زمان رسیدن میوه های پشن فروت

پشن فروت (Passiflora incarnata) یک گیاه بالارونده است که رشد سریعی دارد و میوه های خوراکی خوشمزه ای تولید می‌کند. این گیاه بومی جنوب و جنوب شرقی آمریکاست اما می‌تواند در آب و هوای گرم و معتدل و یا آب و هوای خشک نیز رشد کند. رسیدن میوه های گیاه پشن فروت بستگی به مکانی که در آن جا کاشته شده اند دارد، که معمولا از اواسط تابستان تا اواسط پاییز میوه های پشن فروت رسیده و قابل برداشت می‌شوند.
ماه های میوه دهی گیاه پشن فروت
گیاه پشن فروت از اواسط بهار شروع به تولید میوه می‌کند اما رسیدن میوه ها مدتی طول می‌کشد. در مناطق گرمتر میوه ها در اواسط تابستان رسیده می‌شوند و گل دهی و باردهی تا اواسط پاییز می‌تواند ادامه داشته باشد. میوه ها در ابتدا سبز رنگ هستند و با گذشت زمان رنگ آن ها زرد، نارنجی یا بنفش می‌شوند که رنگ میوه به نوع پشن فروت بستگی دارد. در برخی از گونه های پشن فروت میوه ها در حالت رسیده نیز سبز رنگ هستند. میوه های پشن فروت زمانی که رسیده می‌شوند تا حدودی نرم شده و از گیاه می‌افتند. 
گل دهی گیاه پشن فروت
گیاه پشن فروت گل های بسیار زیبایی تولید می‌کند که معمولا مرکز گلبرگ ها سفید است و حاشیه گلبرگ ها به رنگ بنفش می‌باشد. گل ها در اواخر بهار ظاهر می‌شوند و یک روز قبل از تولید میوه از بین می‌روند.
میوه های خوراکی پشن فروت
میوه های پشن فروت زمانی که رسیده می‌شوند طعم ترش و شیرینی دارند و دارای طرفداران بسیاری می‌باشند. درون میوه چندین دانه وجود دارد که این دانه ها ترد و خوراکی هستند. میوه های پشن فروت در صورتی که به طور کامل رسیده شوند طعم بهتری دارند. از میوه های پشن فروت برای درست کردن مربا و آب میوه نیز استفاده می‌شود.
رشد زیاد گیاه پشن فروت
پشن فروت یک گیاه با رشد سریع است و می‌تواند به سرعت بزرگ شده و رشد آن از کنترل خارج شود. در این صورت این گیاه باعث ایجاد مشکل در باغ ها یا مزارع می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، در اواخر زمستان گیاه را هرس کنید و تمامی شاخه های اضافی، مرده و آسیب دیده را حذف نمایید، در غیر این صورت قبل از کاشت باید یک فضای زیادی را برای این گیاه در نظر بگیرید.

پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ