بلوبری های مقاوم به گرما

بلوبری

بلوبری یک گیاه اسید دوست است که در مناطق با آب و هوای سرد رشد خوبی دارد. گیاه بلوبری برای تولید میوه باید در طول زمستان در معرض سرما قرار بگیرد که با توجه به نوع بلوبری ساعات سرما برای هر یک از گونه ها متفاوت است. به هر حال بلوبری rabbiteye و بوته بوته بلند جنوبی نه تنها می‌توانند گرما را تحمل کنند بلکه شرایط آب و هوای گرم را ترجیح می‌دهند.

ساعات سرما

اصطلاح ساعت سرما به مدت زمان به خواب رفتن یک گیاه برای تولید هورمون های رشد برای غلبه بر هورمون های بازدارنده رشد اشاره می‌شود که در وهله اول ناشی از خواب گیاه می‌باشد. در حالی که در دمای 1 تا 12 درجه سانتی گراد ساعت سرمای لازم برای گیاه بلوبری فراهم می‌شود اما ایده آل ترین دما برای فراهم شدن ساعات سرمای گیاه بلوبری  7 درجه سانتی گراد می‌باشد. ساعات سرمای مورد نیاز برای یک گیاه به باغبانان کمک می‌کند تا گیاه مناسب با منطقه خود را برای کاشت انتخاب کنند.

بلوبری بوته بلند جنوبی

بلوبری بوته بلند جنوبی یک نوع هیبرید است که تقریبا شبیه بلوبری بوته بلند شمالی است و برای تولید تجاری مناسب می‌باشد. انواع بلوبری بوته بلند جنوبی فقط به 150 تا 600 ساعت سرما برای تولید میوه نیاز دارند در حالی که بلوبری های بوته بلند شمالی به بیش از 1000 ساعت سرما نیاز دارند.

واریته های بلوبری بوته بلند جنوبی

بلوبری بوته بلند جنوبی بدون گرده افشانی می‌تواند میوه تولید کند اما شما برای این که میوه های بهتری تولید کنید می‌توانید چند واریته را که در یک زمان گل می‌دهند در نزدیکی هم بکارید. بلوبری هایی که در اوایل فصل میوه می‌دهند مانند O'Neal، Sharpblue، Misty و Star که در آب و هوای گرم تولید بسیار خوبی دارند. بلوبری های Legacy، Jubilee و Southmoon در اواسط فصل میوه می‌دهند. بلوبری Ozarkblue در اواخر فصل میوه تولید می‌کند، زمان تولید میوه در این گونه کمی جلوتر از بلوبری rabbiteye می‌باشد.

بلوبری Rabbiteye

بلوبری Rabbiteye یک گونه بومی جنوب شرقی ایالات متحده است. در این منطقه تابستان های گرم و زمستان های معتدلی وجود دارد. بلوبری Rabbiteye بزرگ است و ارتفاع آن به 4.5 متر و عرض آن به 3 متر می‌رسد. این بوته به هرس زیادی نیاز ندارد، اما در زمان باردهی باید از آن مراقبت زیادی شود. زیرا این گونه باردهی بسیار بالایی داشته و مدت زمان برداشت میوه ها در این گونه بسیار بیشتر از بلوبری بوته بلند جنوبی است. انواع بلوبری Rabbiteye به 350 تا 700 ساعت سرما در طول زمستان نیاز دارند.

واریته های بلوبری Rabbiteye

گونه های بلوبری Rabbiteye ساعات سرمای متفاوتی دارند اما چند گونه هستند که به کمتر از 400 ساعت سرما نیاز دارند. از جمله Prince و Woodard که به 350 ساعت سرما نیاز دارند. بلوبری Brightwell نیز به 400 ساعت سرما احتیاج دارد. سایر گونه ها به بیشتر از 550 ساعت سرما نیاز ندارند. Climax (450 ساعت)، Alapaha (500 ساعت)، Austin (500 ساعت)، Premier (550 ساعت) و Vernon (550 ساعت) .

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ