نکات هوشمندانه در باغبانی

چند نکته هوشمندانه باغبانی
1- استفاده از Packing Peanuts( مواد ساخته شده از پلی استایرن) در گلدان
packing peanuts زهکشی خوبی دارد و برای سبک شدن بار گلدان های یزرگ مناسب هستند و از خاک ارزان تر می باشند. ته گلدان را با packing peanuts پر کنید برای اینکه راحت تر حمل شوند و زهکشی هم بهتر باشد. فقط توجه داشته باشید اضافه کردن مواد به گونه ای باشد که خاک به آسانی به پایین نزول نکند.  
 
نکات باغبانی
 
2-  کلسیم باغ خود را افزایش دهید
پوسته های تخم مرغ را به صورت پودر درآورید و آن ها را برای افزایش کلسیم در باغ بپاشید. همانطور که وقتی که غذا خرد شده است هضم آسان تری دارد وقتی پوسته های تخم مرغ به صورت پودر باشند جذب کلسیم آن توسط خاک آسان تر می شود.  
 
نکات باغبانی
 
نکات باغبانی
3 – جلوگیری از ورود حیوانات خانگی به باغ
حیوانات خانگی (به خصوص گربه) کار شما را در باغ سخت می کند. برای جلوگیری از ورود حیوانات به باغ چند چنگال پلاستیکی در اطراف گیاهان خود قرار دهید تا حیوانات نتوانند سبزی ها و میوه های تازه شما را از بین ببرند.
 
نکات باغبانی
4 – ظروف پلاستیکی باغبانی
اگر حیاط ندارید به این معنا نیست که نمی توانید یک باغچه کوچک داشته باشید. ظروف پلاستیکی باغبانی، سبک هستند و محیط آن به همان اندازه ای است که شما برای شروع کار نیاز دارید. ته ظرف را با packing peanuts پر کنید و روی آن خاک باغ بریزید، در این صورت راحت تر حمل می شود. از این ظرف ها حتی می توان در بالکن آپارتمان ها هم استفاده کنید.
 
 
نکات باغبانی
 
 
 نکات باغبانی
 
5 – قرار دادن پوشک برای حفظ رطوبت
در ته گلدان یک پوشک قرار دهید، در این صورت رطوبت به مدت طولانی تری حفظ می شود. این کار برای کسانی که در تابستان نیاز به آبیاری روزانه دارند بسیار عالی است.
 
نکات باغبانی
 
 
6 – اضافه کردن سولفات منیزیم در باغ
از سولفات منیزیم برای داشتن یک باغ سالم و زیبا استفاده می شود. غنی بودن خاک از سولفات و منیزیم برای زندگی گیاه مهم است. برای گیاهان گلدانی، چند قاشق غذاخوری نمک سولفات منیزیم با آب مخلوط کنید و یک یا دوبار در ماه به خاک اضافه کنید. شما همچنین می توانید آن را در باغ خود برای رشد بهتر دانه بپاشید. گوجه فرنگی و فلفل بیشترین سود را می برند زیرا هر دو کمبود منیزیم دارند. در هنگام کاشت یک غذاخوری یا بیشتر به خاک اضافه کنید و زمانی که گیاه بالغ شد میزان بیشتری اضافه کنید.
 
نکات باغبانی
 
7 – رسیده شدن گیاهان
آب سبزیجات پخته شده را نگه دارید. این آب سرشار از مواد معدنی است که باعث رشد گیاه می شود. صبر کنید تا آب سرد شود و آن را به گیاهان باغ یا گلدان خود بدهید. این کار باعث می شود یک باغ سبز و شاد داشته باشید. 
 
نکات باغبانی
 
8 – دانه ها و مرکبات
نهال خود را در پوست مرکبات بکارید نه فقط به دلیل اینکه زیباست، پوست مرکبات به صورت کمپوست در خاک تجزیه می شود و مواد غذایی را به گیاه می رساند. فقط فراموش نکنید که یک سوراخ برای زهکشی در پایین پوست قرار دهید.
 
نکات باغبانی
 
9 – درست کردن باغچه با بلوک 
همه ما دارای مهارت برای ساخت یک باغچه با چوب نیستیم. این کار با بلوک آسان می شود و می توان هر گیاه را به طور جداگانه در یک بلوک کاشت. در فضاهای کوچکتر شما می توانید از 2 یا چند بلوک برای ایجاد یک باغچه باریک استفاده کنید.
 
نکات باغبانی
 
10 – قرار دادن فیلتر قهوه جوش در ته گلدان
این ایده برای گلدان هایی که در سالن قرار داده می شوند بسیار مناسب است. هر بار که به گلدان ها آب داده می شود مقداری خاک از ته گلدان خارج می شود. فیلتر قهوه باعث می شود که آب اضافی تخلیه شود ولی از خارج شدن خاک جلوگیری می کند. 
 
نکات باغبانی
 
11 – شروع کاشت در پوست تخم مرغ
بذر خود را در پوسته تخم مرغ در خانه بکارید و سپس آن را به فضای باز برای رشد منتقل کنید. دلایل متعددی برای این که پوسته تخم مرغ می تواند گلدان مناسبی باشد وجود دارد اما مهمترین دلایل آن شامل ارزان بودن آن است ، همچنین پوسته تخم مرغ سرشار از کلسیم است و می تواند باعث افزایش کلسیم بذر شود و وقتی که گیاه آماده کاشت در باغ شود به آسانی می توان این کار را انجام داد.
 
نکات باغبانی
 
12 – گل رز در سیب زمینی
با قرار دادن رز در سیب زمینی باعث می شود به ریشه فشار وارد نشود و همچنین رطوبت آن حفظ شود و ریشه توسعه پیدا کند. قلمه رز را در سیب زمینی قرار دهید و آن را در باغ بکارید.
 
نکات باغبانی
 
13 – نوار بذر
نوار بذر امکان کاشت بذر را برای شما آسان تر می کند . با استفاده از نوار بذر شما می توانید دانه ها را در یک جهت بکارید . از آن جا که دستمال توالت زیست تخریب پذیر است می توانید از آن به عنوان نوار استفاده کنید و هزینه ای هم صرف نمی کنید.
 
نکات باغبانی
 
14 – سیستم آبیاری گلدان پلاستیکی
یک گلدان پلاستیکی خالی با سوراخ را در باغ حفر کنید، این کار برای آبیاری بهتر و عمیق تر ریشه انجام می شود. این کارخصوصا برای کدو مفید است. در آب و هوای خشک رسیدن آب به ریشه های بالغ که در قسمت های عمیق تر خاک هستند سخت تر است. دانه های خود را در اطراف یک گلدان پلاستیکی خالی بکارید تا آبیاری ریشه بهتر انجام شود.
 
نکات باغبانی
 
15 -  گلخانه کوچک
کاشت نهال خود را در یک گلخانه بسیار کوچک شروع کنید. از 4/3 بخش پایینی یک بطری نوشابه را برای پوشش گلدان استفاده کنید. 
 
نکات باغبانی
 
16 – گیاهان خود را قطع کنید
قسمت های فوقانی ساقه گیاه خود را قطع کنید تا برای ایجاد برگ جدید تشویق شود (به خصوص در ریحان) . گیاهان یک غریزه طبیعی برای زنده ماندن و تکثیر دارند و زمانی که آن ها را قطع می کنید یک سیگنال به جوانه برگ خفته برای رشد ارسال می کنند. این کار خیلی عجیب و غریب است اما برای بسیاری از گیاهان حقیقت دارد.
 
نکات باغبانی
 
17 – استفاده از آب باران
آب باران را جمع کنید و از آن برای آبیاری چمن و گیاهان گلدانی استفاده کنید. شما این کار را می توانید با چند ابزار معمولی انجام دهید. 
 
نکات باغبانی
 
18 – درست کردن نهر در باغچه
برای تفکیک کردن یک بخش از حیاط درست کردن یک نهر خشک ایده خوبی است. وجود یک نهر خشک در حیاط علاوه بر این که چشم انداز زیبایی دارد باعث هدایت آب باران در در جهت شیب می شود و نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی ندارد. 
 
نکات باغبانی
 
19 – از بین بردن علف های هرز 
ترکیب 3 ماده که در همه ی خانه ها استفاده می شود باعث از بین رفتن علف های هرز می شود. شما هم احتمالا در آشپزخانه خود این مواد را دارید. باید مواظب باشید زیرا این راه حل می تواند به چمن هم آسیب برساند و در مناطقی که چمن، گل و دیگر گیاهان هستند نمی توان از این ماده استفاده کرد. این ترکیب شامل مواد زیر است:
1 گالن سرکه سفید
1 فنجان نمک طعام
1 قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی
 
نکات باغبانی

11 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ