خلاقیت و نوآوری خلاقیت و نوآوری	 خبرخوان


استفاده از باغچه عمودی برای کاشت گیاهان

نداشتن فضای کافی برای کاشت سبزیجات و سایر گیاهان، مشکل افراد بسیاری است. بسیاری از افراد دوست دارند تا سبزیجات تازه را از باغچه خود برداشت کنند ولی تصور می‌کنند با نداشتن فضای کافی مثل باغچه، این کار امکان پذیر نیست. در چنین حالتی ساخت باغچه عمودی بهترین پیشنهاد است. 
زمانی که نوبت به پرورش سبزیجات و گیاهان می‌رسد، یکی از رایج ترین تصورات غلط این است که برای این کار به فضای زیادی احتیاج دارید. اما خبر خوب این است که برای پرورش گیاهان مورد علاقه خود به حیاط بزرگی احتیاج ندارید.
شما می توانید گیاهان مورد علاقه خود را بکارید حتی اگر حیاط کوچکی داشته باشید یا در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید. باغچه عمودی به شما این امکان را می‌دهد تا گیاهان خود را در گلدان بکارید و آن را روی هر دیواری قرار دهید. با کاشت گیاهان به صورت عمودی، شما قادر خواهید بود فضای کافی برای هر ترکیبی از گیاهان را ایجاد کنید.
بهترین قسمت این است که شما می‌توانید ساخت یک باغچه عمودی را به تنهایی انجام دهید. همانطور که خواهید دید، روند کار بسیار ساده است. قوطی‌های حلبی، گلدان‌های سفالی، گلدان‌های چوبی، سبدها، گلدان‌های پلاستیکی، بطری‌ها، قاب‌های مفتولی و موارد دیگر را در نظر بگیرید. گزینه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند هم در فضا و هم در هزینه صرفه جویی کنید.
در این متن چند ایده باغچه عمودی ذکر شده است.

ایده برای ساخت گلدان سیمانی

افرادی که به نگه داری و پرورش گیاهان علاقه مند هستند همیشه به دنبال راهی برای افزایش فضا برای نگه داری گیاهان بیشتری می‌باشند. یکی از راه‌های معمول برای افزایش فضای باغبانی و پرورش گیاهان، کاشت در گلدان است. با روش‌های خلاقانه و بسیار راحت می‌توانید گلدان‌ها را خودتان بسازید. به عنوان مثال با استفاده از حوله و پتوهای قدیمی و سیمان می‌توانید گلدان‌های بسیار زیبا درست کنید. با انجام این کار در هزینه نیز صرفه جویی می‌شود. 
سیمان یک ماده شگفت انگیز است که تقریبا برای هر کاری استفاده می‌شود. اعم از ساخت و ساز خانه‌ها و یا ساخت وسایل تزیینی و دکور و ... . از همین سیمان می‌توان برای درست کردن گلدان نیز استفاده کرد. 
در این متن آموزش ساخت گلدان با سیمان و حوله و یا هر پارچه قدیمی به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

ساخت وسایل کاربردی در باغبانی با استفاده از بطری‌های پلاستیکی

یکی از زباله‌های معمول ما بطری‌های پلاستیکی هستند. بطری‌های نوشابه، آب، مواد شوینده و ... . به جای اینکه این بطری‌ها را دور بریزیم بهتر است از آن‌ها دوباره استفاده کنیم. یکی از راه‌های استفاده از بطری‌های پلاستیکی، استفاده از آن‌ها در باغبانی است. این بطری‌های دور ریختنی برای باغ و باغچه می‌توانند مفید و کاربردی باشند. بسیاری از افراد با استفاده از بطری‌های پلاستیکی گلدان‌های جالبی درست می‌کنند ولی این فقط یکی از کاربردهای آن‌هاست. وقت آن است که از این بطری‌های پلاستیکی به خوبی استفاده کنیم. در این متن چند ایده برای استفاده از بطری پلاستیکی در باغبانی ارائه شده است.

در بیشتر مناطق شهری، یک باغبان معمولا فضای کمی برای باغبانی دارد. اگر بخواهید فضای بیشتری برای پرورش گیاهان و سبزیجات داشته باشید، ممکن است بخواهید پشت بام را در نظر بگیرید. ساخت باغچه روی پشت بام راهی ایده آل برای یک باغبان شهری برای گسترش فضای خود است. با انجام این کار، استفاده خوبی از یک فضای بی استفاده می‌شود. باغبانی می‌تواند راهی عالی برای آرامش و رهایی ذهن شما از فشارهای بی حس کننده زندگی باشد. سبزیجات و صیفی جات، پر طرفدارترین گیاهان برای کاشت در باغچه پشت بام هستند. با این حال در هنگام ساخت باغچه روی پشت بام چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ساخت گلدان با بطری

هنر تغییر وسایل بلااستفاده به وسایلی دیگر، زندگی جدیدی به آن‌ها می‌بخشد. جعبه‌های چوبی را می‌توان به جعبه کاشت گیاهان تبدیل کرد، کوزه‌های قدیمی را به لوسترهای زیبا و جالب تغییر داد، کمدهای قدیمی را به قفسه‌های زیبا مبدل نمود و هزاران نمونه دیگر که می‌توان با استفاده از وسایل قدیمی و دور ریختی انجام داد.
بطری‌های پلاستیکی از جمله وسایلی هستند که معمولا در همه خانه‌ها یافت می‌شوند. این بطری‌ها بعد از استفاده از نوشابه، شیر، مواد شوینده، انواع نوشیدنی‌ها و ... معمولا دور ریخته می‌شوند. ما قصد داریم در این متن آموزش ساخت گلدان با استفاده از بطری پلاستیکی را به شما آموزش دهیم. امیدواریم از آن لذت ببرید!

آیا شما هم گلدان قدیمی یا استفاده نشده‌ای دارید؟ اگر جواب شما بله است در اینجا 15 ایده برای تزیین گلدان‌هایتان وجود دارد، مطمئن باشید از بسیاری این ایده‌ها تعجب خواهید کرد. با استفاده از وسایل ساده و بی استفاده، گلدان‌های خود را تزیین کنید. 

تراریوم یک هدیه‌ی عالی است که ظرف چند دقیقه درست می‌شود و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. بدون تردید گل‌های شیشه‌ای در گلخانه‌ها پیدا می‌شوند و گیاه تیلاندسیا که ما در این تراریوم استفاده می‌کنیم حتی در برخی فصول در انبار خانه هم پیدا می‌شوند. در یک زمانی پیدا کردن این گیاهان سخت تر بود اما در حال حاضر کاملا رایج هستند. ساخت و نگهداری تراریوم ساده است و برای آویزان کردن، قرار دادن کنار میز، تخت یا پنجره مناسب هستند و می‌توان از حضور آن‌ها لذت برد. 

ایده برای ساخت آب نما در حیاط خانه یا در باغ

حیاط خانه یک مکان دنج و آرام است که پس از یک روز کاری سخت به شما انرژی می‌دهد و خستگی را از تن شما به در می‌کند. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که شما به آن اهمیت ندهید. شما می‌توانید با گل، گلدان، نیمکت، میز و...

ایده ساخت منقل آتش کوچک در حیاط؛ یک پروژه تابستانی

تابستان زمان خوبی برای استراحت های خانوادگی در حیاط است و چه بهتر که فضای حیاط را با ایده‌های جالب، زیباتر کنید؟! نظرتان در مورد یک منقل آتش یا یک کباب پز کوچک در باغچه و حیاطتتان چیست؟ پس از عملی کردن این ایده مطمئن باشید که در...

چگونگی آماده کردن یک قفسه چند طبقه برای کاشت گیاهان

وسایل مورد نیاز

یک قفسه بزرگ با طول 47 سانتی متر، عرض 13 سانتی متر، فاصله بین طبقات 63 سانتی 

4 تا 8 چراغ رشد 

قلاب

سیم

رابط های پلاستیکی برای وصل کردن کابل...

اگر شما به آشپزی علاقه دارید حتما سبزی های تازه برای شما خیلی مهم هستند. شما می توانید در زمان نیاز سبزی ها را خریداری کنید، ولی کاشتن سبزی ها در گلدان بسیار لذت بخش تر است، زیرا همیشه در دسترس شما هستند. به این ترتیب سبزی ها را در مقادیر مختلف می کارید و در تمام وعده های غذایی خود از آن ها...

هر باغی بدون گلخانه ناقص است، در حقیقت، جذابیت واقعی از یک باغ بزرگ در یک گلخانه ساده و کوچک نهفته است. شما برای ساخت گلخانه نیاز به صرف هزینه زیادی ندارید. درست کردن یک گلخانه با دستان خودتان یک پروژه کم هزینه و مناسب است. در این متن طرح هایی در مورد ساخت یک گلخانه ساده با هزینه کم شرح داده...

چگونگی ساخت یک گلخانه کوچک
با درست کردن یک گلخانه ارزان و آسان به رشد نهال های خود سرعت ببخشید. شما می توانید یک گلخانه برای یک عدد گیاه درست کنید یا گلخانه ای درست کنید که بتوانید چند گیاه را در آن قرار دهید. این کار یک راه عالی برای ایجاد یک گلخانه کاربردی در خانه شما می باشد. 
روش اول: درست...

طرح هایی برای دکوراسیون حیاط خانه و باغ ها:
در این پست چند ایده محوطه سازی است که می تواند در دکوراسیون و طراحی حیاط و باغچه در خانه و ویلا به شما کمک کند. شما می توانید انواع سبک باغ و باغچه را در تصاویر زیر پیدا کنید. یکی از این طرح ها را انتخاب کنید و با کمک یک مشاور ، به ساخت...

چگونگی کاشت نیلوفر آبی در استخر
آب از نظر تزیین باغ ها و پرورش و تغذیه گل ها وظیفه مهمی را در گل کاری و کشاورزی ایفا می کند. وجود یک استخر در باغ های بزرگ، نه تنها از لحاظ تسهیل در آبیاری و مرطوب کردن هوای محیط اهمیت دارد، بلکه برای کاشتن بعضی از گیاهان آبی که فقط در محیط آبی رشد...

نمایش 1 تا 15 از 19 (2 صفحه)