کاشت سبزیجات تابستانی بعد از برداشت کلم بروکلی

کلم بروکلی و سبزیجات تابستانی

در یک فصل رشد می‌توان چندین محصول را به صورت همزمان در یک محل کاشت. می‌توان بعد از برداشت کلم بروکلی سبزیجات تابستانی مانند فلفل و گوجه فرنگی کاشت. اگر شما در مناطق گرم زندگی می‌کنید بذر کلم بروکلی را اواخر زمستان در خانه بکارید. زمانی که در اواخر بهار شما در حال برداشت کلم بروکلی هستید، نهال هایی از محصولات فصل گرم دارید که آماده کاشت در زمین هستند.

چگونگی کاشت سبزیجات تابستانی بعد از برداشت کلم بروکلی

1 – بذر سبزیجات فصل گرم را در اواسط تا اواخر زمستان در خانه بکارید. برای سبزیجاتی مانند فلفل، گوجه‌فرنگی و بادمجان باید بذرها را در اواسط زمستان در خانه کاشت.

2 – بذرهای گروه دوم سبزیجات تابستانی مانند کدو و خیار را در اواخر زمستان در خانه بکارید.

3 – آخرین کلم بروکلی را در اواخر بهار برداشت کنید.

4 – تمام بقایای گیاهی از کلم بروکلی را از زمین حذف کنید.

5 – زمین را به صورت عمیق شخم بزنید و شکاف های بزرگ را به مدت یک هفته دست نخورده بگذارید. با توجه به دانشنامه نهایی باغبانی ارگانیک، این روش برای از بین بردن آفات آسیب رسان به کلم بروکلی مفید می‌باشد زیرا این آفات بزرگ می‌شوند و حشرات مفید بهتر می‌توانند این آفات و تخم آن ها را پیدا کنند و آن ها را بخورند و از بین ببرند.

6 – یک لایه 10 سانتی متری کمپوست را بر روی زمین بریزید و آن را با 15 تا 20 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط کنید. کلم بروکلی به مواد مغذی زیادی برای رشد نیاز دارد بنابراین مواد مغذی موجود در خاک را مصرف کرده اند و قبل از کاشت گیاهان جدید باید به خاک مواد مغذی اضافه نمود.

7 – نهال های سبزیجات فصل گرم را در فروردین یا اردیبهشت به زمین منتقل کنید و با توجه به نوع گیاه آن ها را در فواصل مناسب بکارید.

8 – در صورت امکان برای گیاهانی مانند خیار و گوجه‌فرنگی داربست تهیه کنید تا بتوانند به صورت عمودی رشد کنند. چنین گیاهانی اگر به صورت عمودی رشد کنند عملکرد بهتری خواهند داشت.

9 – بر اساس نیازهای هر کدام از سبزیجات تابستانی، از آن ها مراقبت کنید. اکثر سبزیجات تابستانی نیازهای آبیاری و کوددهی یکسانی دارند و به هفته ای حداقل یک اینچ آب در هوای گرم نیاز دارند.

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ