کاشت درختچه بلوبری برای ایجاد پرچین

کاشت بلوبری برای ساختن پرچین

گیاه بلوبری علاوه بر تولید میوه های خوشمزه و ایجاد یک چشم انداز زیبا، یک گیاه مناسب برای ساخت پرچین می باشد. بوته های بلوبری می‌توانند تا ارتفاع 180 سانتی متر رشد کنند و برای ساختن پرچین به اندازه کافی بلند می‌شوند. بلوبری رشد آسانی دارد و دارای یک سیستم ریشه ای کم عمق می باشد، بنابراین باید در یک خاک با زهکشی خوب کاشته شود. انواع بلوبری بوته بلند جنوبی در آب و هوای معتدل اغلب برگ های خود را حفظ می کنند و یک پرچین همیشه سبز را ارائه می دهند. در صورتی که گیاه بلوبری در شرایط مناسبی قرار بگیرد، شما می‌توانید 30 سال یا حتی بیشتر از این گیاه لذت ببرید.

چگونگی کاشت درختچه بلوبری برای درست کردن پرچین

1 – یک نمونه از خاک خود را برای تعیین اسیدیته تست کنید. شما می‌توانید خاک را برای تعیین PH به یک آزمایشگاه بفرستید. همچنین می‌توانید از کیت های خانگی تست PH استفاده نمایید. با استفاده از یک بیلچه دستی خاک را به عمق 10 تا 15 سانتی متری بردارید. برای هر 2.5 تا 3 متر از زمین کاشت این کار را انجام دهید و نمونه های مورد نظر برای هر قسمت را در کیسه های پلاستیکی و یا سطل های پلاستیکی جداگانه بریزید و خاک را به خوبی زیر و رو کنید، سپس نمونه ها را به آزمایشگاه مورد نظر ببرید. یا می‌توانید با استفاده از کیت های خانگی، این کار را خودتان انجام دهید و سطح اسیدیته خاک را مشخص نمایید.

2 – برای کاشت هر درخت، خاک را به عرض 120 سانتی متر شخم بزنید. اگر خاک شما سفت است (مانند خاک رس)، برای اطمینان از زهکشی مناسب، خاک را تا عمق 60 سانتی متری نرم کنید و یا یک زمین که خاک با زهکشی خوبی دارد برای کاشت در نظر بگیرید.

3 – بعد از تعیین PH خاک، در صورت لزوم برای افزایش اسیدیته خاک از گوگرد استفاده نمایید. PH مناسب برای رشد بلوبری 4.8 تا 5.5 می باشد.

4 - یک لایه 7 تا 10 سانتی متر کمپوست، کود پوسیده، پیت ماس یا دیگر مواد ارگانیک تجزیه شده را بر روی خاک بریزید. مواد ارگانیک و گوگرد را با عمق 15 تا 20 سانتی متری در خاک مخلوط کنید.

5 – در صورتی که برای کاشت بلوبری از نهال آن استفاده می‌کنید، آن را در پاییز یا اواخر زمستان بکارید. نهال بلوبری را بیش از حد عمیق نکارید. تاج گیاه باید بالاتر از خط خاک باشد، بعد از کاشت یک لایه 7 تا 10 سانتی متری مالچ تراشه چوب یا مالچ پوست درخت روی خاک اضافه کنید. مالچ را با فاصله 7 سانتی متری از گیاه بریزید. بلوبری گلدانی را می‌توان در هر زمان از سال کاشت. برای درست کردن پرچین باید فاصله بین نهال ها را 90 سانتی متر در نظر بگیرید. بعد از کاشت به گیاهان آب بدهید.

6 – برای جلوگیری از باردهی در سال اول، تمام شکوفه ها را بچینید تا ریشه بتواند به اندازه کافی گسترش پیدا کند. دو سوم از نهال را هرس نمایید.

7 – بعد از این که برگ ها بر روی نهال بلوبری تازه کاشته شده شکل گرفتند به گیاه کود بدهید. 1 قاشق چایخوری کود NPK 10-10-10 یا 12-12-12 برای هر بوته استفاده کنید. کود را در یک دایره 30 سانتی متری در اطراف هر بوته بریزید. بعد از اضافه کردن کود، آبیاری کنید تا کود به خوبی در خاک نفوذ کند. کود دهی را هر شش هفته یک بار تا اواسط شهریور انجام دهید.

وسایلی که شما نیاز دارید:

بیلچه

کیسه های پلاستیکی یا سطل پلاستیکی

کیت تست PH خاک

بیل

گوگرد

مواد ارگانیک

مالچ

کود NPK

هشدار

کود اضافی می‌تواند به گیاه بلوبری آسیب برساند. هر گیاه بین برنامه های کوددهی باید 4 اینچ آب دریافت کند. 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ