طعم میوه پاپایا

طعم پاپایا شبیه چیست؟

پاپایا

 

نظرات زیادی در مورد طعم پاپایا وجود دارد. در حالی که برخی مردم عاشق پاپایا هستند، برخی دیگر عطر و بوی پاپایا را نمی‌پسندند. بنابراین چرا این همه تفاوت نظر وجود دارد؟ ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا مردم طعم پاپایا را به صورت‌های مختلفی تجربه می‌کنند و چگونه می‌توان این میوه را بهتر مصرف کرد.

طعم و طبع میوه پاپایا

پاپایا

طعم این میوه گرمسیری به میزان رسیده بودن آن بستگی دارد. اگر کاملا رسیده باشد طعم بسیار خوبی دارد. میوه پاپایا دارای طعمی ملایم و نسبتا شیرین و بافتی خامه‌ای و کره مانند است. گوشت میوه پاپایای رسیده در دهان شما آب می‌شود، اگرچه برخی گونه‌های پاپای دارای گوشت کمی سفت تر هستند. بسیاری از افراد می‌گویند طعم پاپایای رسیده مانند خربزه و طالبی و یا انبه گرمسیری است. از طرف دیگر پاپایای نرسیده طعم چندان خوبی ندارد. بسیاری طعم آن را بد و بی مزه توصیف می‌کنند. همچنین پاپایای نرسیده بوی بدی هم دارد که به دلیل وجود آنزیمی به نام پاپائین می‌باشد. پاپایاهای نرسیده که پوست آن‌ها سبز رنگ است، بافت تردی دارند و در بسیاری از غذاهای آسیایی استفاده می‌شوند. پاپایایی که بیش از حد رسیده باشد بوی خوبی ندارد و خیلی نرم است. 
طبع میوه پاپایا
پاپایا دارای طبع گرمی است. 

چگونه می‌توان فهمید که پاپایا رسیده است؟

چیدن پاپایای کاملا رسیده می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. به همین دلیل دانستن چند نکته می‌تواند برای شما مفید باشد. اولین چیزی که باید دنبال آن باشید پوست زرد و یا زرد-نارنجی و یا حداقل لکه‌های زرد و نارنجی روی میوه است. هر گونه سوراخ، خراش و یا فرو رفتگی روی میوه را بررسی کنید. اگر لکه‌ها و یا نقطه‌های سبز رنگ داشته باشد، اشکالی ندارد. بوی پاپای چیز دیگری است که باید دنبال آن باشید. روی قسمت ساقه‌ تمرکز کنید و اگر بوی نامطبوعی داشت به این معناست که خیلی رسیده است. اگر ساقه پاپایا بوی شیرینی داشت یعنی میوه‌ها رسیده‌اند و اگر بوی خاصی نداشت یعنی میوه هنوز نرسیده است. یک پاپایای خوشمزه و رسیده باید از خارج نرم باشد ولی اگر خیلی نرم و خمیری باشد یعنی بیش از حد رسیده است.

درخت پاپایا

آیا پاپایا برای شما مفید است؟

مزایای پاپایا

پاپایا برای دستگاه گوارش بسیار عالی است. این میوه سبک وزن بوده و کالری کمی دارد اما غنی از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است و برای رژیم غذایی بسیار مفید می‌باشد. پاپایا دارای آنزیم‌هایی است که برای هضم بسیار مفید هستند.
محتوای فیبر در پاپایا باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش شده و از یبوست محافظت می‌کند. برخی از آنزیم‌های موجود در پاپایا، مانند کیموپاپین و پاپائین، هضم پروتئین طبیعی را تشویق می‌کنند.
محتوای آنزیم هضم پاپایا و فیبر می‌تواند به شما در طولانی مدت احساس سیری بدهد. پاپایا کم کالری است و در عین حال مواد مغذی زیادی را به بدن شما می‌بخشد. این میوه منبع غنی از ویتامین C، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌ها است. آخر اینکه، آنزیم پاپائین موجود در پاپایا دارای خواص ضد التهابی می‌باشد.

چگونه پاپایا را انتخاب کنیم؟

به دنبال یک پاپایای زرد پررنگ باشید که نه خیلی محکم باشد و نه خیلی نرم. باید از نظر اندازه، سنگین بوده  و در برابر فشار ملایم، عملکرد داشته باشد. آن را در نزدیکی پایه بو کنید و پاپایایی را که عطر دلپذیر و شیرین دارد انتخاب کنید. پایه پاپایا را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ گونه کپک و قارچ ندارد.
با پاپایا چه کنیم؟
پاپایا یک میوه همه کاره و با گوشت خامه‌ای است که یادآور آووکادو می‌باشد. می توانید از آن برای تهیه غذاهای مختلف و معالجه استفاده کنید. افراد معمولاً هنگام رسیدن پاپایا، آن را به صورت خام می خورند یا در صورت نرسیدن یا سبز بودن، آن را برای وعده‌های غذایی به صورت پخته شده استفاده می‌کنند. اغلب پاپایا را با مقداری آب لیمو ترکیب می‌کنند.
می توانید از پاپایا برای تهیه انواع غذاهای خوشمزه از جمله سالاد، سالس، سس، سوپ، اسموتی، میان وعده‌های خشک، کاسه میوه و غیره استفاده کنید. ترکیب پاپایا با انواع میوه‌ها مانند انبه، کیوی، پشن فروت و انواع توت‌ها و بری‌ها (بلوبری، رزبری، بلک بری، گوجی بری و ...) عالی می‌شود.

چگونه پاپایا را نگه داریم؟

پاپایا

برای اینکه پاپایا را بتوانید مدت بیشتری نگه دارید، باید بدانید چطور آن را ذخیره کنید. اگر پاپایای نرسیده ای دارید، چند روز آن را در یک مکان با دمای 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا رسیده و زرد رنگ شود. اگر می‌خواهید روند رسیدن پاپایا سریع تر شود، پاپایا را در یک کیسه کاغذی قرار دهید. مواظب باشید بیش از حد رسیده نشود. 

آیا پاپایا بوی بدی دارد؟

بعضی‌ها می‌گویند پاپایا بوی بدی دارد. این بو به دلیل آنزیم پاپائین است و زمانی که پاپایا رسیده نیست و یا بیش ازحد رسیده، این بو را می‌دهد. پاپایای رسیده خوش طعم بوده و عطر و طعم شیرینی دارد.

پاپایا

مضرات پاپایا

عوارض پاپایا

پاپایا برای زنان باردار مضر است. لاتکس که به مقدار زیادی در پاپایای نرسیده و یا نیمه رسیده وجود دارد، ممکن است باعث انقباضات رحمی شده و در نتیجه موجب سقط جنین می‌شود. مصرف بیش از حد پاپایا ممکن است موجب تحریک دستگاه گوارش شود. پاپایای نرسیده که به صورت خام مصرف گردد، می‌تواند باعث ایجاد درد در روده یا معده شود. 

 

 

 


 

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ