آموزش کاشت بلوبری در گلدان

کاشت بلوبری در گلدان

گیاه بلوبری زمانی که روزانه در معرض 6 ساعت نور مستقیم خورشید باشد رشد خوبی در گلدان دارد. این گیاه برای این که رشد موفقی داشته باشد باید در خاک های اسیدی کاشته شود و به میزان کافی کود به آن داده شود. برای کاشت بلوبری در گلدان، از انواع بلوبری بوته کوتاه یا کوتوله باید استفاده شود تا بتواند به راحتی در گلدان رشد کند. بلوبری Sunshine Blue و یا انواع بلوبری هیبرید که به ارتفاع 90 تا 120 سانتی متر رشد می‌کنند برای کاشت در گلدان مناسب هستند. بلوبری به یک خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. زمانی که به اندازه کافی به گیاه بلوبری کود داده می‌شود رشد بسیار خوبی خواهد داشت و میوه های بسیاری نیز تولید می‌کند.

چگونگی کاشت بلوبری در گلدان

1 – برای کاشت بلوبری باید حداقل از یک گلدان 5 گالنی استفاده کنید. در گلدان یک خاک اسیدی با زهکشی خوب بریزید. گلدان نیز باید دارای سوراخ های زهکشی باشد. PH مناسب برای بلوبری 4.5 تا 5.5 می‌باشد. PH خاک گلدان را راحت تر می‌توان کنترل کرد. می‌توانید خاک مناسب را خودتان درست کنید. گلدان را با یک قسمت پیت ماس و یک قسمت پوست خرد شده درخت کاج پر کنید و آن ها را با هم ترکیب نمایید. همچنین برای پر کردن گلدان می‌توان از مخلوط دو قسمت پوست نارگیل خرد شده، دو قسمت پیت ماس و یک قسمت پرلیت استفاده کرد.

2 – با استفاده از یک بیل دستی یک سوراخ به عمق سه چهارم گلدان در خاک حفر کنید. 

3 –یک کود NPK 10-10-10 را به صورت نم نم در پایین گودال کاشت بریزید. به دستور مصرف کود توجه کنید و با توجه به آن عمل نمایید.

4 – بوته بلوبری را در گودال کاشت قرار دهید و گودال را با خاک پر کنید. خاک اطراف بوته را با دست فشار دهید. روی خاک مالچ بریزید تا جایی که گلدان پر شود. 

5 – به طور کامل به گیاه آب دهید تا زمانی که آب از سوراخ های ته گلدان خارج شود.

6 – دو ماه پس از کاشت به گیاه بلوبری کود دهید، در سال اول به گیاه دو بار کود بدهید. برای کود دادن، ابتدا مالچ را از روی خاک بردارید سپس روی خاک به صورت نم نم کود بریزید. با توجه به دستور، میزان مناسب از کود را استفاده کنید.

7 – بعد از اضافه کردن کود، مالچ را دوباره روی خاک بریزید و بعد به طور کامل به گیاه آب دهید.

وسایلی که شما نیاز دارید:

خاک اسیدی

گلدان دارای سوراخ زهکشی

بیل دستی

کود NPK 10-10-10

چنگک

مالچ

نکته

از خاک های آماده که برای کاشت گل آزالیا استفاده می‌شود می‌توانید برای کاشت بلوبری استفاده کنید.

اضافه کردن مالچ رطوبت خاک را حفظ می‌کند. آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک در حال خشک شدن است. آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه و از بین رفتن گیاه می‌شود.

زمانی که بلوبری در گلدان کاشته می‌شود از سال دوم به بعد، هر زمان که رشد جدید در گیاه مشاهده کردید به آن کود دهید. دو بار دیگر هر دو ماه یک بار، دوباره به گیاه کود بدهید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ