استفاده از کود اوره برای گیاه بلوبری

بوته بلوبری

گیاه بلوبری در همه جا رشد نمی‌کند اما اگر شما می‌توانید گل آزالیا را پرورش دهید، می‌توانید بلوبری را هم پرورش دهید. بلوبری به خاک اسیدی با PH 4.5 تا 5.5 نیاز دارد و در خاک های قلیایی تر نمی‌تواند آهن و سایر مواد مغذی را جذب کند. برگ های بلوبری در خاک های قلیایی زرد یا کوتاه می‌شوند و گیاه بلوبری در نهایت می‌میرد. اوره کود نیتروژن است که تا حدودی اثر اسیدی دارد. به هر حال اوره نمی‌تواند تغییر عمده ای در PH خاک ایجاد کند ولی می‌تواند اسیدیته خاک را حفظ کند. اوره یک منبع ارزان نیتروژن است و به راحتی تهیه می‌شود.

چگونگی استفاده از کود اوره برای گیاه بلوبری

1 – در سال اول و دوم بعد از کاشت بوته بلوبری، نیم اونس کود اوره در اطراف پایه گیاه بلوبری اضافه کنید. نیم اونس کود قبل از شکوفه دهی، نیم اونس کود بعد از میوه دهی و نیم اونس کود در پاییز بعد از سرد شدن هوا اضافه کنید. 

2 – در سال سوم ¼ اونس کود اوره در اطراف پایه هر گیاه بلوبری اضافه کنید. ¼ اونس کود اوره قبل از شکوفه دهی، ¼ اونس بعد از میوه دهی و ¼ اونس کود در پاییز بعد از سرد شدن هوا در اطراف پایه هر گیاه اضافه نمایید.

3 – برای گیاهانی که بیش از سه سال سن دارند، قبل از شکوفه دهی، بعد از میوه دهی و در پاییز 1 اونس کود اوره در اطراف پایه گیاه بلوبری اضافه کنید.

نکته

اگر PH خاک شما بیشتر از 5.5 باشد، شما می‌توانید PH خاک را قبل از کاشت با استفاده از گوگرد پایین آورید. تنظیم PH ممکن است چند ماه طول بکشد بنابراین اصلاح خاک باید 6 ماه تا یک سال قبل از کاشت انجام شود. اوره نمی‌تواند تغییر چندانی در PH خاک ایجاد نماید و فقط می‌تواند اسیدیته خاک را حفظ کند.

در صورتی که اوره با اکسیژن ترکیب شود، فرار می‌شود و اگر شما آن را به سادگی روی زمین پخش کنید مقدار زیادی از آن به گاز تبدیل شده و از بین می‌رود. همیشه بعد از اضافه کردن کود اوره آبیاری انجام دهید یا آن را با چند سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط کنید.

بلوبری علاوه این که به یک خاک اسیدی نیاز دارد، به نور کامل خورشید و یک خاک با زهکشی خوب نیز احتیاج دارد. 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ