درمان ریزش مو و رشد مجدد مو با برگ گواوا

خواص شگفت انگیز برگ گواوا برای مو

استفاده از برگ گواوا برای رفع ریزش مو

درمان قطعی مشکلات مو با برگ گواوا

مشکلات مو بسیار استرس زا هستند، از روش‌های متعدد که برای قطع ریزش مو استفاده می‌شود تا داروهای گران قیمت و محصولاتی که در بعضی مواقع بیشتر خسارت و صدمه می‌زنند. تمام این موارد ما را به این فکر می‌اندازد که ممکن است موهای براق و زیبا هرگز مال ما نباشد تا زمانی که به درمان‌های خانگی دست پیدا کنیم که هرگز ما را ناامید نکنند. برگ‌های گواوا برای رشد مو یکی از این درمان‌ها است که تقریباً همه مشکلات مو را درمان می‌کند. گواوا ، Amrood به هندی و Koyya به Tamil، یکی از میوه‌های سالم در کره زمین محسوب می‌شود. این ماده غنی از ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و فلاونوئیدها است که به روش‌های مختلف سلامت ما را تقویت می‌کند. درست مثل میوه، برگ گواوا بسیار مغذی و مفید است و به طور گسترده‌ای در بسیاری از کارهای زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است. فواید برگ گواوا برای مو بسیار شگفت آور است که قابل چشم پوشی نیست، از ترمیم آسیب تا رویش مجدد مو، برگ‌های گواوا نتایج قابل توجهی داده‌اند.

برگ گواوا با روغن نارگیل

برگ گواوا و روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل مملو از ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب ضروری است که به تغذیه پوست سر و به رشد مو کمک می‌کند. برگ‌های گواوا مملو از ویتامین B به خصوص ریبوفلاوین و نیاسین است که رشد مو را تقویت می‌کند. روغن نارگیل و آب گواوا برای مو ترکیبی قدرتمند برای تحریک رشد مو است. همچنین می‌توانید از تقویت کننده قدرتمند رشد مو دیگری برای این ترکیب استفاده کنید، مثل آب پیاز. پیاز سرشار از گوگرد است که فولیکول‌های سلول‌های مو را تغذیه می‌کند. روغن نارگیل، آب گواوا و آب پیاز با هم یک ترکیب قدرتمند رشد مو را ایجاد می‌کنند.
- یک مشت برگ گواوا برداشته و آن‌ها را به صورت خمیر ریز درآورید.
- یک عدد پیاز را رنده کنید و سپس با استفاده از صافی، آب آن را جدا نمایید.
- خمیر برگ گواوا را با آب پیاز و روغن نارگیل کاملا مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست ایجاد شود.
- این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و به خوبی پوست سر را ماساژ دهید.
- بگذارید 30 دقیقه بماند.
- موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. 

عصاره برگ گواوا برای مو

عصاره برگ گواوا برای مو به صورت عرق گیری از برگ گواوا ساخته می‌شود. این اسانس برگ گواوا فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. برای مراقبت از مو، از این عصاره برای درمان بسیاری از عفونت‌های پوست سر، التهاب، شوره، خارش پوست سر و غیره استفاده می‌شود. برگ گواوا یک آنتی اکسیدان عالی است که رادیکال‌های آزاد را پاک می‌کند و پوست سر و مو را سالم می‌کند. ارزش غذایی بالای این عصاره باعث تقویت موهای سالم و قوی می‌شود. بنابراین، مزایای عصاره برگ گواوا برای سلامت مو بسیار زیاد است.

- مقداری عصاره برگ گواوا را گرم کنید.
- با ماساژ آرام پوست سر خود، این عصاره را روی پوست سر خود بمالید، مطمئن شوید که از قسمت ریشه تا نوک مو و کل پوست سر را می پوشانید.
- سر خود را با یک حوله ضخیم بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت بگذارید.
- سپس با شامپوی گیاهی ملایم بشویید.

 

عصاره برگ گواوا

چای برگ گواوا برای رفع ریزش مو

چای برگ گواوا

بهترین و راحت ترین کاربرد برگ گواوا برای درمان ریزش مو، استفاده از آن به صورت چای است. استفاده از چای گواوا برای ریزش مو فواید زیادی دارد. گردش خون در پوست سر را زیاد می‌کند و فولیکول‌های مو را به شدت تغذیه و آن‌ها را تقویت می‌کند. ویتامین B به تغذیه مو و جلوگیری از هرگونه شکستگی مو کمک می‌کند. ویتامین C به تولید کلاژن کمک می‌کند، پروتئین مو را می‌سازد و ریشه‌های مو را تقویت می‌کند، بنابراین به طور قابل توجهی از ریزش مو جلوگیری می‌شود.
- برگ‌های گواوا را به یک ظرف آب اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه بجوشانید.
- آن را صاف کرده و بگذارید خنک شود.
- پوست سر را با چای فوق ماساژ دهید و به همه نواحی سر بمالید. همچنین، مطمئن شوید که آن را از ریشه تا نوک رشته‌های مو بمالید.
- بگذارید 2 ساعت بماند.
- با آب گرم بشویید.

پودر برگ گواوا

پودر برگ گواوا پودر برگ‌های خشک شده گواوا است. این پودر مانند برگ‌های تازه گوآوا برای موها به همان اندازه مغذی و مفید است. آب لیمو سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها، فلاونوئیدها است که باعث بهبود سلامت مو و پوست سر و رشد مو می‌شود. همچنین خاصیت پاک کنندگی عمیقی دارد که پوست سر را از آلودگی و چربی پاک می‌کند. ترکیب آب لیمو و برگ گواوا برای مو دارای مزایای زیادی مانند کنترل شوره سر، عفونت‌های پوست سر، موهای چرب و تقویت رشد مو هستند.
- برگ‌های گواوا را خشک کنید سپس آن‌ها را پودر کرده و با آبلیمو مخلوط کنید تا به صورت خمیر ریز درآید.
- این ماسک موی برگ گواوا را با انگشتان خود روی پوست سر بمالید.
- به مدت 5 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید، مطمئن شوید که از ریشه تا نوک مو و به کل پوست سر رسیده است.
- بگذارید 30 دقیقه بماند.
- موهای خود را ترجیحاً با شامپوی ملایم مو بشویید.

پودر برگ گواوا

آب برگ گواوا برای رشد مو

برگ گواوا برای رفع ریزش مو

آب برگ گواوا مزایای زیادی از تهویه مو تا رشد مو دارد. هنگامی که از این آب به عنوان اسپری مو استفاده می‌شود، با افزایش جریان خون در پوست سر و تغذیه پوست سر، نتایج قابل توجهی در تقویت رشد مو ایجاد می‌کند. ویتامین C موجود در آب برگ گواوا باعث افزایش فعالیت کلاژن و رشد مو می‌شود. ویتامین B به ایجاد تارهای ضخیم مو و تقویت پوست سر کمک می‌کند. هر دو برای رشد مو ضروری است. بنابراین، استفاده از برگ گواوا برای رشد مو شما را ناامید نخواهد کرد.
- برگ های گواوا را به یک ظرف آب اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه بجوشانید.
- آب را صاف کنید و بگذارید خنک شود.
- اکنون ، این آب را به یک بطری اسپری منتقل کرده و روی پوست سر و موهای خود اسپری کنید. 
- می توانید پس از اسپری آب برگ گواوا روی موها، یک لوسیون مرطوب کننده به موها بزنید.

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ