چگونگی استفاده از بیتر ملون


بیتر ملون (Bitter Melon) یک میوه کوچک و شبیه کدو است  که معمولا به عنوان غذا در جنوب شرقی آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه به عنوان یک غذای دارویی نیز استفاده می‌شود و به طور کامل خورده می شود که در درمان دیابت، کلسترول و عفونت موثر می‌باشد. همانگونه که از اسم آن معلوم است طعم بسیار تلخی دارد. نام دیگر بیتر ملون کارِلا است و می‌توانید با سرخ کردن، جوشاندن، بخار دادن یا کباب کردن، آن را استفاده کنید.

 

بیتر ملون

 

بیتر ملون

بیتر ملون را بشویید و با حوله خشک کنید و سپس ساقه‌های کوتاه را از هر دو طرف ببرید. لایه‌ی بیرونی میوه را با یک چاقوی تیز ببرید، معمولا پوست بیتر ملون نیز خوراکی است اما با بریدن یک لایه‌ی نازک از آن باعث کاهش بافت خشن بیرونی می‌شویم.
بیتر ملون را به صورت طولی نصف کرده، دانه‌ها و هسته‌های فیبر را با استفاده از یک قاشق چایخوری یا یک چاقو جدا کنید دانه ها و هسته‌ها خوراکی هستند و می توانند با قطعات تلخ میوه پخته شوند.
سپس بیتر ملون را به قطعاتی با ضخامت 5/2 سانتی‌متر ببرید. یک ظرف روی اجاق قرار داده و پس از کمی گرم شدن یک قاشق غذاخوری روغن کانولا یا روغن زیتون ریخته و اجازه می‌دهیم گرم شود.
قطعات بریده شده‌ی بیتر ملون را درون روغن بیندازید و اجازه دهید سرخ شود و در حین پختن مدام با یک قاشق چوبی هم بزنید و تا زمان برشته شدن به این کار ادامه دهید.
روی یک بشقاب، حوله‌ی کاغذی قرار دهید و تکه‌های سرخ شده‌ی خربزه را روی آن بچینید با این کار حوله‌ی کاغذی هر روغن اضافی را به خود جذب می‌کند. سپس آن‌ها را به سالاد، تاس کباب و سوپ می‌توانید اضافه کنید.

 

وسایل مورد نیاز

3 یا 4 عدد بیتر ملون

حوله

تخته برش

چاقوی

ماهیتابه

Canola یا روغن زیتون

قاشق چوبی

دستمال

بشقاب

 

نکات

بیتر ملون را می‌توان با جوشاندن، کباب کردن یا بخار دادن استفاده کرد. هم چنین می‌توان با ترشی، گوشت چرخ کرده و برنج نیز استفاده کرد. برای از بین بردن تلخی این میوه می‌توان 2 تا 3 دقیقه با آب و نمک بجوشانید و قبل از پخت یه استراحت ده دقیقه‌ای به آن بدهید. در هند به بیتر ملون کارِلا گفته می‌شود هم چنین به نام‌های دیگری مثل کدوتلخ، کژوا و خیار وحشی نیز شناخته می‌شود.

 

هشدار

اگر مبتلا به دیابت هستید باید در مصرف داروهای تجویز شده دقت کنید. خوردن غذاهای مفید مثل بیتر ملون به سلامت شما کمک می‌کند ولی نمی‌تواند جایگزین داروها باشد.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ