اثرات مخرب آفت کش های شیمیایی مورد استفاده در پرورش بلوبری

بلوبری

بلوبری یک میوه محبوب در میان دوست داران میوه است، این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلف می‌باشد. بلوبری یک میوه کم کالری است و یک منبع بسیار خوب از فیبر بوده، کلسترول ندارد و میزان سدیم موجود در آن کم می‌باشد. با این وجود، استفاده از آفت کش هایی که ارگانیک نیستند می‌تواند از مزایای میوه بلوبری بکاهد. 

بلوبری های معمولی

به گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، بیش از 50 ماده از آفت کش ها بر روی بلوبری باقی می‌ماند. آفت کش برای از بین موجودات زنده ناخواسته استفاده می‌شود، اگرچه آفت کش ها این موجودات را ازبین می‌برند ولی ممکن است سلامتی انسان را به خطر بیاندازند. بسیاری از خطرات مرتبط با آفت کش ها بر روی بلوبری کوتاه مدت هستند، اما برخی از آفت کش ها که برای گیاه بلوبری استفاده می‌شوند با سرطان، مسائل هورمونی، بیماری های رشدی یا تولید مثل و بیماری های عصبی مرتبط است.  علاوه بر این، هر فردی ممکن است نسبت به آفت کش های موجود بر روی میوه بلوبری عکس العمل خاصی نشان دهد.

آفت کش های سرطان زا بر روی بلوبری

آفت کش ها می‌توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان در انسان شوند، از جمله سرطان خون، مغز، استخوان، سینه، تخمدان، سرطان پروستات و کبد. کودهای شیمیایی غیر ارگانیک که برای گیاه بلوبری استفاده می‌شوند با بیماری های سرطانی در انسان مرتبط هستند. هشت آفت کش که دارای مواد سرطان زا می‌باشد توسط USDA شناسایی شده است. آفت کش هایی که مدت زیادی از ساخت آن ها گذشته است نیز اثرات سمی دارند. در صورتی که کودکان از این مواد استفاده کنند احتمال ایجاد سرطان مغز در آن ها وجود دارد.

خطرات باروری، رشد و نمو

زنان حامله و زوج هایی که قصد دارند بچه دار شوند باید از بلوبری های ارگانیک استفاده کنند. آفت کش های خاص بر روی بلوبری با مشکلات متعدد در تولید مثل و رشد و نمو در ارتباط است. اختلالات اسپرم، کاهش باروری، نقص تولد و مسائل عصبی-رفتاری از اثرات مخرب سموم آفت کش شیمیایی بر روی انسان هایی است که از آن ها استفاده می‌کنند. آفت کش های Simozine، dimethoate و linuron تنها آفت کش هایی هستند که دارای اثرات منفی بر روی رشد و باروری می‌باشند.

مشکلات عصبی

بیش از 10 آفت کش شیمیایی مورد استفاده در محصولات بلوبری باعث ایجاد اختلالات عصبی متعدد از جمله سر درد، سرگیجه، حالت تهوع، بی خوابی، تعادل ضعیف و حتی بیماری پارکینسون و افسردگی می‌شود. آفت کش هایی که سطوح بالایی از نوروتوکسین دارند مانند کارباریل، مالاتیون، متومیل و کلرپیریفوس می‌توانند باعث ایجاد بیماری های عصبی طولانی مدت شوند. بلوبری ارگانیک که از آفت کش های شیمیایی در پرورش آن ها استفاده نشده است، دارای سطوح بالایی از مواد مغذی و مفید می‌باشد.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ