نگهداری گیاه بنجامین


نگهداری و مراقبت از گیاه بنجامین 

 گیاه بنجامین که همچنین با نام انجیر مجنون شناخته می‌شود، یک گیاه کوچک پهن برگ همیشه سبزاست که به طور معمول به عنوان یک گیاه خانگی نگه‌داری می‌شود. گیاه بنجامین بومی آسیا، استرالیا و جنوب غربی اقیانوس آرام می‌باشد و درمناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 12 درجه سانتی‌گراد است در فضای باز قابل کاشت است. بنجامین هنگامی که به صورت یک درخت رشد می‌کند می‌تواند به ارتفاع 15 تا 18متر و عرض 9 تا 21 متر برسد، اگرچه گیاهان خانگی به خاطر هرس کردن کوچکتر هستند. گیاهان اندکی هستند که می‌توانند زیر یک گیاه بنجامین که بطور کامل رشد کرده و سایه‌ی برگ‌های پرپشت آن مانند خیمه است، زنده بمانند. نگه‌داری از گیاه بنجامین بخاطر آفات کم آن اسان است. 





1. درختچه بنجامین را در یک گلدان بزرگ حاوی خاک گلدان دارای زهکشی خوب نگه دارید. اگر گیاه را در گلدان نگه‌داری نمی‌کنید اطمینان حاصل کنید که خاک زهکشی خوبی داشته باشد، خاک‌های لومی شنی مناسب هستند. گیاه بنجامین هر دو نوع خاک اسیدی و قلیایی را تحمل می‌کند. زمانی که قصد کاشت گیاه در فضای باز دارید، حفره‌ کاشت را بزرگتر از اندازه گلدان حفر کنید و پهنای حفره را دو برار اندازه گلدان در نظر بگیرید. 

2.  گلدان‌ها را در خانه زیر نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید و در فضای باز در زیر نور خورشید در یک مکان سایه‌دار قرار دهید. 

3. بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. هنگامی که خاک خشک شد، ریشه‌ها را بطور کامل خیس کنید بطوری که آب از پایین ظرف خارج شود. بنجامین خشکی را به خوبی تحمل می‌کند. 

4.  از یک کود متعادل مانند کود NPK 10-10-10، ماهی یک بار در طول فصل رشد استفاده کنید. کود را به صورت نیمی از دستور توصیه شده استفاده کنید. کوددهی را در زمستان کاهش دهید، هر دوماه یک بار کوددهی کافی است.

5. هرس درختچه در مرحله خواب زمستانی باعث حفظ ساختار قوی گیاه می‌شود. تمام چوب‌های مرده و آسیب دیده را قطع کنید و شاخه‌های فرعی درختچه را حذف نمایید.

6. گیاه بنجامین را به خاطر حفظ ظاهری زیبا و کنترل اندازه آن هرس کنید. یک شاخه کوچک‌تر که حداقل یک سوم قطر شاخه اصلی است و جزء شاخه‌های اصلی محسوب نمی‌شود را برش دهید. شاخه‌های کوچکی که از نظر ظاهری به درستی رشد نکرده‌اند را هرس کنید. 

7. آفات گیاهانی که در فضای باز هستند باید درمان شوند. تریپس توسط هرس کردن قسمت‌های آلوده گیاه کنترل می‌شود. تا زمانی که کاملا از بین بروند بر گیاه نظارت داشته باشید. شما می‌توانید با اندود کردن درخت با روغن باغبانی بوسیله سمپاش دستی آن را درمان کنید. درمان هرنوع از شپشک‌ها با صابون حشره کش امکان پذیر است.

8. گیاه بنجامین را برای مشکلات بهداشتی ارزیابی کنید. برگ‌های زرد نشان دهنده آبیاری بیش از حد است در حالی که ریزش و مرگ برگ نشان دهنده آبیاری کم، کمبود نور خورشید و در معرض قرار گرفتن بیش از حد در باد است. 


نکات

- گیاه بنجامین را با قلمه می‌توانید تکثیر کنید.

- برای ضد عفونی کردن تجهیزات هرس از الکل 70 درصد استفاده کنید.

هشدارها

- هنگام هرس هرگز بیشتر از 30 درصد از یک شاخه را در یک سال حذف نکنید.

-   هنگام سمپاشی، عینک ایمنی و لباس محافظ بپوشید. گیاه بنجامین شیره سمی تولید می‌کند و در نتیجه باعث واکنش‌های آلرژیک پوستی می‌شود.


محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ