محافظت از بوته بلوبری در برابر پرنده ها

محافظت از بلوبری در برابر پرندگان

بلوبری یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که حتی پرندگان هم به این میوه علاقه زیادی دارند. شما باید گیاه بلوبری را در برابر حشرات، بیماری ها و پرندگان حفظ کنید. پرنده ها بر خلاف باغبانان منتظر نمی مانند تا میوه ها رسیده شوند، از زمانی که میوه ها بر روی درختچه شکل می‌گیرد پرنده ها شروع به چیدن آن ها می‌کنند. راه های مختلفی برای حفاظت از درختچه بلوبری در برابر پرندگان می‌باشد که شما می‌توانید با لذت بیشتری میوه های بلوبری خود را برداشت کنید.

پرنده هایی که میوه های بلوبری را می‌خورند:

دانستن این که چه پرنده هایی به میوه بلوبری علاقه دارند به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید از گیاه خود مراقبت کنید و آن ها را از اطراف گیاه خود دور کنید. وجود پرنده سینه سرخ، پرنده آبی و سار در منطقه شما به این معناست که به احتمال زیاد با آن ها در برداشت میوه های بلوبری دچار مشکل خواهید شد. شما باید برای جلوگیری از آسیب این پرنده ها، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. 

راه های دور کردن پرنده ها از بوته های بلوبری:

نوار وحشت پرندگان

نوار وحشت یک راه برای دور نگه داشتن پرنده ها از درختچه بلوبری می‌باشد. نوار را به درختچه بلوبری گره بزنید تا موجب ترساندن پرنده ها شود. زمانی که باد نوار را حرکت می دهد، نوار انعکاس نور را در باغ منتشر می‌کند که باعث گیج شدن پرنده ها شده و آن ها را از درختچه بلوبری دور نگه می‌دارد. در هر 25 تا 50 سانتی متر از باغ خود از یک نوار 20 تا 25 سانتی متری استفاده کنید. برای این که پرنده ها متوجه نشوند که نوارها بی ضرر هستند هر هفته آن ها را در موقعیت های مختلف قرار دهید. از دیگر موارد بازتابنده می‌توان به سی دی و صفحات آلمینیومی اشاره کرد که می‌توان از آن ها به جای نوار استفاده نمود. بهترین زمان برای قرار دادن این موارد بر روی درختچه های بلوبری، زمانی است که میوه ها کوچک و نرسیده هستند و هنوز رنگ آن ها آبی نشده است.

نصب تور

نصب کردن تور در اطراف درختچه های بلوبری یکی از ساده ترین راه ها برای حفاظت درختچه در برابر پرندگان است. یک داربست در اطراف درختچه بلوبری قرار دهید و تور را روی آن بگذارید. نصب تور باعث می‌شود تا پرندگان نتوانند میوه های بلوبری را بخورند. نصب تور بهتر است زمانی انجام شود که میوه ها در حال ظاهر شدن هستند. تور از رسیدن نور خورشید و هوای کافی به گیاه جلوگیری نمی‌کند و فقط باعث می‌شود پرنده ها نتوانند به میوه های بلوبری دسترسی داشته باشند.

استفاده از مترسک

اگر شما یک باغ بزرگ دارید و نصب تور و نوار برای شما مشکل است می‌توانید برای ترساندن پرنده ها از مترسک استفاده کنید. بهتر است از مترسک هایی استفاده کنید که شبیه شکارچی پرندگان هستند (مثل جغد) تا موفقیت بیشتری در ترساندن پرنده ها داشته باشید. مترسک باید گاهی اوقات حرکت کند. مترسک یا باید به صورت خودکار حرکت کند یا هر چند وقت یک بار شما جای آن را تغییر دهید. جغدها و مارها موجوداتی هستند که پرنده ها از آن ها می‌ترسند، بنابراین درست کردن مترسک شبیه این حیوانات موفقیت آمیزتر است. بهتر است مترسک ها را در بالای بوته بلوبری قرار دهید تا پرندگان آن ها را ببینند. این کار کمک می‌کند تا پرنده ها از بوته بلوبری دور بمانند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ