بهترین نوع بلوبری برای کاشت

بوته بلوبری

بوته های بلوبری برای تولید میوه باید در طول زمستان در دمای 4 تا 7 درجه سانتی گراد قرار بگیرند. بهترین نوع بلوبری برای باغ شما بر اساس مدت زمان سرمای منطقه در زمستان تعیین می‌شود. بلوبری بوته بلند جنوبی به طور کلی بهترین گزینه برای آب و هوای گرم و معتدل است. گونه های مختلف بلوبری بوته بلند جنوبی به ساعات سرمای مختلفی نیاز دارند. موارد دیگر که در هنگام کاشت بلوبری در نظر گرفته می‌شود شامل اندازه و طعم میوه و اندازه بوته می‌باشد.

گرده افشانی

برای گرده افشانی شما باید حداقل دو گونه متفاوت بلوبری که در یک زمان شکوفه می‌دهند را در نزدیکی هم بکارید تا میوه های بلوبری کیفیت بهتری از نظر اندازه و طعم داشته باشند. برخی از انواع بلوبری به گرده افشانی متقاطع نیاز دارند و تمامی گونه های بلوبری از جمله بلوبری های خود گرده افشان در صورتی که با یک گونه دیگر کاشته شوند میوه های بیشتر و بهتری تولید می‌کنند. انواع بوته های بلوبری که زمان میوه دهی مختلفی دارند می‌توانند با هم کاشته شوند تا فصل برداشت طولانی تر شود.

بلوبری های متوسط – بزرگ

بلوبری Marimba و Jewel از بهترین انواع بوته بلند جنوبی هستند که فقط به 150 ساعت سرما در طول زمستان نیاز دارند. Marimba از گونه هایی است که میوه های آن در اواخر بهار رسیده می‌شود و میوه های بسیار خوش طعمی تولید می‌کند. بلوبری Jewel در اواسط بهار میوه می‌دهد، میوه های این گونه قبل از این که کاملا رسیده شوند قابل برداشت هستند و طعم ترشی دارند و بعد از این که کاملا رسیده شدند طعم شیرینی پیدا می‌کنند.

بلوبری های بزرگ

بلوبری O’Neal از انواع بوته بلند جنوبی است که خیلی زود میوه می‌دهد و میوه های آن نسبت به سایر گونه ها بزرگ تر هستند. این گونه فقط به 200 تا 300 سرما در طول زمستان نیاز دارد و برای مناطق ساحلی و معتدل بسیار مناسب است. این گونه تا ارتفاع 180 سانتی متر بزرگ می‌شود و دارای ساقه قرمز و شاخ و برگ سبز – خاکستری است. میوه ها نیز طعم شیرین و ملایمی دارند.

درختچه های بلوبری با چشم انداز زیبا

گونه های Misty و Sunshine Blue از انواع بوته بلند جنوبی هستند و چشم انداز بسیار زیبایی به وجود می‌آورند. این گونه ها گل های صورتی روشن و شاخ و برگ سبز تیره دارند. بلوبری Misty از انواعی است که زود میوه می‌دهد و حدوداً به 200 ساعت سرما در زمستان نیاز دارد، میوه های این گونه طعم ترشی دارند. بلوبری Sunshine Blue به 150 ساعت سرما نیاز دارد و بوته جمع و جوری دارد. ارتفاع این گونه 90 سانتی متر است و به راحتی می‌توان آن را در گلدان های 5 گالنی پرورش داد و در بالکن نگه داری نمود. 

بلوبری های کوتوله

بلوبری Top Hat یکی از انواع کوتوله است که به فضای کمی برای کاشت نیاز دارد. این گونه تنها به اندازه 45 تا 60 سانتی متر بزرگ می‌شود. بلوبری Top Hat به 800 ساعت سرما نیاز دارد تا بتواند میوه تولید کند، اندازه میوه ها در این گونه کوچک است و در اواسط فصل می‌رسند. شاخ و برگ بوته در پاییز به قرمز روشن تغییر می‌کند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ