کاشت بلوبری برای پوشاندن حصارهای قدیمی

کاشت بلوبری برای پوشاندن حصارهای قدیمی

بوته های بلوبری به دلیل دارا بودن شاخ و برگ جذاب، می‌توانند یک حصار زشت و بدنما را بپوشانند. گیاه بلوبری به اندازه کافی گسترده می‌شود که بتواند یک حصار قدیمی و زشت را مخفی کند. زمانی که مکان کاشت را آماده کردید، با مراقبت صحیح از بوته های بلوبری می‌توان باعث رشد سریع آن ها شد و در نتیجه حصارهای قدیمی پنهان می‌شوند. 

1 – هر گونه علف هرز و گیاهی که در نزدیکی حصار روییده است را حذف کنید. از یک بیلچه دستی برای بیرون آوردن ریشه علف های هرز استفاده نمایید.

2 – خاک را زیر و رو کرده و آن را برای کاشت آماده نمایید.

3 – با استفاده از یک کیت تست PH، سطح اسیدیته خاک را مشخص کنید. بلوبری به یک خاک با PH 4.5 تا 5.5 نیاز دارد. در صورتی که PH بالاتر از این میزان بود آن را با استفاده از گوگرد یا سولفات آمونیوم پایین آورید.

4 – برای هر بوته بلوبری یک گودال با عمق 45 و عرض 45 سانتی متر در خاک حفر کنید. فضای بین گودال های کاشت را 1.5 متر در نظر بگیرید. گودال کاشت را 30 تا 45 سانتی متر دورتر از پایه حصار قرار دهید. 35 سانتی متر از گودال کاشت را با ترکیب پیت ماس و کمپوست پر کنید و 10 سانتی متر را خالی بگذارید.

5 – بوته های بلوبری را در گودال کاشت قرار دهید و گودال را با استفاده از مخلوط پیت ماس و کمپوست پر کنید.

6 – بعد از کاشت به طور کامل به گیاه آب دهید. آبیاری را به اندازه ای انجام دهید که خاک مرطوب شود اما نه آنقدر که خاک را خیس کنید.

7 – یک لایه 10 تا 15 سانتی متری مالچ روی خاک بریزید و آن را به اندازه 60 سانتی متر در اطراف هر بوته گسترش دهید. مالچ را 5 تا 15 سانتی متر دورتر از پایه بوته روی خاک بریزید. مالچ رطوبت خاک را حفظ می‌کند و همچنین از رشد علف های هرز جلوگیری می‌نماید.

8 – به بوته های بلوبری در فصل بهار کود دهید. زمانی که بوته بلوبری شکوفه داد و همچنین یک ماه بعد، از یک کود اسیدی برای گیاه بلوبری استفاده کنید.

9 – شکوفه ها و شاخه های ضعیف را برای تشویق بیشتر گیاه به رشد، حذف کنید. در این صورت گیاه رشد بیشتری داشته و با سرعت بیشتری حصار را می‌پوشاند.

وسایلی که شما نیاز دارید:

بیلچه دستی

کیت تست PH خاک

کمپوست

پیت ماس

کود

مالچ

شلنگ آبیاری

نکات

در طول فصل رشد حداقل باید یک لایه 10 سانتی متری مالچ در اطراف گیاه بلوبری باشد.

بلوبری در مکانی که نور مستقیم خورشید دریافت می‌کند، بهترین رشد را دارد.

برای حفاظت از میوه های بلوبری در برابر پرنده ها و دیگر حیوانات می‌توانید از پوشش های توری استفاده کنید.

در هنگام خرید بوته های بلوبری، سعی کنید انواع ریشه باز یا گلدانی را تهیه نمایید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ