شرایط نگه داری گیاه بلوبری

گیاه بلوبری در گلدان

گیاه بلوبری بومی شمال شرقی آمریکاست و دارای گونه های مختلفی می‌باشد. این گیاه نیازهای ویژه ای دارد و در صورتی که به آن به میزان کافی توجه شود رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

انواع بلوبری

شما ممکن است از بسیاری از گونه های بلوبری اطلاعی نداشته باشید. انواع اصلی بلوبری عبارتند از بلوبری بوته بلند جنوبی، بلوبری بوته بلند شمالی و بلوبری rabbiteye. گونه های بوته کوتاه که اغلب به عنوان بلوبری وحشی به بازار عرضه می‌شوند به تعداد زیادی ساعت سرما در طول زمستان نیاز دارند و تنها در مناطق سرد رشد موفقی دارند. بلوبری rabbiteye در طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی قادر به رشد است و نیاز سرمایی متوسطی دارد. این گونه نسبت به سایر گونه های بلوبری مقاومت بیشتری در برابر گرما و خشکسالی دارد.

خاک مناسب برای گیاه بلوبری

خاکی که قرار است گیاه بلوبری در آن کاشته شود باید شش ماه تا یک سال قبل از کاشت آماده شود و PH آن به سطح مناسب برسد. PH مناسب برای کاشت بلوبری 4.8 تا 5.5 می‌باشد و در صورتی که PH خاک بیشتر از این مقدار باشد می‌توان با اضافه کردن گوگرد PH را پایین آورد. برای هر 9 متر مربع از زمین می‌توان نیم کیلو گوگرد اضافه کرد تا PH به میزان یک واحد کاهش پیدا کند. زمانی که PH به سطح مناسب رسید، شما باید فقط از کودهای اسیدی مانند سولفات آمونیوم استفاده کنید. با توجه به نوع خاک، گیاه بلوبری ممکن است به کودهای اسیدی برای پایین ماندن سطح PH نیاز داشته باشد.

کاشت بلوبری در گلدان

اگر می‌خواهید بدون هیچ زحمتی به طور مداوم گیاه بلوبری و PH خاک را چک کنید، می‌توانید بوته های بلوبری را در گلدان های بزرگ بکارید. یک گلدان مناسب برای کاشت بلوبری باید 5 گالن باشد. شما می‌توانید یک خاک که به طور طبیعی PH پایینی دارد برای کاشت بلوبری فراهم کنید. گلدان را با قسمت های مساوی پیت ماس و پوست خرد شده درخت کاج پر کنید و آن ها را با هم مخلوط نمایید. همچنین برای پر کردن گلدان می‌توان از ترکیب دو قسمت پیت ماس، دو قسمت پوست نارگیل خرد شده و یک قسمت پرلیت استفاده نمایید. زمانی که بوته بلوبری بالغ می‌شود باید گلدان را عوض کنید و گیاه را به یک گلدان با قطر 50 سانتی متری منتقل کنید. بلوبری که در گلدان کاشته می‌شود نسبت به بلوبری که در زمین کاشته شده است به آب و کود بیشتری نیاز دارد، بنابراین باید همیشه بر آن نظارت داشته باشید.

گرده افشانی گیاه بلوبری

گیاه بلوبری به طور کلی توسط زنبور عسل گرده افشانی می‌شود. تولید کنندگان تجاری بلوبری معمولا در باغ های خود کندوهای زنبور عسل نگه داری می‌کنند. اگر شما نمی‌توانید کندوی زنبور عسل نگه دارید باید زنبورهای بومی را جذب کنید. برای جذب کردن زنبورهای بومی، زمانی که آن ها را مشاهده کردید با حشره کش زنبورها را از بین نبرید. زمانی که شکوفه های گیاه بلوبری باز هستند از حشره کش استفاده نکنید زیرا در این زمان زنبورها فعال هستند. در زمان شکوفه دهی فقط زمانی می‌توانید از حشره کش استفاده کنید که گیاه شما دچار مشکل شدید شده باشد. زنبورهای بومی اغلب در گرده افشانی نسبت به زنبور عسل عملکرد بهتری دارند.

بلوبری یک گیاه با چشم انداز بسیار زیبا و میوه های خوراکی

شاخ و برگ قرمز آتشین گیاه بلوبری اغلب در بحث ها نادیده گرفته می‌شود. اگرچه گیاه بلوبری میوه های خوراکی خوشمزه ای دارد ولی برای ساخت پرچین و محوطه سازی نیز یک گیاه مناسب است. این گیاه در سه فصل بسیار زیبا و جذاب می‌شود. در فصل بهار گل های سفید و صورتی بسیار زیبایی تولید می‌کند، در فصل تابستان میوه های خوشمزه و شاخ و برگ سبز تیره ای دارد و در فصل پاییز دارای برگ های زرد و قرمز بسیار زیبایی می‌شود. این گیاه در پاییز از بهترین گیاهان زینتی قرمز است.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ