پروانه گیاه پشن فروت

زمانی که در برگ های گیاه پشن فروت سوراخ به وجود می‌آید یا برگ ها به طور کامل ناپدید می‌شوند، در گیاه به دنبال یک کرم گرسنه بگردید. چندین پروانه گرمسیری یا نیمه گرمسیری از جمله Gulf fritillary، variegated fritillary و پروانه Julia بر روی گیاه پشن فروت تخم می‌گذارند. کرم های این پروانه ها دارای یک برامدگی تیره و شاخک های ریز در پشت خود هستند و بدن آن ها در رنگ های سفید تا نارنجی یا بنفش و قهوه ای می‌باشد.
گیاهان پشن فروت یا گل ساعتی
پروانه ها در انواع مختلف گیاهان پشن فروت تخم می‌گذارند. پشن فروت می پاپ و پشن فروت بنفش بومی جنوب شرقی آمریکا هستند و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 20- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. پشن فروت زرد و پشن فروت running pop در مناطقی که دمای هوا در زمستان 6- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. پشن فروت گرانادیلا که دارای گونه های  زرد و بنفش است به طور گسترده رشد می‌کند و بومی جنوب آمریکا می‌باشد و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. در شاخ و برگ گیاه پشن فروت ماده ای وجود دارد که اکثر حشرات گیاه خوار را دفع می‌کند ولی کرم پروانه می‌تواند شاخ و برگ این گیاه را بخورد. 
پروانه Fritillaries
پروانه Gulf fritillary زمانی که به صورت لارو است از گیاه پشن فروت تغذیه می‌کند. این پروانه در محدوده جنوب تا شمال و مرکز آمریکا وجود دارد. در جنوب ایالات متحده، در طول سواحل غرب سان فرانسیسکو و گاه به گاه در قسمت های مرکزی ایالات متحده این پروانه موجود می‌باشد. پروانه Gulf fritillary دارای بال های نارنجی با لکه های قهوه ای و نقره ای است. بدن کرم نارنجی رنگ با نشانه های از رنگ بنفش بوده و برآمدگی های سیاه رنگ نیز دارد.  
پروانه Zebra Longwing
این پروانه دارای بال های کشیده به رنگ سفید و سیاه می‌باشد و در فلوریدا به تعداد زیادی وجود دارد. کرم به رنگ سفید است و دارای برآمدگی های سیاه می‌باشد. این پروانه از جنوب آمریکا به مکزیک، تگزاس جنوب و فلوریدا گسترش یافته است و به کالیفرنیا، نیومکزیکو، نبراسکا و کارولینای جنوبی مهاجرت می‌کند. پروانه Zebra Longwing گرده و شهد گل های پشن فروت را می‌خورد و عمر طولانی دارد.
پروانه Julia Longwing
این پروانه دارای بال های کشیده است. قسمت رویی بال ها به رنگ نارنجی روشن و قسمت زیرین بال ها به رنگ بژ و قهوه ای کم رنگ می‌باشد. کرم به رنگ قهوه ای و سفید و کمی نارنجی است و دارای شاخک های سیاه می‌باشد. کرم این پروانه بزرگ تر و درازتر از کرم دو پروانه گفته شده است. نژادهای این پروانه از برزیل تا آمریکای مرکزی و مکزیک تا فلوریدا و جنوب تگزاس، کالیفرنیا و نبراسکا وجود دارد. این پروانه فقط بر روی برگ های جدید گیاه پشن فروت تخم گذاری می‌کند. گیاهان مسن توسط این پروانه آسیبی نمی‌بینند.

پروانه گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ