تقویت روابط کشاورزی بین ایران و هلند

فعالان اقتصادی ایران و هلند تاکید کرده اند که همکاری های کشاورزی بین این دو کشور در زمینه های بهره وری تولید، انتقال نوآوری و فن آوری و همچنین بهبود میزان تجارت باید گسترش پیدا کند.

هومن فتحی مدیر کل امور بین المللی و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، خواستار افزایش میزان تجارت و بهبود تراز تجاری بین دو کشور شده است. 

فتحی اشاره کرد حجم تجارت کشاورزی بین ایران و هلند در سال های اخیر با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بالا بوده است. بر اساس گزارش ها،  در سال 2014 حجم کل تجارت کشاورزی بین دو کشور به 900 میلیون دلار رسیده است.

این مقام ابراز امیدواری کرد که با گسترش همکاری های دو جانبه بین بخش های خصوصی دو کشور، هلند توافقات بهتری از تولیدات ایرانی به دست خواهد آورد.

او در ادامه به نیازها برای تبادل فناوری و همچنین انتقال عناصر افزایش بهره وری از بخش های کشاورزی، تاکید کرد. ایران و بخش های خصوصی هلند می توانند با انجام سرمایه گذاری های مشترک، نقش مهمی در بهبود بهره وری بازی کنند.

Luke Hermance یکی از سران فعالان اقتصادی، کشاورزی و باغبانی هلند، به نوبه خود اعلام کرد که این اجلاس فرصت خوبی برای ترویج همکاری های کشاورزی بین ایران و هلند است. 

وی با بیان این که بخش کشاورزی هلند فعالیت های متعددی در زمینه های نوآوری و سرمایه گذاری انجام داده است، اشاره کرد که هلند یک کشور کوچکی است که 17 میلیون جمعیت دارد ولی بعد از ایالات متحده نشان بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی در جهان را دارد. او گفت: هلند از تجارت محصولات کشاورزی استقبال می کند و ما همواره بر نوآوری تمرکز داریم.

فعالان بخش خصوصی ایران در این مذاکره با همکاران هلندی، به سرمایه گذاری مشترک، انتقال بذر و گونه های جدید به خصوص سویا، کلزا و ذرت و همچنین انتقال تکنولوژی های گلخانه ای تمایل داشتند.

فعالان اقتصادی هلندی همچنین برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی ایران و همچنین تبادل کالا بین دو کشور ابراز آمادگی کردند.

روابط کشاورزی بین ایران و هلند

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ