مدیریت صحیح بر بوته های بلوبری

بوته بلوبری

بلوبری بهترین رشد را در مناطق آفتابی دارد. برخی از گونه های بلوبری برای رشد به زمستان های سرد نیاز دارند و نمی‌توان آن ها را در مناطق گرم و معتدل کاشت. برخی گونه ها نیز می‌توانند در مناطق گرم که ساعات سرمای کمی دارند نیز تولید داشته باشند. بلوبری بوته بلند جنوبی که یک نوع هیبرید است برای کاشت در مناطق گرم مناسب می‌باشد. داشتن مدیریت صحیح بر بوته های بلوبری باعث می‌شود که بلوبری ها بهترین رشد و تولید را داشته باشند.

کاشت بلوبری در جعبه های چوبی

بلوبری خاک های با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد و زمانی که بلوبری در جعبه های چوبی کاشته می‌شود شما اطمینان دارید که از یک خاک خوب با زهکشی مناسب پر شده است و تهویه کافی در اختیار گیاه قرار می‌گیرد. استادان باغبانی دانشگاه کالیفرنیا توصیه کرده اند در صورتی که بلوبری در جعبه های چوبی کاشته می‌شود باید ارتفاع جبه 20 تا 45 سانتی متر و عرض آن 90 تا 120 سانتی‌متر باشد. شما می‌توانید جعبه های چوبی را در هر قسمت از باغ خود که شرایط مناسبی برای گیاه بلوبری دارد قرار دهید. خاکی که گیاه بلوبری در آن کاشته می‌شود باید دارای PH 4.8 تا 5.5 باشد.

کاشت بلوبری به عنوان پرچین

گیاه بلوبری را می‌توان به عنوان پرچین در مرز یک باغ یا خانه پرورش داد. زمانی که بلوبری به عنوان پرچین کاشته می‌شود، بوته ها باید 90 سانتی متر از هم فاصله داشته باشند. بهتر است خاک را با 10 تا 15 سانتی متر مالچ پوشاند تا از رشد علف های هرز جلوگیری شود و رطوبت خاک نیز حفظ شود.

ردیف کاشت

اگر دوست دارید گیاهان بلوبری را در یک ردیف به صورت منظم بکارید ولی نمی‌خواهید که به فرم پرچین باشند، باید بوته ها را با فاصله بیشتری در یک ردیف بکارید. به گفته کاشناسان دانشگاه کالیفرنیا، زمانی که بوته های بلوبری در یک ردیف کاشته می‌شوند باید بین آن ها 120 تا 150 سانتی متر فاصله باشد. فاصله بین ردیف های کاشت نیز باید 2.5 تا 3 متر باشد. ردیف های منظم از بوته های بلوبری منظره بسیار زیبایی در باغ به وجود می‌آورد.

کاشت نمونه کوچک

بلوبری شاخ و برگ سبز زیبا و جذابی دارد و شما می‌توانید آن را هرس کرده و به شکل یک درختچه یا یک درخت کوچک درآورید. شما همچنین می‌توانید آن را در گلدان های بزرگ یا بشکه های بزرگ بکارید. زمانی که بلوبری در گلدان کاشته می‌شود نباید در نزدیکی ساختمان های بلند یا درخت های بلند قرار بگیرد، زیرا در این صوت نور خورشید کافی در اختیار گیاه قرار نمی‌گیرد. گیاه بلوبری باید در آفتاب کامل قرار داشته باشد.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ