درست کردن کود برای گیاهان بلوبری

بوته بلوبری

بلوبری یکی از گیاهان اسید دوست است که میوه های آبی رنگ بسیار خوشمزه ای تولید می کند و علاوه بر تولید میوه، جنبه تزیینی هم دارد و برای ایجاد چشم انداز زیبا نیز کاشته می‌شود. بلوبری بهترین رشد را در PH 4.8 تا 5.5 دارد، بنابراین به یک کودی نیاز دارد که سطح PH خاک را بالا نبرد. مواد ارگانیک مانند استخوان مرغ برای گیاهان اسید دوست مانند بلوبری بسیار مفید هستند. درست کردن پودر استخوان توسط خودتان باعث می شود تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

چگونگی درست کردن کود برای گیاهان اسید دوست بلوبری

1 – همه گوشت ها را از استخوان های مرغ جدا کنید.

2 – استخوان ها را در یک قابمله بزرگ آب قرار دهید و اجازه دهید آب بجوشد. تا زمانی که استخوان ها نرم نشده اند قابلمه را از روی حرارت برندارید. استخوان ها باید به گونه ای باشند که بدون مقاومت شکسته شوند. 

3 – فر را از قبل روی 200 درجه فارنهایت گرم کنید.

4 – استخوان ها را به صورت مرتب در سینی فر قرار دهید و آن ها را به مدت 1 یا دو ساعت در فر بگذارید. بعد از گذشت این مدت استخوان ها را از فر بیرون آورید.

5 – بعد از این که استخوان ها را از فر بیرون آوردید اجازه دهید تا سرد شوند.

6 – استخوان ها را در مخلوط کن بریزید و اجازه دهید تا خوب پودر شوند. روش دیگر این است که استخوان های مرغ را در یک کیسه پارچه ای قرار دهید و با چکش آن ها را خورد کنید.

7 – در صورتی که روی خاک مالچ اضافه کرده اید ابتدا مالچ را کنار بزنید و برای هر بوته نیم کیلو پودر استخوان مرغ در اطراف پایه گیاه اضافه نمایید. 

8 – دوباره خاک را با مالچ بپوشانید یا یک مالچ جدید روی خاک اضافه کنید. یک لایه 10 سانتی متری پوست درخت کاج، کمپوست اسیدی، خاک اره و یا چمن بریده روی خاک بریزید.

9 – به طور کامل آبیاری انجام دهید تا کود به خوبی در خاک نفوذ کند.

10 – گیاهان گلدانی را با قهوه دم کرده و خنک شده آبیاری کنید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید. یک قسمت قهوه دم شده را با 4 قسمت آب مخلوط کنید و به میزان کافی به گلدان اضافه نمایید. روش دیگر استفاده از یک گالن آب و یک قاشق غذاخوری سرکه سفید یا سرکه سیب هر سه ماه یک بار است. هر دو روش به حفظ اسیدیته خاک کمک می کنند.

وسایلی که شما نیاز دارید:

استخوان های مرغ

فر

مخلوط کن

کیسه پارچه ای

مالچ

قهوه

سرکه سفید یا سرکه سیب

نکته

از دادن کود بیش از حد به گیاهان بلوبری اجتناب کنید و از میزان گفته شده تجاوز نکنید. اگر از سطح PH خاک مطمئن نیستید با استفاده از یک کیت تست PH، میزان اسیدیته خاک را تست کنید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ