داشتن هوای پاک در خانه با کمک گیاهان

کمک به پاک کردن هوای خانه با استفاده از گیاهان

گیاهان خانگی از بهترین مهمانان خانه ها هستند. آن ها زیبایی و زندگی را به خانه می‌بخشند. گیاهان فقط به مقداری آب و مواد مغذی نیاز دارند ولی در عوض هوای خانه را تمیز می‌کنند و آلاینده های شیمیایی مضر را از بین می‌برند.

آلودگی هوای داخل خانه به طور قابل توجهی توسط گیاهان خانگی کاهش پیدا می‌کنند. با توجه به گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست، آلودگی های داخل خانه می‌توانند یک خطر بهداشتی جدی تر از آلودگی های فضای باز برای برخی از افراد باشند.

برخی از وسایلی که در خانه های مدرن استفاده می‌شوند مانند فرش های مصنوعی، چوب های چندلایه، قاب ها و تخته فیبر، مواد شیمیایی به هوا آزاد می‌کنند که می‌تواند باعث آلرژی های خفیف تا بیماری های جدی تر شوند.

نگران نباشید، به گفته دکتر Bill Wolverton، دانشمند ارشد در ناسا، گیاهان می‌توانند آلودگی ها را از هوا پاک کنند. شاخ و برگ و ریشه گیاهان بسیاری از آلاینده های خانگی مانند بنزن، فرمالدئید و دود سیگار را از بین می‌برند.

گیاهان خانگی برای پاک کردن هوا

مطالعات نشان می‌دهند اتاق هایی که دارای چند گیاه هستند نسبت به اتاق هایی که گیاهی در آنجا وجود ندارد 50 تا 60 درصد باکتری و قارچ کمتری دارند. 15 تا 20 بوته گیاه در یک خانه عملکرد بسیار خوبی دارند و هوای خانه را تا حد زیادی از آلاینده های شیمیایی پاک می‌کنند.

از کودهایی که ازت کمی دارند برای گیاهان خانگی استفاده کنید. ازت بیش از حد باعث جذب مگس ها، شته ها و دیگر حشرات مکنده می‌شوند.

حشرات کوچک عاشق گیاهان هستند. آن ها معمولا به صورت حشرات ریز به رنگ صورتی یا سفید بر روی زوایای برگ ها شناسایی می‌شوند. از یک سواپ پنبه ای آغشته به محلول آب و سرکه و یا مقدار کمی الکل برای تمیز کردن گیاه از این حشرات استفاده کنید. همچنین می‌توانید برگ ها را با آب و صابون بشویید.

جلبک دریایی یا خوراک کلپ (کتانجک) می‌توانند به شما کمک کنند تا از شر مگس های سفید خلاص شوید. خوراک کلپ را با خاک مخلوط کنید و یا کلپ مایع را روی شاخ و برگ آلوده اسپری نمایید. از این ماده به اعتدال استفاده کنید. خوراک کلپ یک ماده مغذی برای گیاهان آپارتمانی می‌باشد.

یک اتاق با تهویه مناسب، یک محیط سالم برای گیاهان آپارتمانی است و بیماری ها و حشرات را هم تا حد زیادی کنترل می‌کند.

گیاهان خانگی برای پاک کردن هوا

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ