کاشت گل پامچال

گل پامچال (به انگلیسی primrose )
گل پامچال در اوایل بهار گل می دهد و یکی از اولین گل هایی است که بعد از زمستان شکوفه می دهد. زمانی که گل پامچال در گلدان کاشته می شود دوباره در پاییز هم گل می دهد. گونه های بسیاری از گل پامچال را می توان در گلدان کاشت. رنگ های گل پامچال شامل آبی، صورتی، قرمز، زرد، نارنجی و بنفش می باشد. این گل به آسانی در گلدان رشد می کند که گلکاران را با دو بار شکوفه در سال شگفت زده می کند.
نام علمی : Primula vulgaris
نوع گیاه : گل چندساله (در مناطق سردتر به صورت سالانه رشد می کند)
نیاز به نور: گل پامچال در سایه آفتاب بهتر عمل می کند و باید آن را از آفتاب شدید دور نگه داشت.
نیاز به آب: خاکی که گل پامچال در آن کاشته می شود باید مرطوب نگه داشته شود و نباید اجازه داد خشک شود، همچنین خاک نباید خیس هم شود.
دما: گل پامچال در آب و هوای خنک بهتر عمل می کند. این گل طیف گسترده ای از دما را می تواند تحمل کند. گل پامچال آب و هوای سرد تا دمای 26 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.
کود دهی : زمانی که گل پامچال در حال رشد است به ماهی یکبار کود نیاز دارد ولی در طول زمستان که گل پامچال خفته است نیازی به کوددهی ندارد.
آفات و بیماری ها: مگس سفید، لکه برگی و قارچ خاکستری ممکن است گل پامچال را تحت تاثیر قرار دهد.
کاشت گل پامچال
گل پامچال هم از دانه و هم از طریق تقسیم ریشه کاشته می شود. هنگامی که گل پامچال از دانه کاشته شود، باید دانه ها را به مدت یک ماه در یخچال نگه داشت و بعد آن ها را در 21 درجه سانتی گراد نگه می دارند تا جوانه بزنند و بعد دانه ها را در خانه نشا می کنند و بعد از این که اندازه نهال ها به 5 سانتی متر رسید آن ها را به یک گلدان بزرگتر یا به باغچه منتقل می کنند.
گل و برگ پامچال خوراکی است و می توان آن را به شکل چایی دم کرد و استفاده کرد.
 
کاشت گل پامچال
 
کاشت گل پامچال
 
کاشت گل پامچال

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ