محافظت از بوته بلوبری در برابر حیوانات

بلوبری

پرنده ها از جمله پرنده سینه سرخ، سار و پرنده آبی از بزرگترین خطرات برای محصولات بلوبری هستند. این پرنده ها بر روی بوته ها بلوبری می‌نشینند و در عرض چند ساعت می‌توانند آسیب زیادی به میوه های بلوبری برسانند. حیوانات کوچک مانند سنجاب ها نیز میوه های بلوبری را دوست دارند و از آن ها مصرف می‌کنند. برای جلوگیری از دسترسی این حیوانات به بوته بلوبری، از زمانی که میوه ها شروع به شکل گرفتن کردند تا زمانی که می‌خواهید آن ها را برداشت کنید، بهترین زمان برای حفاظت از بوته بلوبری می‌باشد. 

چگونگی محافظت از بوته بلوبری در برابر حیوانات

1 – اطراف بوته بلوبری 4 میله چوبی یا فلزی قرار دهید به گونه ای که میله ها 15 سانتی متر داخل زمین فرو روند. میله ها باید به گونه ای قرار بگیرند که به شکل یک مربع باشند و بوته بلوبری در وسط قرار داشته باشد. میله ها را حداقل 180 سانتی متر دورتر از بوته بلوبری قرار دهید، همچنین از میله هایی استفاده کنید که بعد از نصب در اطراف بوته ، 30 سانتی متر بلندتر از بوته بلوبری باشند. 

2 – یک تور را در اطراف میله ها و بالای آن ها قرار دهید. توری انتخاب کنید  که سوراخ های آن به اندازه ای کوچک نباشد که پرنده ها و حیواناتی مانند سنجاب بتوانند از آن عبور کنند. تور نباید به گونه ای باشد که روی درختچه بلوبری حالت افتاده پیدا کند زیرا در این صورت پرنده ها می‌توانند روی آن بنشینند و از طریق نوک خود به میوه های بلوبری دسترسی پیدا کنند.

3 – کناره های تور را با استفاده از سنگ یا خاک و یا هر چیز دیگر محکم کنید، زیرا بعضی از حیوانات می‌توانند از زیر تور رد شوند.

وسایلی که نیاز دارید:

میله چوبی

تور

نکته

برای ترساندن حیوانات جونده از وسایل متحرک یا نوارهای براق استفاده کنید، زیرا این حیوانات می‌تواند تور را بجوند. 

زمانی که میوه های بلوبری رسیده می‌شوند، هرچه سریع تر آن ها را برداشت کنید تا حیوانات فرصتی برای خمله به میوه ها نداشته باشند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ