خاک مناسب برای کاشت بلوبری Top Hat

بلوبری Top Hat

چه مخلوط خاکی برای بلوبری Top Hat نیاز است؟

بلوبری Top Hat یک گونه بلوبری کوتاه است که به ارتفاع 60 سانتی متر رشد می‌کند و عریض می‌باشد. این گونه در اواسط تابستان میوه های کوچک و شیرینی تولید می‌نماید. مانند سایر گونه های بلوبری، این گونه نیز در خاک های اسیدی با زهکشی خوب باید کاشته شود. PH مطلوب خاک برای کاشت بلوبری  Top Hat  باید زیر 7 ‌باشد. با استفاده از کیت تست PH می‌توان سطح اسیدیته خاک را مشخص کرد.

نوع خاک

بلوبری و دیگر گیاهان اسید دوست زمانی که در خاک های اسیدی کاشته می‌شوند می‌توانند مواد مغذی موجود در خاک را از طریق ریشه ها جذب کنند. قبل از کاشت بلوبری Top Hat باید خاک را اصلاح کرد، مگر اینکه خاک به طور طبیعی اسیدی باشد. این گونه بلوبری از نوع کوتوله است و گل های سفید بسیار زیبایی تولید می‌کند و برگ های آن در پاییز قرمز و نارنجی می‌شوند، به همین دلیل به عنوان یک گیاه تزیینی نیز در نظر گرفته می‌شود و می‌توان آن را در گلدان کاشت. برای کاشت در گلدان باید از یک خاک مناسب با PH مطلوب استفاده نمود تا گیاه رشد خوبی داشته باشد.

مخلوط خاک تجاری

بسیاری از شرکت های تولید کننده وسایل و تجهیزات کشاورزی، خاک های مناسب و مخصوص برای گیاهان اسید دوست تولید می‌کنند. یک خاک مناسب برای گلدان شامل پیت ماس، پوست درخت کاج و پرلیت یا ورمیکولیت می‌باشد که دیگر نیازی به اصلاح ندارد و برای کاشت بلوبری بسیار مناسب است، زیرا پیت ماس اسیدی می‌باشد. شما می‌توانید بلوبری Top Hat را به طور مستقیم در این مخلوط خاک در گلدان بکارید و یا این مخلوط را با خاک باغچه ترکیب نمایید و سپس گیاه بلوبری را در آن بکارید. 

اصلاح خاک

شما می‌توانید با مخلوط کردن پیت ماس با خاک، آن را اسیدی تر کنید. کمپوست های خانگی یا تجاری نیز به طور طبیعی اسیدی هستند و برای اصلاح خاک برای کاشت بلوبری Top Hat مناسب می‌باشند. این مواد را در زمان کاشت بلوبری Top Hat با 45 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط کنید. میزان این مواد در منطقه کاشت باید نیمی از خاک را تشکیل دهد.

مالچ اسیدی

برای حفظ اسیدیته خاک باید هر ساله یا سالی دو بار در اطراف گیاه بلوبری Top Hat مالچ اسیدی اضافه کرد. مالچ علاوه بر حفظ اسیدیته خاک، به حفظ رطوبت خاک کمک می‌کند و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری می‌نماید. زمانی که مالچ تجزیه می‌شود اسیدیته خاک را افزایش می‌دهد. می‌توان از خاک اره، پوست درخت کاج، برگ خرد شده بلوط، تراشه چوب یا کمپوست به عنوان مالچ در بهار و پاییز در اطراف پایه گیاه استفاده کرد. مالچ باید در فاصله 7 سانتی متری از پایه درختچه بلوبری روی زمین ریخته شود.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ