مدت زمان میوه دهی درختچه بلوبری

میوه دهی درختچه بلوبری

چه مدت زمانی طول می‌کشد تا درختچه بلوبری میوه تولید کند؟

درختچه بلوبری بعد از کاشت نهال به سرعت میوه تولید نمی‌کند. دو یا سه سال قبل از این که درختچه بوبری به بلوغ برسد می‌تواند میوه تولید کند، اما معمولا تعداد میوه ها زیاد نیست. مدت زمانی که طول می‌کشد تا درختچه بلوبری به بلوغ برسد به نوع بلوبری بستگی دارد. آب و هوا نیز نقش مهمی در تولید میوه بلوبری دارد. اکثر بوته های بلوبری بهترین رشد را در آب و هوای سرد دارند، البته گونه هایی از بلوبری موجود است که در آب و هوای گرم عملکرد خوبی دارند.

میوه دهی

درختچه بلوبری دو یا سه سال قبل از این که به بلوغ برسد و در خاک کاملا ثابت شود، می‌تواند میوه تولید کند. در طول اولین یا دومین فصل رشد شما باید هر گلی که بر روی بوته بلوبری ظاهر می‌شود را بچینید تا گیاه بتواند بر روی تولید شاخ و برگ و تکمیل سیستم ریشه تمرکز داشته باشد. در صورتی که گل ها چیده نشوند، درختچه بلوبری انرژی خود را صرف تولید میوه می‌کند و نمی‌تواند به خوبی در خاک ثابت شود.

ماه های میوه دهی

زمانی که بوته بلوبری در خاک تثبیت شد، زمان میوه دهی به نوع بلوبری بستگی دارد. بیشتر بلوبری های زودرس در اوایل تابستان قابل برداشت هستند. اما برخی از بلوبری ها که دیرتر می رسند در اواسط تابستان قابل برداشت هستند و برخی از گونه ها نیز در ماه آخر تابستان قابل برداشت می باشند. مکانی که بلوبری در آنجا کاشته شده است در زمان برداشت بلوبری تاثیر دارد. با توجه به مطالعات دانشگاه کالیفرنیا، در مناطقی که آب و هوا سردتر است گونه های زودرس باید در اواسط بهار قابل برداشت باشند و گونه هایی که دیرتر می‌رسند باید در طول ماه های تابستان قابل برداشت باشند و معمولا از اوایل تا اواسط تابستان باید رسیده باشند.

ساعات سرمای مورد نیاز برای بوته های بلوبری

بوته های بلوبری برای تولید میوه به ساعات مشخصی سرما در طول فصل زمستان نیاز دارند. میزان سرمایی که بلوبری نیاز دارد به نوع بلوبری بستگی دارد. مثلا بلوبری های بوته بلند شمالی به ساعات سرمای بیشتری نسبت به بلوبری های بوته بلند جنوبی نیاز دارند. بلوبری های بوته بلند شمالی به 800 تا 1000 ساعت سرما در طول سال نیاز دارد اما بلوبری بوته بلند جنوبی به 150 تا 800 ساعت سرما در طول سال نیاز دارند. منظور از ساعات سرما مدت زمانی است که دمای هوا زیر 7 درجه سانتی گراد باشد. اگر بوته بلوبری به اندازه کافی ساعات سرما را تجربه نکند نمی‌تواند به خوبی گرده افشانی نموده و میوه تولید کند.

گرده افشانی

انواع درختچه های بلوبری بوته بلند به یک گیاه دوم برای گرده افشانی نیاز ندارد زیرا پر محصول هستند اما اگر شما می خواهید درختچه بلوبری میوه های بزرگ تر و با کیفیت تری تولید کند می‌توانید دو نوع متفاوت بلوبری را که در یک زمان شکوفه می دهند با هم بکارید. درختچه های بلوبری باید حتما در یک زمان شکوفه بدهند تا بتوانند با هم گرده افشانی داشته باشند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ