درست کردن داربست برای گل ها

درست کردن پایه یا داربست  برای بوته گل ها
گاهی اوقات برای نگهداری بوته های گل پای آن ها یک چوب به عنوان داربست قرار می دهند یا بوته های گل های بالا رونده را برای زیباتر کردن و نمایش بیشتر گلها، بین چهارپایه های بلندی قرار می دهند. برای بوته های بالا رونده و پیچنده مانند لوبیای اسپانیولی یا گل شقایق پیچ چهار پایه قرار می دهند و در موارد دیگر مانند بعضی گل ها که بخواهند بوته آن ها را به شکل خاصی در بیاورند (مثل گل کاملیا به شکل هرم، گل آویز به شکل بادبزن، گل سرخ به شگل ستون) یا برای آن که بوته گل ها مستقیم و راست بایستند (مانند داوودی، شمعدانی، اطلسی پرپر) یا برای جلوگیری از خم شدن و شکستن انواعی از گل ها که توانایی نگهداری خود در برابر باد را ندارند یا برای نمایش گل های درشتی که در انتهای بوته ها بیرون می آیند، گل کار مجبور به استفاده از پایه های مختلف به عنوان داربست می باشد.
 
معمولا برای درست کردن داربست برای گل ها، از شاخه درختانی که چوب آن ها خیلی قوی است استفاده می کنند. در اروپا گاهی اوقات از نی های سخت و محکم استفاده می کنند زیرا هم مستقیم و با دوام است و هم زیبا می باشد. بعضی اوقات این کار را با استفاده از سیم کشی و یا با نخ های محکم یا ساختن داربست های آهنی ظریف انجام می دهند و اگر درختان زینتی نزدیک دیوار کاشته شده باشند، آن ها را روی دیوار به کمک میخ های مخصوص به انواع شکل های جالب توجه در می آورند.
 
به طور خلاصه آنچه که گفته شد تابع سلیقه و دقتی است که باغبان به کار می برد و باید طوری باشد که چوب ها یا نی ها منظره ای که زیبایی گل را از بین ببرند نداشته باشند، بلکه برعکس بر زیبایی گل ها بیافزاید. یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است گه برای گیاهانی که رنگ های آن ها تند است مثل قرمز یا سبز، باید از رنگ تیره یا سفید برای داربست استفاده کرد که کمتر خود را نشان دهد. عده ای داربستی که برای گل ها درست می کنند را به تقلید از سبزی گیاه به رنگ سبز در می آورند، باید بدانند که این کار اشتباه است و رنگ سبز برای پایه تناسب ندارد و صورت زشتی به گیاه می دهد. نکته دیگر خودداری کردن از فرو بردن پایه یا چوب بیش از حد لازم است.
 
 
درست کردن داربست
 
درست کردن داربست

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ