چگونگی محلول پاشی پشن فروت

مانند سایر میوه های خوشمزه گرمسیری، گیاه پشن فروت نیز میوه های بسیار شیرین و خوشمزه ای تولید می‌کند که به طور مستقیم خورده می‌شود یا در نوشیدنی ها، ژله، دسر، کیک و ... استفاده می‌شود. پشن فروت بنفش، یک گیاه همیشه سبز است که در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 12 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. همچنین می‌توان این گیاه را به عنوان یک گیاه خانگی نیز پرورش داد. اگرچه به طور کلی این گیاه به سادگی رشد می‌کند ولی می‌توان به گیاه آب اسپری کرد تا از رطوبت بیشتری برخوردار شود و از محیطی که در آن قرار دارد لذت ببرد و بیماری ها و آفات نیز کنترل شوند.

آبیاری و رطوبت

گیاه پشن فروت بومی آمریکای جنوبی است که به طور گسترده در برزیل و دیگر کشورهای با آب و هوای گرم و مرطوب کاشته می‌شود. این گیاه ممکن است در مکان هایی که رطوبت کمی دارند، مثل مکان های سرپوشیده به خوبی رشد نکند. رطوبت بیش از حد نیز می‌تواند باعث ایجاد لکه های قهوه ای بر روی برگ ها و گل ها شود. می‌توان با استفاده از یک آبپاش دستی که قطرات ریز آب تولید می‌کند، از ایجاد رطوبت کم جلوگیری کرد. قرار دادن گلدان در یک سینی پر از سنگریزه و شن مرطوب، می‌تواند رطوبت را بالا ببرد.

صابون های حشره کش

گیاه پشن فروت مستعد ابتلا به کنه است که این آفت بر روی برگ های جوان  و جوانه های گل مستقر می‌شود. اگر کنه ها کنترل نشوند می‌توانند باعث زرد شدن و افتادن برگ ها شوند و در نهایت ممکن است گیاه بمیرد. در صورت وجود کنه ها در گیاه پشن فروت، 5 قاشق صابون حشره کش را در چهار لیتر آب مخلوط کنید و آن را بر روی قسمت های آلوده اسپری کنید. اگر باز هم کنه ها در گیاه وجود داشتند، دوباره این کار را تکرار کنید. صابون های حشره کش برای استفاده در هر زمان مناسب هستند، حتی زمانی که میوه ها بر روی گیاه قرار دارند. ولی قبل از استفاده از میوه ها، باید آن ها را به خوبی با آب بشویید.

مخلوط بوردو

گیاه پشن فروت در مناطق خیلی مرطوب و مکان هایی که گردش هوای خوبی ندارند ممکن است دچار مشکلات قارچی به نام پوسیدگی ریشه شوند. علائم این بیماری شامل رشد آهسته گیاه، زرد شدن و افتادن برگ های مسن تر می‌باشد. در این بیماری ریشه گیاه نیز شل و به رنگ قهوه ای یا سیاه می‌شود. اگر مشکل در مراحل اولیه باشد شما می‌توانید با استفاده از مخلوط بوردو مشکل را کنترل کنید. این مخلوط همچنین چندین بیماری باکتریایی را کنترل می‌کند. زمانی که میوه ها در حال رسیدن هستند از مخلوط بوردو استفاده نکنید. این مخلوط را می‌توان از مراکز باغبانی تهیه کرد. همچنین به جای این مخلوط می‌توانید 3 قاشق غذا خوری سولفات مس و 10 قاشق غذا خوری آهک هیدراته را با 4 لیتر آب مخلوط کنید و آن را بر روی گیاه اسپری نمایید. در صورت نیاز، هر چند هفته یک بار این کار را تکرار کنید.

پشن فروت زرد و بنفش

علاوه بر پشن فروت بنفش، چندین نوع پشن فروت زرد نیز وجود دارد. میوه های پشن فروت زرد بزرگ تر است و نسبت به پشن فروت بنفش آب و خمیر بیشتری دارند اما شیرینی آن ها از پشن فروت بنفش کمتر است. پشن فروت زرد مقاومت بالاتری در برابر بیماری ها و آفات دارد. 

پشن فروت

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ