاملا رسیده از درختان می‌تواند تجربه‌ای با ارزش و رضایت بخش باشد. با این حال، بسیاری از حشرات مانند انسان‌ها عطر و طعم شیرین میوه‌های رسیده را دوست دارند و فعالیت آن‌ها در فصل رشد می‌تواند سبب خراب شدن و آسیب رساندن به میوه شود. کنترل این آفات و حشرات زمانی که میوه در حال رسیدن است، به منظور حصول اطمینان از سلامت باغ یا باغچه خانه شما حیاتی است.





آفات درختان میوه:

 تعداد حشراتی که می‌توانند مشکلاتی برای درختان میوه شما ایجاد کنند، زیاد هستند. برخی از این حشرات به برگ درختان میوه حمله می کنند. با این حال که این آفات می‌توانند رشد درخت را کاهش داده و درخت شما را بدمنظره جلوه دهند ولی به طور مستقیم بر میوه تاثیر نمی گذارند. حشراتی که تخم‌ خود را نزدیک درخت میوه‌ درحال رشد قرار می‌دهند یا دفن می‌کنند و از میوه تغذیه می‌کنند بیشترین آسیب را به میوه وارد می‌کنند. کرم سیب یکی از بدترین آفات در درختان سیب و گلابی است. تخم‌هایی که به لارو تبدیل می‌شوند و روزنه‌ای به درون میوه پیدا می‌کنند به سرعت به مرکز سیب و گلابی کوچک می‌رسند و درون میوه رشد می‌کنند. شته‌ها باعث ریختن برگ‌ها و نارس و کوچک ماندن میوه می‌شوند. حشرات می‌توانند درختان را ضعیف و میوه‌ها را نابود یا نافرم کنند. مگس میوه می تواند به تمام درختان میوه آسیب جدی بزند.


بهترین زمان برای سمپاشی درختان میوه:

شته‌ها، حشرات، کرم‌های‌ریز و کنه را می توان با استفاده از یک محصول به نام روغن زمستانی که در اواخر زمستان یا اوایل بهار برای از بین بردن تخم کرم‌ها و قبل از شکوفه‌زدن استفاده می‌شود، کنترل کرد. کرم‌های خراط که به هلو حمله می‌کنند می‌توانند توسط سمپاشی در اوایل بهار با اندوسولفان کنترل شوند. سمپاشی می‌تواند به طور مستقیم به تنه‌ها و شاخه‌ها اعمال شود. اگر سیب یا گلابی را پرورش می‌دهید کنترل پروانه‌ها و حشرات مشابه برای حفظ میوه‌های در حال رشد بسیار مهم است. زمان بندی اهمیت زیادی دارد، اولین سمپاشی درختان میوه باید بعد از ریختن شکوفه‌ها انجام شود و دومین سمپاشی دوهفته بعد از آن باید انجام گردد. این درمان را در اواخر مرداد یا اوایل ماه شهریور یا هر بار که متوجه حفره‌های لاروی جدید می شوید تکرار کنید.


انتخاب آفت کش مناسب برای از بین بردن حشرات:

برای یک باغبان خانگی آفت کش‌های موجود است که کلمه "خانگی" روی برچسب محصول نوشته شده است. این محصولات شامل مواد تشکیل دهنده ایمن برای استفاده در منزل از جمله کارباریل یا سوین، روغن های باغبانی مانند روغن زمستانی، برخی از حشره کش‌های مصنوعی مانند مالاتیون و پرمترین و حشره کش‌های طبیعی مانند پری رتین‌ها که از گل‌ها استخراج می‌شوند، هستند. صابون‌های حشره‌کش نیز در دسترس هستند که کنترل شته‌ها و برخی دیگر از حشرات نرم بدن را انجام می‌دهند. برای شناسایی حشرات تحت کنترل، برچسب‌های محصول را بررسی کنید. برخی از محصولات شامل مخلوطی از حشره کش‌ها هستند که به طور خاص برای یک باغ خانگی طراحی شده‌اند و دارای برچسب‌هایی هستند که ذکر شده چه حشراتی را کنترل می‌کنند.


نکات مهم به هنگام سمپاشی درختان میوه:

هنگام تصمیم‌گیری در مورد نحوه سمپاشی درختان میوه باید بدانید که بسیاری از حشره‌کش‌های خانگی، حشرات مفید مانند زنبورها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به عنوان مثال، کارباریل، مالتیون و پرمترین برای زنبوران و دیگر حشرات بی ضرر، سمی است. اندوسولفان نیز سمی است و می‌تواند به پرندگان آسیب برساند. این مواد می‌توانند وارد رودخانه‌ها شده و به ماهی‌ها آسیب برسانند. روغن‌های باغبانی به طور کلی ایمن تر هستند و تاثیر کمی بر حشرات مفید دارند، پری‌رتین‌ها نیز سمیت کمی دارند. برای به حداقل رساندن نیاز به سمپاشی، تمام میوه‌ها را در هنگام برداشت جمع‌آوری کنید و تمام میوه‌های آلوده به حشرات را از بین ببرید. این کار در سال بعد باعث کاهش خطر ابتلا به آفات می شود.


محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ