کاشت درخت آزاد

 

درخت آزاد
نام لاتین: Japanese zelkova
نام علمی: Zelkova serrata
درخت آزاد یک درخت بزرگ و برگریز است که می‌تواند به ارتفاع 15 تا 35 متر و عرض 15 تا 18 متر رشد کند. تنه این درخت می‌تواند به قطر 120 سانتی‌متر بزرگ شود. درخت آزاد دارای تاج کروی شکل بوده و برگ‌های این درخت در طول پاییز قرمز رنگ می‌شوند و صحنه بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. این درخت سرما را تا دمای 25- درجه سانتی‌گراد تحمل می‌کند و برای کاشت در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر مناسب می‌باشد. درخت آزاد، بسیار مقاوم بوده و طیف وسیعی از شرایط را تحمل می‌کند.این درخت در برابر هرس سنگین مقاوم بوده و یکی از درختان مناسب برای درست کردن بونسای می‌باشد.

 

Imagem


برگ‌های سبز درخت آزاد در طول پاییز به رنگ‌های قرمز، مسی، زرد و نارنجی تبدیل می‌شوند. هرچه سن درخت بیشتر می‌شود، پوست درخت می‌افتد و قسمت‌های داخلی پوست درخت به شکل لکه‌های نارنجی رنگ نمایان می‌شوند. درخت آزاد در برابر آفات بسیار مقاوم است و در شرایط نا مساعد نیز می‌تواند زنده بماند.
این درخت قادر به تحمل آلودگی هوای شهری است. از درخت آزاد اغلب به عنوان سایه بان استفاده می‌شود، همچنین برای زیبا سازی فضای سبز، پارک و کنار خیابان‌ها نیز کاشته می‌شود. این درخت همچنین برای درست کردن بونسای بسیار عالی بوده و یکی از بونسای های با ارزش محسوب می‌شود.
درخت آزاد رشد سریعی دارد و می‌تواند از طریق شاخه‌هایی که در پایه و یا ریشه گیاه هستند گسترش یابد.

خاک و نور مورد نیاز درخت آزاد


درخت آزد باید در یک مکان آفتابی کاشته شود. این درخت در خاک رس، لومی یا شنی رشد می‌کند و pH کمی قلیایی بالای 7/5 را ترجیح می‌دهد. خاک‌هایی که دارای pH بالای 7 هستند، قلیایی می‌باشند و pH زیر 7 اسیدی محسوب می‌شود. در اکثر مناطق خشک، خاک‌ها قلیایی هستند. شما می‌توانید از کیت‌های تست pH برای مشخص شدن اسیدی یا قلیایی بودن خاک استفاده نمایید.


کاشت بذر درخت آزاد


بذرهای درخت آزاد در پاییز تولید می‌شوند. اندازه بذرها حدودا 6 میلی‌متر می‌باشد. قبل از کاشت، بذرها را به مدت یک یا دو روز در آب گرم قرار دهید. سپس بذرها را به مدت شش تا هشت هفته در یخچال بگذارید. بذرها باید در این مدت مرطوب نگه داشته شوند. به این صورت که باید بذرها را در پرلیت قرار دهید و در یک کیسه پلاستیکی بگذارید، در طول این مدت پرلیت را مرطوب نگه دارید. به جای پرلیت می‌توان از دستمال‌هایی که هوا را از خود عبور می‌دهند نیز استفاده کرد. بعد از گذشت این مدت، بذرها را به عمق 3 میلی متر در خاک استریل گلدان بکارید. بذر درخت آزاد را به عمق 3 میلی‌متر در خاک بکارید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر درخت آزاد 18 تا 24 درجه سانتی گراد می‌باشد. بذر درخت آزاد یک تا دو ماه بعد از کاشت جوانه می‌زند. تا زمان جوانه‌زنی خاک را مرطوب نگه دارید.
زمانی که اندازه درخت به 15 تا 25 سانتی‌متر رسید می‌توانید آن را به زمین منتقل کنید. زمان انتقال نهال به زمین، بهار بعد از رفع سرما می‌باشد. بهتر است درخت در سال اول از سرما محافظت شود. درخت را در یک مکان آفتابی بکارید. به طور مرتب خاک را مرطوب کنید. هفته‌ای دو تا سه بار آبیاری کافی است. هر سال بهار به درخت کود دهید. از کودهای کامل برای درخت آزاد استفاده نمایید.

 

محصولات مرتبط

بذر درخت آزاد

8,900تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ