از بین بردن بوته های میوه

بوته توت

زمانی که بوته های میوه مانند بلوبری و تمشک برای اهداف زینتی و تولید میوه های تازه کاشته می‌شوند، برخی از بوته های میوه مانند توت سیاه بزرگ می‌شوند و در سراسر حیاط گسترش پیدا می‌کنند. اگر شما از بوته های میوه خود خسته شده اید و یا می‌خواهید درختچه میوه دیگری در حیاط خود جایگزین کنید و پرورش دهید، چند راه فیزیکی و شیمیایی برای از بین بردن بوته های میوه وجود دارد.

چگونگی از بین بردن بوته های میوه

1 – بوته میوه را با دست بگیرید و آن را بکشید تا با ریشه از زمین بیرون آید. این کار را برای بوته های کوچک می‌توان انجام داد. برای گرفتن نتیجه بهتر، بعد از باران بوته میوه را بیرون آورید یا ابتدا با استفاده از شلنگ آب خاک را خیس کنید تا بوته راحت تر از زمین بیرون آید.

2 – هر دو هفته یک بار شاخه های بوته میوه را با استفاده از قیچی هرس، اره و ... ببرید. برگ های بوته را حذف کنید، زیرا با حذف برگ ها گیاه قادر به جذب نور خورشید نخواهد بود و باعث مرگ آن می‌شود. اما این روش حدودا یک ماه طول می‌کشد تا موثر واقع شود.

3 – با استفاده از ماشین های شخم زن، زمین را شخم بزنید تا در ریشه های گیاه اختلال ایجاد شود و گیاه از بین برود. این کار یکی بهترین روش ها برای از بین بردن بوته های گسترش یافته توت وحشی می‌باشد. 

4 – از علف کش های مبتنی بر گلیفوسیت استفاده کنید. با توجه به دستور مصرف علف کش عمل نمایید زیرا سمیت هر علف کش که توسط تولید کننده های مختلف ساخته می‌شود متفاوت می‌باشد. این روش یکی از گزینه های بدون زحمت است و به طور موثر انواع درختچه های میوه مانند بلوبری، تمشک وحشی و انواع توت ها را از بین می‌برد.

نکته

در هنگام کار با بوته های میوه، دستکش باغبانی بپوشید زیرا بعضی از بوته ها دارای خار هستند و به پوست دست آسیب می‌رسانند.

هشدار

با این که علف کش های مبتنی بر گلیفوسیت یکی از سریع ترین و ساده ترین راه ها برای کشتن بوته های میوه هستند، اما گلیفوسیت همه گیاهان از جمله پوشش های گیاهی مطلوب را نیز از بین می‌برد. در صورتی که در حیاط خود گیاهان دیگری هم پرورش می‌دهید برای از بین بردن بوته میوه از علف کش مخصوص همان بوته استفاده کنید، در غیر این صورت باد علف کش را بر روی سایر گیاهان می‌پاشد و آن ها را هم از بین می‌برد.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ