کاشت قلمه میوه اژدها

گیاه میوه اژدها بیش از 25 گونه دارد که میوه تولید می‌کنند و می‌تواند به ارتفاع 9 متر رشد کند. این گیاه علاوه بر تولید میوه، ظاهر بسیار زیبا و جذابی دارد و چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. درخت میوه اژدها در تابستان گل می‌دهد، گل ها بزرگ و سفید رنگ هستند و در شب باز می‌شوند، بعد از این که گل ها کاملا باز شدند در ظهر پژمرده می‌شوند و تولید میوه آغاز می‌گردد. بعد از گل دهی میوه های بزرگ و خوشمزه ای در گیاه تولید می‌شود.
چگونگی کاشت میوه اژدها با قلمه
1 – یک مکان گسترده دارای آفتاب کامل برای کاشت میوه اژدها انتخاب کنید. برای هر گیاه مکانی به اندازه 120 در 180 سانتی متر در نظر بگیرید. برای ترویج گرده افشانی متقاطع بیش از یک گیاه میوه اژدها بکارید. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد. مکانی برای کاشت میوه اژدها انتخاب کنید که در صبح آفتاب کامل دریافت کند و در بعد از ظهر در سایه باشد. یک داربست قوی نیز برای گیاه میوه اژدها فراهم نمایید. گیاه میوه اژدها برای رشد به یک داربست قوی نیاز دارد.
2 – یک ساقه 15 تا 20 سانتی متری از درخت میوه اژدها به صورت کج برش دهید. بر روی ساقه قارچ کش همه منظوره اسپری کنید و آن را به مدت یک هفته در یک مکان خنک و سایه دار قرار دهید.
3 – در طول یک هفته شما منطقه کاشت را حاضر کنید. با استفاده از بیل خاک را شل کنید و مواد ارگانیک با خاک مخلوط نمایید تا زهکشی خاک بهبود پیدا کند و مواد مغذی خاک افزایش یابد. مواد ارگانیک را به صورت مساوی در محل کاشت توزیع کنید.
4 – ساقه بریده شده را به طور مستقیم در زمین بکارید. حدودا 4 تا 6 ماه طول می‌کشد تا ساقه سیستم ریشه قوی در خاک ایجاد کند. بین درختان میوه اژدها حداقل 3.5 متر فاصله قرار دهید تا فضای 120 در 180 سانتی متر برای هر گیاه فراهم شود.
5 – به درخت میوه اژدها به طور منظم آب دهید و خاک را مرطوب نگه دارید. مواظب باشید خاک را خیس نکنید. بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود تا از ایجاد بیماری ها در گیاه جلوگیری شود.
6 – همزمان که گیاه رشد می‌کند آن را به داربست متصل کنید. منطقه کاشت را از علف های هرز پاک کنید و در صورت مشاهده علف های هرز آن ها را حذف نمایید.
7 – به گیاه میوه اژدها 30 روز بعد از کاشت کود دهید. از یک کود متعادل و همه منظوره مانند کود NPK 6-6-6 برای گیاه استفاده کنید. در سال اول هر دو ماه یک بار به گیاه 100 گرم کود دهید. در سال دوم و سوم، هر دو ماه یک بار برای هر گیاه 160 گرم کود استفاده نمایید. از سال چهارم به بعد، هر سال 3 یا 4 بار برای هر گیاه میوه اژدها 200 تا 300 گرم کود استفاده کنید. کود را به طور مساوی در اطراف گیاه میوه اژدها توزیع کنید. مواظب باشید کود به پایه گیاه برخورد نکند. بعد از کوددهی، به طور کامل به گیاه آب دهید.
8 – هرس میوه اژدها برای سلامت گیاه و ترویج گل دهی ضروری است. تمامی ساقه های بیمار و آسیب دیده را حذف کنید. ساقه های شلوغ را نیز هرس نمایید تا نور و هوای بیشتری به گیاه برسد. با انجام هرس، سلول های سالم در گیاه توسعه می‌یابند و احتمال ایجاد بیماری در گیاه کاهش می‌یابد. قبل از هرس، ابزار هرس را ضد عفونی کنید.
9 – میوه ها از اواخر تابستان تا اوایل زمستان قابل برداشت می‌شوند. با استفاده از یک قیچی یا چاقوی تیز میوه را از ساقه جدا کنید. در زمان برداشت میوه دستکش بپوشید تا خارهای گیاه به دست های شما آسیب نرساند.
وسایلی که نیاز دارید:
قیچی هرس
اسپری قارچ کش
بیل
مواد ارگانیک
داربست
کود
دستکش

گیاه میوه اژدها

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ