چگونگی کاشت Agrostemma

گیاه Agrostemma
Agrostemma معمولا در تابستان گل می دهد و نام رایج آن Corn cockle می باشد. اندازه Agrostemma از 60 تا 90 سانتی متر است. Agrostemma یک گل صورتی به شکل ترومپت است. این گیاه، یک گل ایده آل برای کاشت در مزرعه و باغ می باشد.
اطلاعات در مورد Agrostemma
Agrostemma دارای دو گونه است و از خانواده میخکیان می باشد. این خانواده دارای 42 نوع شامل : گل میخک (Carnations)، قلیانک (Campions) و sandworts می باشد. منشا این گل از مناطق مدیترانه ای است و اکنون در سراسر جهان وجود دارد. هرچند باغبانان اغلب این گیاه زیبا را به عنوان علف هرز در مزارع گندم در نظر می گیرند. برخی از انواع دو گونه Agrostemma که اغلب در باغ رشد می کنند عبارتند از: Corn cockle  (Agrostemma githago) ، Milas، Milas Rose Queen، Purple Queen، Contessa Pale Pink و Ocean pearl.
Corn Cockle نوع خودرو می باشد.
 
کاشت agrostemma
 
کاشت agrostemma
مشخصات Agrostemma 
سیکل زندگی: سالانه با دوام
اندازه گیاه : 60 تا 90 سانتی متر
منشا : مناطق مدیترانه ای، اروپا
گل دهی: اواسط بهار تا اواسط تابستان
جزییات گل: رنگ صورتی و بنفش، به شگل گلدان یا جام، توسط لوله کاسبرگ آجدار احاطه شده است.
جزییات شاخ و برگ: سبز کمرنگ، نیزه ای ، وارونه
کاشت بذر خارج از خانه: بذرها را در عمق 3 میلیمتر بعد از آخرین یخبندان با فاصله 25 تا 30 سانتی متر از هم می کارند.
کاشت بذر در خانه یا گلخانه: بذرها 7 یا 8 هفته قبل از آخرین یخبندان در خانه کاشته می شود. دمای مورد نیاز 13 تا 18 درجه سانتی گراد است. 2 تا 3 هفته بعد گیاه جوانه می زند. بعد از آخرین یخبندان می توان گیاه را به زمین منتقل کرد. در مناطق گرم باید در پاییز کاشته شود. این گیاه باید در معرض نور خورشید و یا سایه جزیی باشد و خاکی که این گیاه در آن کاشته می شود باید زهکشی خوبی داشته باشد.
چگونگی کاشت Agrostemma
بذرهای  Agrostemma را باید در عمق 3 میلیمتری با فاصله 25 تا 30 سانتی متر از هم در اوایل بهار بعد از آخرین یخبندان کاشت. Agrostemma نور کامل را ترجیح می دهد . خاک مناسب خاک لوم غنی است هرچند که این گیاه در اغلب خاک ها زنده می ماند. Agrostemma نیاز به مدت زمان 2 یا 3 هفته برای جوانه زنی دارد. 
مراقبت از Agrostemma در زمین
مراقبت از Agrostemma آسان است. Agrostemma در طول دوره خشکی تابستان به آبیاری نیاز دارد. گل های مرده سر گیاه را باید حذف کرد ( برای جلوگیری از تشکیل دانه و تبدیل گیاه به علف هرز) . دانه های این گیاه سمی هستند بنابراین باید مواظب بود.
 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ