کاشت و پرورش گل شمعدانی

گل شمعدانی (به انگلیسی Geranium)
معرفی گل شمعدانی: گل دهی گل شمعدانی از اواسط بهار تا اوایل پاییز است. گل شمعدانی در رنگ های صورتی، بنفش، قرمز و سفید می باشد. گل های شمعدانی در رنگ های مختلف با خوشه های 10 تا 12 سانتی متری هستند. این گل بسیار زیبا  یکی از گل های مناسب برای کاشت در گلدان و تزیین بالکن است. 
نام علمی: Pelargonium x hortorum
نوع گل : چندساله
نیار به نور: آفتاب کامل
آب دهی: خاک دائما مرطوب باعث پوسیدگی ریشه می شود، بنابراین اجازه دهید خاک در بین آبیاری ها خشک شود.
خاک مناسب برای کاشت گل شمعدانی مخلوط خاک سبک باغچه با خاک برگ و تورب است. PH مناسب برای گل شمعدانی 6/5 می باشد. 
 
کاشت و پرورش گل شمعدانی
 
کاشت و تکثیر گل شمعدانی:
بهترین راه برای زیاد کردن گل شمعدانی قطع کردن یک شاخه از گیاه بالغ یا خرید قلمه از از مراکز خرید باغبانی ها می باشد. گل شمعدانی را می توان با دانه هم کاشت، ولی در صورت کاشت گل شمعدانی از دانه ممکن است گلی که به وجود آید رنگ متفاوتی با گیاه والد خود داشته باشد.
اگر می خواهید گل شمعدانی را با بذر بکارید، آن را در داخل خانه در گلدان بکارید و دانه را با مقدار کمی خاک بپوشانید. بعد از جوانه زنی می توانید گل شمعدانی را بعد از یخبندان به خارج از خانه منتقل کنید.
در صورت کاشت گل شمعدانی در باغچه یا باغ باید بین گل ها 70 سانتی متر فاصله باشد. در صورتی که گل شمعدانی از نوع کوچک باشد به این میزان فاصله نیاز نیست و باید آن ها را در فاصله 20 تا 25 سانتی متری کاشت. برای کاشت ریشه ها باید به اندازه ای خاک را حفر کرد که ریشه پوشانده شود.
زمانی که جای ریشه گل شمعدانی محدود باشد به خوبی عمل می کند، بنابراین بهتر است آن را در گلدان های کوچک کاشت. در طول زمستان اگر آب و هوای منطقه شما سرد است باید گل شمعدانی را به خانه بیاورید و در یک مکان تاریک و خنک قرار دهید و تنها در صورتی که پژمرده شدند به آن ها آب بدهید. بعد از زمستان به مدت چند هفته گلدان ها را در نور غیر مستقیم قرار دهید و به آن ها کود دهید تا از خواب زمستانی بیدار شوند. سپس آن ها را در بالکن  یا حیات قرار دهید.
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ