روش بسته بندی و چیدن میوه های بلوبری بوته بلند جنوبی


بلوبری بوته بلند جنوبی یک انتخاب مناسب برای آب و هوای گرم و معتدل است. بر خلاف انواع بلوبری بوته بلند شمالی که به یک دوره سرمای طولانی در زمستان نیاز دارند، بلوبری بوته بلند جنوبی به 150 تا 800 ساعت سرما در زمستان نیاز دارد. تولیدکنندگان تجاری باید صبر کنند تا تعداد کمی از میوه های بلوبری روی زمین بیافتد و سپس شروع به برداشت کنند. کسانی که بلوبری را در خانه پرورش می‌دهند، موقعیت بهتری برای چیدن میوه ها در زمان مناسب دارند. زیرا آن ها به طور مرتب می‌توانند میوه ها را نگاه کنند و از وضعیت آن ها با اطلاع شوند.

تشخیص زمان رسیدن میوه های بلوبری

رنگ میوه ها نشانه خوبی برای تشخیص میوه های رسیده بلوبری نیست، زیرا رنگ میوه ها چند روز قبل از نرم و شیرین شدن آبی می‌شود. زمانی که یک حلقه قرمز رنگ در محل اتصال میوه به ساقه وجود داشته باشد به این معناست که میوه ها کاملا رسیده شده اند. میوه های رسیده بلوبری نرم تر از میوه هایی هستند که هنوز به طور کامل رسیده نشده اند، همچنین میوه های رسیده به راحتی از ساقه جدا می‌شوند. البته آزمون نهایی، تست کردن طعم و مزه میوه است. همه میوه ها به صورت همزمان رسیده نمی‌شوند. چیدن بلوبری های رسیده هر 5 تا 7 روز یک بار انجام می‌شود.

چیدن میوه های بلوبری بوته بلند جنوبی

بلوبری ها بهترین عطر و طعم را زمانی دارند که صبح زود چیده می‌شوند. بعد از باران، میوه های بلوبری طعم و بافت آبکی دارند. اگر میوه بلوبری به راحتی جدا شود به این معناست که رسیده شده اند، اگر چیدن میوه ها با زحمت انجام شود یعنی کاملا رسیده نیستند. 

ذخیره سازی میوه بلوبری بوته بلند جنوبی در یخچال

بلافاصله بعد از چیدن میوه ها، باید آن ها را در یخچال نگه داشت تا عطر و طعم آن ها به مدت طولانی حفظ شود. بلوبری های بوته بلند جنوبی را می‌توان در دمای نزدیک به صفر درجه سانتی گراد به مدت 7 تا 10 روز نگه داری کرد. میوه ها را باید به طور کامل با آب شستشو داد و سپس آن ها را با استفاده از حوله کاغذی خشک کرد. کیسه های فریزر و جعبه های پلاستیکی در دار، برای نگه داری بلوبری در یخچال بسیار عالی هستند.

بسته بندی بلوبری بوته بلند جنوبی

میوه های بلوبری بوته بلند جنوبی به هیچ آمادگی خاصی قبل از انجماد نیاز ندارند و فقط باید آن ها را شست و خشک کرد. قبل از این که بلوبری ها را در یخچال قرار دهید باید کاملا آن ها را خشک کنید. بلوبری هایی که خیلی نرم هستند را ابتدا در سینی های قرار دهید و آن را در فریزیر بگذارید تا منجمد شوند سپس آن ها را در کیسه ها یا جعبه های پلاستیکی قرار دهید. اگر بلوبری های نرم را روی هم در یک کیسه فریزر بریزید، آن ها بافت خود را از دست می‌دهند.


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ