ده گیاه برتر آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی آسان

گیاهان آپارتمانی راحت

 

هر خانواده‌ای لیاقت داشتن زیبایی‌های طبیعت را در داخل خانه دارد و خرید یک گیاه آپارتمانی، راهی مناسب برای بهبود ظاهر یک اتاق یا خانه است. به علاوه گیاهان آپارتمانی همچنین دارای مزایای شگفت آور برای سلامتی هستند.
نگه داری گیاهان در خانه گاهی اوقات ممکن است کمی دلهره آور باشد. سوالاتی در ذهن ایجاد می‌شود. مثلا ممکن است از خود بپرسید گیاه را در کجا قرار دهم؟ آیا مراقبت از آن آسان است؟ گیاه را در کدام اتاق قرار دهم؟ و ..
گیاهان آپارتمانی مانند هر گیاه دیگری به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند. آن‌ها به نور، آب و کود احتیاج دارند. برخی گیاهان به نور مستقیم نیاز دارند و برای برخی دیگر نور غیر مستقیم هم کافی است. هر گیاه دستورالعمل‌های مراقبتی خاص خود را دارد. بنابراین طبق این دستورالعمل‌ها بهترین مکان برای گیاهان خود را پیدا خواهید کرد.

گیاهان آپارتمانی دارای رشد آسان

گیاهان آپارتمانی دارای رشد آسان

اگر در پرورش گیاهان خانگی تازه کار هستید، انتخاب یکی انواع گیاهان با رشد آسان بهترین انتخاب می‌تواند باشد. بسیاری از آن‌ها به مراقبت تخصصی نیاز ندارند و در بسیاری از نقاط خانه می‌توانند به راحتی رشد کنند. در اینجا سه مورد از محبوب ترین، شناخته شده ترین و راحت ترین گیاهان خانگی برای افراد تازه کار آورده شده است:
گیاه گندمی یا گیاه عنکبوتی
گیاه گندمی یا عنکبوتی یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه توانایی فوق العاده‌ای در تمیز کردن هوای خانه دارد. این گیاه در نور غیر مستقیم هم به راحتی رشد می‌کند. برگ‌های گیاه در اطراف گلدان می‌ریزند و نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. می‌توانید این گیاه را در یک پنجره، قفسه یا به صورت آویزان در خانه نگه دارید. گیاه گندمی به خاک سبک و رطوبت متوسطی نیاز دارد. 
آلوئه ورا
آلوئه ورا یک ساکولنت محبوب در بسیاری از خانه‌هاست. آلوئه ورا به مراقبت زیادی نیاز ندارد. مثلا آبیاری منظمی نمی‌خواهد. آلوئه ورا به راحتی و خیلی سریع تکثیر می‌شود که می‌توان گیاه تکثیر شده از گیاه مادری را در اتاق‌های دیگر هم قرار داد. گیاه بسیار زیبا با مزیت‌های زیادی است. سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و برای پوست شما نیز بسیار عالی می‌باشد. گیاه آلوئه ورا را در یک مکان روشن با نور مستقیم یا غیر مستقیم قرار دهید. دو هفته یک بار آبیاری برای گیاه آلوئه ورا کافی است. هر زمان که خاک خشک شد به آن آب بدهید.
گیاه پوتوس
این گیاه بومی مناطق گرم مانند استرالیا، اندونزی و هندوستان است. گیاه پوتوس به راحتی در یک سبد آویز رشد می‌کند و نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌نماید. این گیاه در نور غیر مستقیم هم قادر به رشد است. هرگاه سطح خاک خشک شد به آن آب بدهید. زمانی که هوا سرد است، دفعات آبیاری را کاهش دهید.
 

گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

بسیاری از گیاهان می‌توانند هوای محیط اطراف خود را تمیز کنند. برخی مواد شیمیایی و یا آلاینده‌های موجود در هوا ممکن است برای شما مضر باشند. بنابراین با قرار دادن گیاهان در خانه خود، این عناصر مضر را فیلتر کنید. غنی سازی هوای خانه با اکسیژن، باعث بهبود وضعیت شما می‌شود.
گیاه سانسوریا
سانسوریا رشد بسیار آسانی دارد و یکی از بهترین گیاهان خانگی برای تمیز کردن هوای خانه است. این گیاه تقریبا در هر نقطه از خانه رشد می‌کند و نسبت به سایر گیاهان به نور کمتری نیاز دارد. همچنین در برابر آبیاری‌های نامنظم، واکنشی نشان نمی‌دهد. گیاه سانسوریا یک گیاه بسیار عالی برای سکونت‌های مدرن است.
گل چمچمه‌ای یا اسپاتی فیلوم
این گیاه نه تنها بسیار زیبا و خیره کننده است، بلکه کمک می‌کند تا بنزن، فرمالدهید، تری کلر اتیلن ، تولوئن و زایلن از هوا خارج کند، که همه این موارد را می‌توان در محصولات خانگی روزمره یافت. این گیاه به توجه کمی نیاز دارد و در نو غیر مستقیم هم رشد می‌کند. 
گیاه دراسنا یا گیاه اژدها
دراسنا که همچنین با نام گیاه اژدها نیز شناخته می‌شود، در انواع مختلفی وجود دارد و تصفیه کننده فوق العاده هوا است. این گیاه در مکان‌های سایه دار رشد بهتری دارند. زیرا در مکان سایه دار برگ‌ها رنگ بهتری خواهند داشت. تابش مستقیم نور آفتاب باعث قهوه‌ای شدن رنگ برگ‌ها می‌شود.

گیاهان تصفیه کننده هوا

گیاهان مناسب برا نگه داری در آشپزخانه و حمام

گیاهان مناسب برای آشپزخانه و حمام

گیاهانی که ترجیح می‌دهند در یک مکان مرطوب نگه داری شوند و خاک آن‌ها باید به صورت مداوم مرطوب باشد، معمولا در آشپزخانه و یا حمام به خوبی رشد می‌کند. رطوبت در آشپزخانه و حمام بیشتر از سایر نقاط خانه است. این گیاهان در یک حمام بی روح، بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسند و مطمئناٌ حس لطیفی به آنجا می‌بخشند.
گیاه آناناسی یا بروملیادس
گیاه بروملیادس در حمام و آشپزخانه به راحتی رشد می‌کند. آن‌ها عاشق رطوبت زیاد و نور کم هستند و به راحتی شکوفا می‌شوند. این گیاه در رنگ‌های متنوعی وجود دارد، دارای برگ‌های خیره کننده‌ای است و نمای بسیار زیبا و تاثیر گذاری را ایجاد می‌کند.
گیاه همیشه سبز چینی
این گیاه یک گیاه همیشه سبز چینی است که به آن تقریبا ضد آب گفته می‌شود. دارای برگ‌های سبز دوست داشتنی است و در برگ‌ها رگه‌های زرد یا سفید وجود دارد. این گیاه بومی مناطق گرمسیر است، بنابراین عاشق شرایط گرم و مرطوب مانند آشپزخانه یا حمام می‌باشد. 
سرخس
سرخس‌ها شرایط مرطوب را خیلی دوست دارند، بنابراین در هر دو مکان آشپزخانه و حمام به راحتی رشد می‌کنند. هوای مرطوب را جذب می‌کند و برگ‌های بسیار جذابی تولید می‌نماید. این گیاه به راحتی روی یک قفسه به دور از پنجره نیز رشد می‌کند و حتی می‌توانید آن را در اتاق‌های دیگر هم قرار دهید.

گیاه آپارتمانی با دوام

ارکیده
هیچ یک از گیاهان آپارتمانی مانند ارکیده قادر به تحمل شرایط سخت نیستند. این گیاه بسیار زیبا بوده و گل‌های بسیار زیبا و خیره کننده‌ای تولید می‌کند. ارکیده احتمالا یکی از زیباترین گل‌های جهان است و نگه داری از آن بر خلاف باور مردم، دشوار نیست. با نگه داری ارکیده در خانه، هر لحظه از تماشای آن لذت ببرید.

گل ارکیده

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ