افزایش مصرف میوه و سبزیجات در نروژ

مصرف میوه و سبزیجات در نروژ در یک دهه 20 درصد افزایش یافته است...

مصرف میوه و سبزیجات توسط نروژی ها از 10 سال پیش، 20 درصد افزایش داشته است. بهداشت این کشور، بخشی از گزارش سالانه وضعیت عادات غذا خوردن نروژی ها را ارائه داده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، در سال 2014 میزان سبزیجات خریداری شده نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته است. لیندا گرانلاند، مدیر بهداشت عمومی گفته است بالاترین رقمی است که تا کنون دیده و مصرف سبزیجات بیشتر بسیار خوب می باشد .

این گزارش شامل آمار و ارقامی است که قدمت آن به 50 سال برمی گردد و مبتنی بر آمار عرضه مواد غذایی و بررسی های مصرف کننده ها می باشد. خانم گرانلاند گفته از این که مصرف سبزیجات و میوه ها نسبت به دهه قبل 20 درصد افزایش داشته بسیار راضی است و تصور می شود باز هم جای پیشرفت بیشتری وجود داشته باشد.

سازمان همکاری اقتصاد و توسعه (OECD) یک بررسی کلی از مصرف میوه ها و سبزیجات در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 2013 تنظیم کرده است. مشخص شده که بزرگسالان نروژ به طور متوسط هم سبزیجات و هم میوه ها را مصرف می کنند و از هر 10 نفر، 6 نفر گفته اند که در طول روز میوه، توت یا انواع سبزیجات مصرف می کنند.

مصرف میوه ها و سبزیجات نروژی ها با دانمارک و سوئد در یک سطح است، اما در کشورهایی مانند استرلیا و بریتانیا 90 درصد افراد گفته اند که در طول روز انواع میوه ها و توت ها را مصرف می کنند.

میوه ها و سبزیجات

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ