کاشت گوجه فرنگی در بطری پلاستیکی

کاشت گوجه در بطری نوشابه

کاشت گوجه فرنگی در بطری

چطور در بطری نوشابه گوجه فرنگی به صورت وارونه بکاریم؟

باغبانی عمودی و کاشت گیاهان و سبزیجات در بطری پلاستیکی برای گیاهانی مانند گوجه فرنگی باعث صرفه جویی در فضا، از بین بردن مشکلات علف‌های هرز، کاهش خطر ابتلا به آفات و بیماری‌ها می‌شود و به گردش هوا و قرار گرفتن در معرض آفتاب بیشتر برای گیاهان کمک می‌کند. به جای اینکه برای یک کاشت گیاهان و سبزیجات به صورت عمودی هزینه کنید، خودتان از یک بطری پلاستیکی 2 لیتری استفاده نمایید.

نحوه کاشت گوجه فرنگی در بطری پلاستیکی

کاشت گوجه فرنگی در بطری

1 – از یک بطری پلاستیکی 2 لیتری برای کاشت گوجه فرنگی استفاده کنید. کف بطری را با یک چاقوی تیز برش دهید. روی لبه بریده شده نوار چسب بزنید تا از شکسته شدن بطری بعد از آویزان کردن آن، جلوگیری شود.
2 – دو تا سه سانتی متر زیر لبه در اطراف ظرف، چهار سوراخ با فاصله یکسان ایجاد کنید. درب بطری را برداشته و با چاقوی تیز چند سوراخ اضافی در اطراف دهانه بطری ایجاد کنید.
3 – یک نهال گوجه فرنگی با ساقه بلند برای کاشت در بطری انتخاب کنید. ساقه گیاه را به آرامی از طریق دهانه بطری عبور دهید. تا جایی که امکان دارد قسمت ریشه در بالاترین قسمت بطری (کف بطری که بریده شده) قرار بگیرد. مطمئن شوید اولین مجموعه برگ واقعی در خارج از دهانه بطری قرار داشته باشد. از آنجا که گیاه گوجه فرنگی شما به صورت وارونه رشد می‌کند، قرار دادن قسمت ریشه در نزدیکی بالای بطری (کف بطری)، فضای زیادی برای رشد به سمت پایین به ریشه‌ها می‌دهد.
4 – بطری پلاستیکی را با خاک مخصوص گلدان و کمپوست پر کنید. دو سانتی متر از لبه بطری را خالی بگذارید. سطح خاک را با یک لایه مالچ بپوشانید تا از خشک شدن خاک جلوگیری شود.
5 – طناب را از سوراخ‌هایی که در لبه بطری ایجاد کرده‌اید عبور دهید. اندازه طناب‌ها باید یکدست باشد و انتهای هر چهار طناب را به هم گره بزنید. 
6 – بطری پلاستیکی را در محلی آویزان کنید که آفتاب کامل داشته باشد. گوجه فرنگی به حداقل روزی 6 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد. هر زمان که سطح خاک خشک شد به آن آب بدهید. در طول روزهای گرم تابستان احتمالا هر روز به آبیاری نیاز دارد. تا قبل از اینکه گیاه گوجه فرنگی گل بدهد، ماهی یک بار از کودهای محلول استفاده کنید و به صورت آبیاری به گیاه کود دهید. بعد از گلدهی، هر هفته یا دو هفته یک بار به گیاه گوجه فرنگی کود دهید. از کودهایی که مقادیر بالایی نیتروژن دارند استفاده نکنید زیرا باعث تشویق گیاه به تولید برگ می‌شود در نتیجه باردهی کاهش می‌یابد.

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ