به گیاهان گوش کنید

با نظارت بر گیاهان، شرایط گلخانه خود را با توجه به نیازهای گیاهان تنظیم کنید. بر اساس اندازه گیری های مختلف، شما باید یک بینش بهتر برای به دست آوردن نیازهای گیاهان داشته باشید و بنابراین می توانید شرایط مطلوب را برای رشد گیاهان فراهم کنید. در این صورت شما از استرس های گیاهی جلوگیری می کنید و نتایج بهتر و گیاهان با کیفیت بالاتر را به دست خواهید آورد. Hoogendoorn Plantscope شما را قادر به به گوش دادن به گیاهان می کند.

Plantscope متشکل از نرم افزار Hoogendoorn و سنسورها می باشد:

- اندازه گیری تراکم محصول

- دوربین دارای سنسور برای اندازه گیری درجه حرارت گیاه

- iSii + برای کنترل

- جعبه هوا کش برای اندازه گیری درجه حرارت و رطوبت نسبی ( RH)

نظارت بر عملکرد گیاهان

اندازه گیری تراکم محصول

اندازه گیری تراکم محصول یک برنامه برای جلوگیری از خطرهای احتمالی برای تراکم محصول است. این برنامه بر اساس اندازه گیری ها و محاسبات مختلف شما را قادر به بیش بینی درجه حرارت و رطوبت می کند. همچنین ممکن است بتوانید خطرهای احتمالی را هم حدس بزنید. 

یکی از مهم ترین ارزش های مشخص شده توسط اندازه گیری تراکم محصول، تعیین اختلاف درجه حرارت است. این تفاوت بین دمای نقطه شبنم در گلخانه و درجه حرارت سردترین قسمت ها برای تولید محصول می باشد. اگر اختلاف درجه حرارت بیش از حد کم باشد، یک خطر برای تراکم محصول وجود دارد. در این صورت شما باید اقدامات لام را انجام دهید. Hoogendoorn نسل بعدی پروسه کامپیوتری iSii است که می تواند به طور خودکار سیستم گرمایی را تنها در زمانی که نیاز است روشن کند.

دوربین دارای سنسور برای اندازه گیری درجه حرارت گیاه

این دوربین، درجه حرارت گیاه یا برگ آن را با دقت بسیار بالا اندازه گیری می کند و می تواند با اندازه گیری تراکم محصول در ارتباط باشد. به منظور بهینه سازی شرایط رشد، فهمیدن دمای محصول مهم است.

سنسور،  درجه حرارت میوه یا محصول را در هر جایی که دوربین به آن اشاره دارد اندازه گیری می کند. برای به دست آوردن نتیجه قابل اعتماد، اندازه گیری درجه حرارت نباید فقط از برگ گیاه باشد بلکه اندازه گیری باید از نقاط مختلف محصول از فاصله چند متری انجام شود. با استفاده از این دوربین شما می توانید خطرات استرس زا برای محصول را تشخیص دهید. این دوربین همچنین هرگونه انحراف بین دمای محصول و درجه حرارت گلخانه ای که رخ می دهد را به شما می گوید.

iSii + کنترل

ISii + کنترل، نسل بعدی پروسه کامپیوتری iSii می باشد، که هدف آن کنترل بهینه سازی درجه حرارت است. این کنترل یک بینش کلی برای به دست آوردن درجه حرارت مورد نیاز در گلخانه به شما می دهد. همچنین شما می توانید یک کنترل کامل بر درجه حرارت متوسط در 24 ساعت داشته باشید. در کوتاه مدت، iSii با ابزار مناسب درجه حرارت گلخانه ای را کنترل کرده و یک آب و هوای مطلوب برای گلخانه شما فراهم می کند و همچنین موجب صرفه جویی در مصرف بیش از حد انرژی می شود. 

جعبه هواکش برای اندازه گیری درجه حرارت و رطوبت نسبی

جعبه هواکش برای اندازه گیری درجه حرارت و رطوبت نسبی در گلخانه استفاده می شود. در صورت نیاز، ممکن است یک سنسور CO2 هم به آن اضافه شود. جعبه هواکش یک ابزار مهم در گلخانه است زیرا گرمایش، تهویه و ... را کنترل می کند که بر پایه اندازه گیری ها می باشد. جعبه هواکش، اندازه گیری تراکم محصول و iSii + برای کنترل را هم کنترل می کند. با یک جعبه هواکش شما می توانید شرایط ایده آل برای محصولات خود ایجاد کنید و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نمایید و دیگر نیازی به صرف هزینه اضافی نخواهید داشت.

چرا Plantscope؟

ترکیبی از اندازه گیری تراکم محصول و iSii+ برای کنترل، بر اساس اندازه گیری ها و محاسبات به شما در اقدامات مورد نیاز گیاه کمک می کند. برای مثال اگر انرژی های صرف شده برای گیاه بیش از حد باشد شما می توانید از این انرژی ها بکاهید و از آن ها  در دوره های بعدی استفاده کنید. این ممکن است با کاهش دمای گلخانه ای در شب حاصل شود. به این ترتیب شما شرایط ایده آل برای گیاهان خود را درک خواهید کرد و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کنید.

با Plantscope شما بینش بیشتری در رابطه با فعالیت گیاهان خواهید داشت. با نظارت کامل بر گیاهان می توان اقدامات بهتری انجام داد و به طور کلی می توانید شرایط بهتری فراهم کنید و محصول سالم تر، حداکثر محصول و بهبود در کیفیت را داشته باشید.

 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ