کاشت گل مریم

گل مریم
گل مریم (به انگلیسی : Tuberose)  که فقط یک نوع از آن کاشته می شود گیاهی است غده دار، با برگ های کوتاه و ساقه های بلند که تا یک متر بلند می شود و به یک خوشه ی گل سفید با عطری تند و مطبوع ختم می شود. از گل مریم گاهی اوقات در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. 
 
کاشت گل مریم
 
کاشت گل مریم
گل مریم را هم در زمین و هم در گلدان می توان کاشت . در مناطق سرد بهتر است گل مریم در گلدان کاشته شود زیرا غده های گل مریم خراب می شوند. برای کاشتن گل مریم در گلدان، باید غده هایی که گل نداده را جدا کرده و آن ها را در گلدان پر از خاک تازه مخلوط با مواد آلی مانند کود گیاهی و کمپوست کاشته و در گلخانه سرد یا اتاق تا اواخر زمستان نگه داری کرد. PH مناسب برای کاشت گل مریم 6/5 تا 7 است. در این مدت نباید گلدان را آبیاری کرد. بعد از آن باید کم کم شروع به آب دادن گلدان ها کرد و پس از اطمینان از رفع یخبندان، گلدان ها را بیرون آورده و در جایی که در معرض آفتاب باشند قرار داد. گل مریم از اواخر تابستان تا اواسط پاییز گل می دهد و ممکن است گاهی زودتر هم گل دهد. برای زیاد کردن گل مریم، غده های کوچک را موقع استراحت گیاه جدا کرده و می کارند. 
هشدار
زمانی که مریم گل داد، گل های پژمرده را برای تشویق رشد از شاخه جدا کنید. برگ های زرد را تا زمانی که به طور کامل زرد نشده اند از گل جدا نکنید. 
 
کاشت گل مریم
 
زمانی که شاخ و برگ گل مریم زرد یا قهوه ای شد دیگر به آن آب ندهید. زیرا در این صورت گیاه دوره رشد سالانه خود را طی کرده است.
 
کاشت گل مریم

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ