کشاورزی صحیح و تولید مواد غذایی سالم برای آینده

هفته گذشته افراد متخصص در صنعت کشاورزی در کفرانس LEAF (ایجاد ارتباط بین کشاورزی و محیط زیست) گرد هم آمدند تا در مورد رسیدگی به چالش تغییر آب و هوا، رشد جمعیت و مسائل مربوط به سلامتی، نقش حیاتی LEAF با یکدیگر بحث کنند. سخنرانان و نمایندگان از جمله نمایندگان کشاورزی، صنعت و دانشگاه، بر این باور هستند که علم، پژوهش و نوآوری کلید محرک برای پیش بردن تغییرات می باشند.

موضوع کنفرانس این بوده است: مواد غذایی سالم و کشاورزی صحیح برای آینده. در این کنفرانس پروفسور  Anne Glover، معاون مدیر امور خارجه اروپا و رییس دانشگاه آبردین در مورد این که چگونه مواد غذایی با ارزش ترین منابع جهان هستند، صحبت کرد. او تشریح کرد که چگونه تا سال 2050، تقاضای مواد غذایی به میزان 70 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و کره زمین به شدت تحت فشار قرار خواهد گرفت. به منظور پاسخ گویی به این تقاضا، ما به مزارع پایدارتر نیاز داریم. خانم گلاور خاستار بودجه بیشتری برای پژوهش های علمی است تا اطمینان حاصل شود که تصمیمات سیاسی آینده به صورت پایدار و معتبر هستند، پروفسور گلاور بر این باور است که شواهد علمی قوی تر هستند. او اظهار داشت که یک کشور درصورتی می تواند چنین شواهدی ارائه دهد که : در بخش کشاورزی نوآوری ایجاد کند، همچنین او گفته که علم و فناوری بخشی از فرهنگ ماست.

کنفرانس LEAF

سارا اپل، رییس کشاورزی نوآورانه و پایدار در دفرا، یک طرح کلی برای کشاورزی و مواد غذایی ارائه داد. او در این برنامه کشاورزان را برای پیوستن به LEAF تشویق کرد. همچنین او اظهار داشت مدیریت یکپارچه مزارع ، دقیقا همان نوع از کشاورزی است که در این طرح گفته شده است.  او همچنین اذعان کرد که کشاورزان باید بر تولید، تمرکز داشته باشند تا بتوانند نیازهای زنجیره ای را تامین کنند و یک استاندارد برای عملکرد زیست محیطی تعیین کنند.

در همین حال، تام هیپ، LEAF را به عنوان یک سازمان عملگرا توصیف کرد که بر پایه ایده ها عمل می کند نه ایدئولوژیست ها. کارولین درموند مدیر اجرایی LEAF گفت: نقش ما در LEAF این است که علم خود را به کشاورزان انتقال دهیم، در واقع این کار یک راه عملی و روشن است. ما معتقدیم برای رفع نیازهای آینده، تامین مواد غذایی سالم، کشاورزی سالم و یک اقتصاد سالم، به نوآوری،همکاری متقابل صنعت، پیشرفت های علمی و تقویت مشارکت عمومی نیازمند هستیم. ما می خواهیم کشاورزان برای تولید پایدارتر، مدیریت یکپارچه مزارع را عملی کنند. ما می خواهیم مردم مزارع را ببینند تا بدانند که مواد غذایی که مصرف می کنند چگونه تولید می شود. پیوست فکر و عمل، علم و بهداشت با کشاورزی، ، باعث ایجاد یک تغییر واقعی به سوی یک اقتصاد کشاورزی با انعطاف پذیری بیشتر، یک محیط بهتر و جامعه سالم تر می شود.

کنفرانس LEAF

در طول این کنفرانس، رییس LEAF به طور مکرر اظهار داشت که شواهد علمی معتبر به طور بالقوه در تصمیم گیری در مورد مسائل مهم و بحث برانگیز اهمیت زیادی دارند.

Jake Freestone توضیح داد که چگونه با اعمال مدیریت یکپارچه مزارع، سلامت مزرعه به خصوص سلامت خاک حفظ می شود، با این کار مواد مغذی به میزان کافی در خاک وجود خواهد داشت. او تاکید داشت که کشاورزان برای تحت کنترل درآوردن زیست شناسی خاک، باید کشاورزی پایدار را بسازند.

Judith Batchelar اشاره کرد که چگونه سلامت خاک، بهداشت دام، سلامت گیاه و سلامت انسان پیوندی ناگسستنی دارند. ما نمی توانیم یکی را بدون دیگری داشته باشیم. 

Meurig Raymond رییس جمهور NFU در مورد اهمیت برقراری ارتباط با مصرف کنندگان از طریق طرح هایی مانند گسترش مزارع صحبت کرد. بعد از کنفرانس Meurig گفت: کشاورزی بریتانیا اساس صنعت غذایی کشور است که حدود 60 درصد غذایی که ما مصرف می کنیم را فراهم می کند. من می خواهم آینده ای را ببینم که ما بتوانیم به طور بالقوه بیشتر تولید کنیم، نه فقط برای این که بتوانیم کسب و کار بهتری داشته باشیم بلکه به این دلیل که من معتقدم افزایش بهره وری دشمن محیط زیست نیست و در واقع می تواند به ما در استفاده کارامدتر از زمین کمک کند.

 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ