کاشت پشن فروت از طریق بذر درون میوه

پشن فروت یک گیاه بالارونده است که اکثر گونه های آن می‌توانند به ارتفاع 6 تا 9 متر رشد کنند، این گیاه بومی مناطق نیمه گرمسیری بخش هایی از جنوب برزیل، پاراگوئه و آرژانتین می‌باشد. گیاه پشن فروت در مناطقی که دمای هوا در زمستان 15- تا 4 درجه سانتی گراد است می‌تواند رشد کند. گیاه پشن فروت میوه های زرد و بنفش تولید می‌کند. بذرهای موجود در میوه را می‌توان برای کاشت گیاه پشن فروت استفاده نمود. زمانی که گیاه از بذرهای تازه کاشته می‌شود موفقیت بیتری در جوانه زنی دارد.
 چگونگی کاشت پشن فروت از طریق بذر درون میوه
1 – یک میوه پشن فروت را با استفاده از یک چاقوی تیز از وسط باز کنید و با استفاده از یک قاشق دانه های موجود در میوه را خارج نمایید. چند دانه (در حدود ده عدد) جمع کنید و آن ها را در یک آبکش برزید و در زیر شیر آب گرم بگیرید تا خمیر اطراف دانه از آن جدا شود. دانه ها را روی یک حوله کاغذی قرار دهید و قبل از این که کاملا خشک شوند آن ها را از روی حوله کاغذی بردارید، زیرا ممکن است دانه ها به حوله کاغذی بچسبند و جدا کردن آن سخت شود.
2 – یک گلدان 10 سانتی متری را با کمپوست همه منظوره پر کنید. گلدان باید سوراخ زهکشی داشته باشد. کمپوست را مرطوب کنید تا زمانی که آب اضافی از سوراخ های زهکشی گلدان خارج شود. بذرها را روی خاک قرار دهید و آن ها را با لایه نازکی خاک (6 میلی متر) بپوشانید.
3 – روی گلدان یک پلاستیک تمیز بکشید و آن را در یک فضای گرم مانند پنجره آشپزخانه قرار دهید. کمپوست را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید، هرگز اجازه ندهید کمپوست خشک شود. جوانه زنی به طور کلی دو تا سه هفته طول می‌کشد.
4 – بعد از جوانه زنی، هر کدام از جوانه ها را به یک گلدان 8 سانتی متری که با کمپوست همه منظوره پر شده است منتقل کنید. زمانی که اندازه نهال به 25 سانتی متر رسید می‌توانید آن را در زمین بکارید. گیاه پشن فروت در آفتاب کامل یا سایه جزیی و خاک های دارای زهکشی خوب رشد می‌کند. PH مناسب خاک برای گیاه پشن فروت 6.5 تا 7.5 است. 
وسایلی که نیاز دارید:
چاقو
قاشق 
حوله کاغذی
گلدان 8 سانتی متری
گلدان 10 سانتی متری
کمپوست همه منظوره
پلاستیک

گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ