آموزش کاشت درخت مگنولیای جنوبی

درخت مگنولیای جنوبی
نام علمی: Magnolia grandiflora
نام لاتین: Southern magnolia
درخت مگنولیای جنوبی، یک درخت بسیار جذاب و زیبا است که چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. این درخت چشم هر بیننده را به خود جذب کرده و عطر بسیار خوبی دارد. درخت مگنولیای جنوبی یک سایبان عالی است و در برابر هرس سنگین نیز مقاوم می باشد به همین دلیل یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای است. این درخت همیشه سبز بوده و بومی جنوب شرقی آمریکا می باشد. گل دهی از اواخر بهار تا اوایل تابستان است، گل ها بسیار معطر هستند و عطر آن ها مانند شکوفه های مرکبات است.
 

درخت مگنولیای جنوبی

چگونگی کاشت بذر درخت مگنولیای جنوبی
1 – در یک کاسه آب گرم بریزید و بذرها را به مدت 3 روز در آب گرم قرار دهید. هر 24 ساعت آب را عوض کنید.
2 – بعد از سه روز آب کاسه را خالی کنید. پوست گوشتی قرمز بذر را با استفاده از یک مسواک بردارید. سپس بذرهای سیاه را با آب گرم شستشو دهید. بذرها را در یک حوله کاغذی قرار دهید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت در حوله قرار داشته باشند تا خشک شوند.
3 – در یک کیسه پلاستیکی یک لایه شن و ماسه مرطوب بریزید و سپس یک لایه پیت ماس مرطوب روی شن و ماسه اضافه کنید. بذرهای خشک را روی پیت ماس قرار دهید. سپس یک لایه دیگر پیت ماس روی بذرها بریزید و بعد یک لایه دیگر شن و ماسه اضافه کنید. در کیسه را ببندید و آن را به مدت 3 تا 6 ماه در یخچال قرار دهید.
4 – بعد از گذشت این زمان، بذرها را از کیسه بیرون بیاورید و آن ها را بشویید تا شن و ماسه و پیت ماس چسبیده به بذرها جدا شوند.
5 – در بهار در حیات یا باغ خود یک مکان دارای سایه جزیی و خاک با زهکشی خوب برای کاشت بذر درخت مگنولیای جنوبی انتخاب کنید. علف های هرز، سنگ و کلوخ های موجود در مکان کاشت را حذف نمایید. یک لایه 10 سانتی متری مالچ در محل کاشت اضافه کنید. مالچ را با 25 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط نمایید.
6 – سطح خاک را صاف کنید. بذر را در عمق 6 میلی متری در خاک بکارید. یک لایه 2 سانتی متری مالچ به طور مساوی در محل کاشت اضافه کنید. منطقه کاشت را به طور کامل آبیاری نمایید.
7 – تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. بعد از جوانه زنی در طول فصل رشد هفته ای یک بار به گیاه آب دهید. فاصله بین درختان مگنولیای جنوبی را 9 متر در نظر بگیرید.
8 – بهترین زمان برای کوددهی به گیاه در اواخر پاییز بعد از ریزش برگ ها می باشد. در مکان هایی که درخت به صورت همیشه سبز است سه تا چهار هفته قبل از اینکه دمای خاک به زیر 4 درجه سانتی گراد رود، به درخت کود دهید. همچنین می توان در بهار قبل از شروع رشد جدید به درخت مگنولیای جنوبی کود داد. نیتروژن مهم ترین ماده برای این درخت است. از کودهای آهسته رهش که فقط شامل نیتروژن است یا کودهایی که میزان نیتروژن سه یا چهار برابر فسفر می باشد استفاده کنید. درصد میزان نیتروژن، فسفر و پتاسیم روی برچسب کودها ذکر شده است. کود NPK 12-4-8 (12 درصد نیتروژن، 4 درصد فسفر و 8 درصد پتاسیم) برای این درخت مناسب است. کود را طبق دستورالعمل مصرف کنید. معمولا میزان استفاده از کود به صورتی است که به ازای هر 2.5 سانتی متر قطر تنه درخت مگنولیا، 40 گرم کود استفاده می‌شود. 

بونسای درخت مگنولیای جنوبی

 

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ